Сироп от черен касис с мед и лимон без варене

Както ви писах вчера в Instagram, оказахме се с два килограма черен касис от една съседка, приятелка на свекърва ми (хората на село са много мили – току ни извикат да им оберем касиса, черешите или малините 💜).

Касисът има един интересен вкус, който напомня за хвойна и папая – леко нагарча, леко киселее и според мен, въпреки необичайността си, не е много подходящ за директна консумация. Добавих малко в сутрешните ми овесени ядки, но реших болшинството от плодовете да направя на сироп по любимия ми способ – суров, с мед и лимон (като бъза). Тъй като нямах повече от два буркана мед, останалото количество го направих със захар.

Сигурно ще ви направи впечатление, захарта е доста голямо количество, за да компенсира горчиво-киселия вкус на касиса. Аз малко я намалих, но съм я посочила тук така както беше в оригиналната рецепта.

Аз, като върл почитател на меда, предпочитам сиропа с мед, но само искам да ви спомена, че касисът има някакво свойство, поради което сокът му много лесно се желира. В крайна сметка, сиропът с мед не е с такава хомогенизирана консистенция като този със захар и когато го разреждате на дъното може да останат малки парченца, но у дома всички го харесахме, така че ако не ви е за изложба, може би ще се хареса и на вас :).

Ето и рецептата:

Сироп от черен касис с мед и лимон без варене

рецепта от Паралел 42

1 кг черен касис – почистен от дръжки и листа, измит

мед или захар (на 1 л. течност – 2 кг мед/захар)

сокът на 1 лимон (или 1/2 ч.л. лимонтузу) за 1 л. течност, прецеден

Смилате плодовете със сокоизтисквачка или пасатор и прецеждате през тензух или сито (прецеждането е най-трудоемката част, ако ползвате пасатор; отделете си време за нея). След това добавяте меда (захарта) и лимона и разбърквате докато се разтопи. Медът ми се разтопи по-бързо, но захарта оставих през нощта на хладно и на сутринта беше разтопена. Разливате в подсушени шишета. Съхранявате в хладилник един месец (според сайта, от който взех рецептата – 5 месеца).

Тъй като изтисквах сока на касиса през сито, остана доста сок в пулпата. Добавих й вода, престоя една нощ и на следващия ден добих още 400 мл. сок и от нея. Останалата пулпа можете да изхвърлите в компоста или да използвате в някое печиво. Аз направих от любимите ми плодови мъфини с нея. Ще ви споделя рецептата скоро.

Желая ви хубави августовски дни!

Публикувано на градина, напитки, плодови, храна и тагнато, . Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар