Сиренките на майка

сиренкиМоже би всеки месец откакто се е родило детето си мисля да пиша тук. Най-често зациклям на това с какво да започна – да обяснявам ли защо не пиша, казвам си: „Няма какво да се обяснявам. Един ден всичко, което трябва да се каже ще се появи от само себе си.“ След което нещо ме повлича и не стигам до публикация.

Днес коментар към стара публикация (благодаря ти, Румолина:) ме побутна да се задействам. Открих рецепта, която отдавна искам да споделя с вас, ще добавя няколко от последните ми снимки от разходки сред природата и да видим какво ще стане. Няма да е завръщане с фанфари и музика, а просто така – по терлички – както си седя у дома и се наслаждавам на тишината и на лукса да разполагам със себе си за един ден (малкият е при баба и дядо).

цветовете на февруариТази рецепта е за любимите ни сиренки от детството, които за наше щастие бяха любими и на майка и ние много сме ги хапвали. Все още помня как майка ни позволяваше да изрязваме формичките с чашата за чай. Така през последния месец давах и на Мишо да изрязва формички с чаша. Той, разбира се, много се забавлява да прави неща като големите и при това САМ! Получават се добре, а най-интересната част е когато клечи пред печката и им вика, „‘Ленки, елате тука да ‘дем!“ (Соленки, елате тука да ви ядем!) и се смее.

Малко за рецептата. В оригинала е със свинска мас, но тъй като аз нямам достъп до такава ги правя с масло. Оригиналът е без сусам. Просто наскоро изпробвах със сусам за разнообразие.

сиренкиСиренки

500 г брашно

250 г кисело мляко

200 г масло (250-200 г свинска мас), разтопено

1 ч.л. сол

1 ч.л. сода за хляб

150 г сирене

1 голямо яйце, разделено на белтък и жълтък

сиренкиРазтваряте содата в киселото мляко, смесвате с  брашното, солта и маслото и замесвате средно меко тесто. Разделяте на три топки и оставяте две от тях в купа, покрита с кърпа, за да не изсъхват. Разточвате топката тесто и изрязвате кръгчета с чаша за чай (или вино) и по средата на всяко кръгче слагате от натрошеното сирене, предварително разбито с белтъка.  По същия начин процедирате и с другите две топки тесто (оставяла съм част от тестото за една вечер в хладилника с много добър резултат. На другия ден само го извадете час-два преди да го разточите).

Включвате фурната на 170 градуса.

Прегъвате всяко кръгче наполовина и запечатвате сиренето, притискате с вилица по края. Нареждате сиренките на хартия за печене или в тава и точно преди да ги сложите в печката ги мажете с жълтъка. Пекат се около 20 минути до златисто.

мартенски цветовеЖелая ви хубав ден и до нови срещи ;).

Save

Публикувано на закуски, стари рецепти, тестени и хляб, храна. Запазване в отметки на връзката.

3 Responses to Сиренките на майка

  1. Eoc каза:

    Мира, мама правеше подобни, но пържени :) непременно ще опитам и тези на твоята майка. И много ми е мило да те чета отново :)
    Редовно се сещам за теб и за това, че ми липсват твоите текстове, но Мишо има повече нужда от теб сега, а думите после наистина ще се наредят сами :)

    • littlethingslife каза:

      Ех, Зори, много ми е приятно да те „чуя“ и аз. Интересно, че има и пържена версия. Сигурно е много вкусна. Поздрави и дано успяваме да се чуваме по-често :)

  2. Dani каза:

    Мира, липсват ми твоите хубави публикации.
    И сега не си изневерила и ни показваш прекрасни снимки!
    У нас се правеха тези соленки също с мас .
    Радвам се, че ми ги припомни!
    Вече си имаш сериозен помощник, така че явявай се по-често!
    Прегръдки и усмихната седмица!

Вашият коментар