Как се хапват сърнели

Тази неделя вечер, приятелка ми се обади и ме попита дали бих приела една торба сърнели, тъй като случайно попаднали със съпруга й на гора пълна с гъби.  Било невероятно, казва, макар да е ходила много по планини и да берат гъби от време на време покрай разходките в планината със семейството си.  Били една до друга в цялата гора.

Разбира се, радостно подскочих на дивана и приех подаръка.  Много обичам гъби, а и от седмица гледам една рецепта на Дебора от smitten kitchen за гъбена лазаня.  Купих последните 250 гр печурки от зеленуковия магазин до нас в петъка преди да излезем от София.  След това, тъй като не стигнахме с готвенето до едни други печурки, получих 250 г от свекърва ми, а сега ми се обаждаше приятелка не само с още 250 г, които ми трябваха за рецептата, а и с още.  Казах си, това ще да е уикенда на даровете.

Бях виждала сърнели и аз, но такива големи не бях виждала.  Най-голямата беше 21 см – по-голяма от дланта ми.  Сложила съм я до един кестен, за да си представите за какво иде реч.

Успях да набутам четири от по-малките в 30 см ми кръгла тавичка нея вечер и ги хапнахме на фурна с малко зехтин, черен пипер и сол. Така ядох първите сърнели в живота ми в една хижа над Ботевград – печени върху печката, само с малко солчица, защото къде ти там олио или масло.  Бяха страшно вкусни.

На другата сутрин реших да видя какво са писали хората в нета за приготвянето на сърнели и ми хареса идеята да ги панирам.  Като ги направих и панирани (измити, начупени, брашно с малко сол и чер пипер, яйце, брашно), реших, че така са най-вкусни.

Разбира се, много ми харесаха и в лазанята на Дебора.  Снимката е след една нощ преседяване в хладилника, но снощи я пробвах и с риск да се потретя – много вкусна!:)  С една дума, въобще не мога да кажа кой е най-хубавият начин за приготвяне на сърнели.  Или по-точно – всички начини ми харесаха.

Ако ще ги влагате в лазаня по рецептата на Дебора и използвате кори за лазаня без варене, увеличете бешамела с 1/3, тъй като поеха доста от соса.

Поздрави и хубав ден, а той ще е хубав, ако съдим по утрото!

PS. Още утринно-небесни снимки във facebook

Публикувано на основни, храна и тагнато, , , . Запазване в отметки на връзката.

8 отговора към Как се хапват сърнели

  1. kulinarnimisli каза:

    Ау върна ме в детството ми, когато с дядо ходихме на лов за сърнели. От тогава не съм яла такива гъби. Освен това смятам веднага да му звънна и д му припомня тези наши скитания! Благодаря! Поздрави и слънчев ден и на теб! :)

  2. Таня каза:

    Мира, имам от същите гъбки в хладилника и се чудех как да ги приготвя! Даваш много идеи, благодаря, ще се възползвам:)
    А днес денят обещава да е хубав наистина, съдейки по утрото! Няма дъжд, това е добре. Хубав ден и на теб!

  3. Пепеляшка каза:

    О, и аз много обичам сърнели, печени на барбекю, и на гозба някаква- страхотно ми допада аромата им. Купувам си ги от пазара, и си вземам една и си я мириша, и ми е кеф….
    Поздрави и усмивки!
    Мария

  4. Diana каза:

    Чудесна гъбена феерия ни предлагаш, Мира!
    Харесват ми идеите за приготвяне,
    очаровах се и от снимката на есенното утро.
    Благодаря ти,
    хубав и усмихнат да е денят ти, Диана

  5. Eoc каза:

    Mира, тази лазаня е точно must eat ;) трябват ми само сърнели и ще я направя. У дома много обичаме гъби.
    Хубава вечер и още по-хубаво утре!

  6. Dani каза:

    Мира, не съм хапвала сърнели и трябва да дойда до вас, ако има още :)
    А за лазаня, ако мога ще опитам с други гъби / просто обичам постна лазаня/
    Прегръдки и поздравления за хубавият пост!

  7. littlethingslife каза:

    Маги, радвам се, че съм ти припомнила за детските години. Поздрави!
    Таня, тези дъждовни дни миналата седмица явно са повлияли на гъбите и доста хора тук-таме споделят, че похапват сърнели тия дни. Ще ми е интересно да кажеш по кой начин ти харесват най-много. :)
    Оо, Мария, и аз все мириша ли мириша горските гъби. Най-обичам да мириша масловка. Така хубаво ухае на масло, не е истина. Поздрави и хубави дни!
    Диана, благодаря ти. И при теб е феерия от ястия тия дни. Толкова неща си сътворила. Поздрави :)
    Зори, ако нямаш сърнели, в оригиналната рецепта е с обикновени или кралски печурки. Аз сложих сърнели поради голямата им наличност у дома :)
    Дани, заповядай! Има много от лазанята :). Даже се чудя дали да не я замразя половината, както предлага и самата Дебора. Така хем няма да ни омръзва, хем ще има за друг път. Да, може с други гъби. Аз комбинирах печурки и сърнели и се получи много добре. Поздрави и хубави дни!

  8. DSdiva каза:

    У нас така ги правим сърнелите, страхотен вкус!
    Поздрави, Мира и хубави, усмихнати есенни дни от мен :)

Вашият коментар

