Зелено или лапад с гъби, тиквички и маслини

Като малка не харесвах зеления цвят под никаква форма.  За пръв път хапнах спанак на 24 г възраст.  Съквартирантката ми пригови супа със спанак и сиренце и ми хареса най-вече заради сиренцето, но и зелените парцалки из супата вече бях готова да приема.

Зелена дреха облякох доброволно за пръв път на 33 години.  От тогава изминах дълъг път от бежовото, в което се носех с години, до цикламата и лилата, в които се пременям на последък :).

Преди седмица, като гледахме един от каналите на National Geographic, споменаха, че децата имат два пъти повече вкусови рецептори от възрастните.  За това и не харесват някои храни, които възрастните намираме за приемливи като спанака, на пример.

С една дума, нямаше как да намирам тази манджа за хубава преди години, но сега прясно набраният лапад фино допълва гъбите и грилованите тиквички, а сушената чушка и маслините правят ястието допълнително вкусно и интересно.

Вчера майката и бащата на И. донесоха от тяхното село прясно набран лапад и днес реших да го сготвя докато е още свеж.  Тъй като не познавам лапада, докато го разглеждах, се сетих, че видях нещо подобно в едно от сандъчетата ми на тересата.  И се почна едно взиране и чудене, това дето расте в сандъчето лапад ли е или не е.

Жилките образуваха същите форми, гърбът на листата изглеждаше по подобен начин, но лапада на родителите на И. беше по-тесен (листа в средата по-горе) от „моя“ (двете листа от страни), а и по-фин и не така плътен при допир.  Нямаше смисъл за 4 листа да рискувам, за това не включих „лапада“ от сандъчето.  Ще остане да го изучавам още, че нали знаете, много обичам да си бера зелении направо от природата и да ги готвя.

Рецептата е на сп. Меню и целият процес е обяснен добре там.  Единствено, ако съдът ви е по-дълбок и не така разлят, можете да добавите 1/2 ч.ч. вода в повече и да притиснете добре лапада 20 мин след началото на печенето.  При мен печенето продължи около 40 мин.  Общо взето печете до готовност на ориза.

Макар хладна и дъждовна, приятна седмица :).

Публикувано на основни, храна и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

6 отговора към Зелено или лапад с гъби, тиквички и маслини

  1. zoraeos каза:

    Хихи и аз проядох зелениите като голям човек :)
    Покрай телешкото месо, на което много му върви зелено :)
    Иначе страхотен избор на рецепта – много ароматно :) И на мен татко ми донесе такова количество лапад, че половината го замразих :)
    Хубава седмица от мен, Мира :)

  2. Таня каза:

    Станимира, права си за „зелените“ храни и това, че децата не ги харесват! Макар аз да не си представям да не ги хапвам, те отказват под каквато и форма да са. Децата трудно ядат здравословни хрни….защо ли!? Много ми харесва целият ти пост! Продължавй все така!

  3. Dani каза:

    Мира, много вкусна рецепта ни предлагаш!
    Не помня от кога похапвам зелении, но знам, че ги обичам,
    особено лапада!
    Хубава, изпълнена с настроение, седмица!

  4. Diana каза:

    Мира,
    чудесна рецепта и слънчеви снимки.
    Обожавам зелении под всякаква форма –
    благодаря ти.
    Хубав, успешен и усмихнат ден, Диана

  5. Диди Б каза:

    Харесва ми съчетанието на вкусове в рецептата,много си падам по тези съставки!
    Ще я имам предвид,ако намеря хубав лапад,а и странно – моите деца го хапват.
    Това за рецепторите не го знаех,мерси че сподели!
    :)

  6. littlethingslife каза:

    Зори, Таня, Дани, Диана и Диди, радвам се, че рецептата ви харесва. Мислех, че нехаресването на зелении е по-разпространено при децата, но може би е важело просто за мен :).

    Поздрави на всички ви и приятна седмица :)

Вашият коментар

