Сироп от бъз с мед и лимон

Сезонът на правенето на сиропи е официално открит!

Не се сдържах и през седмицата набрах първите 7 цвята, накиснах ги и си направих първото шише сироп за годината.  Ръцете ме сърбят да бера още, но на чистите места, които знам все още не е цъфнал, а и не знам дали няма да са го обрали като отида, та си имам едно такова приятно очакване тези дни.

Другото е, че храстът, от който си набрах е станал по-висок от миналата година и едва стигнах до цветовете.  Е, не е ли това изненада!? ;).  Догодина ще трябва да си нося стълба, за да го бера.  Аз стълба нямам, а и съм такава хилка в ръцете, че и да имам няма да мога да си я донеса.  А и си представям как едва мъкна и разпервам стълба насред градинката за смях и почуда на случайните минувачи.  Човек трябва да знае кога да се спре, макар на мен малко и трудно да ми се удава като се ентусиазирам.

Та, ето я рецептата.  Тя е вариация на рецептите, които съм виждала в интернет като съм заменила захарта и лимонтузуто с мед и лимон.  Тъй като използвам студен метод за приготвяне, съхранявам сиропа в шише в хладилника.  Пробвах да оставя малко количество в шкафа в добре затворено шише, но нещо не ми се получи.  Чудя се, ако го запечатам с восък дали резултатът няма да е по-добър.

Друга възможност е да увелича меда или да сложа повече лимон, защото има фирма на пазара, която предлага сироп от бъз с мед и лимон и техните шишета не са запечатани с восък и твърдят, че са правени без консерванти, но пък може да са загрявали течността…  Ще ги питам следващия път като ги видя на фермерския пазар.  Ще се радвам да споделите вашия опит с правенето на такъв сироп.  Мисля да направя няколко бройки с мед за детето, които да държа в хладилника, а за нас – със захар и затопляне за съхранение в шкафа.

бъз  - малки нещаСироп от бъз с мед и лимон

компилация от рецепти в интернет и тези на приятелки

30 съцветия от дървесен бъз (може и с 15  – виж бележката)

1 л вода

1 буркан мед от тези за компот

100 мл лимонов сок (от 2-3 средно големи лимона), прецеден през марля

Съцветията бъз престояват във водата 24 ч затиснати с по-тежичка чиния (пробвах и 48 ч миналата година в хладилник, но ми изглеждаше леко на ръба да ферментира, така че моят седи 24ч).  Прецежда се през гевгир и тензух.  На 1 л течност се добавят мед от един буркан от тези за компот и лимоновия сок.  Разбърква се, докато се разтвори меда.  Излива се в чиста и суха бутилка.  Съхранява се в хладилник.  От горната доза се получават 3 бутилки (от 750 мл).

Бележка: Рецептата по-горе е леко променена от първоначалния й вид, след като се поразговорих с приятелки за това как те си правят сиропа, а и след като се снабдих с повече бъз отколкото обикновено.  Предишни години съм правила хубав сироп и с 15 съцветия бъз.

Публикувано на напитки, храна и тагнато, , . Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

