Карфиол на фурна (с гарам масала)

Обичам карфиол. Преди години, като се върнех вечер от работа, най-често го хапвах нарязан на розички, сварен и полят със зехтин и лимон.

Хапвала съм го и със сос бешамел, и в супи, и подправен със стафиди и разни подправки, но не знам как не съм се сещала просто да го изпека във фурната, вместо да го варя. Открих топлата вода тази седмица и съм на път да започна втора глава карфиол.

Рецептата е с гарам масала (можете да използвате тази, която ви е останала от самосите), но личните ми предпочитания клонят към карфиол, посолен с черен пипер и сол и залят с малко олио. Който и от двата вида на приготвяне да изберете, да ви е сладко!

Печен карфиол с гарам масала

по рецепта на seven spoons

3 – 4 порции

1 средно голяма глава карфиол, почистена от листата, нарязана на филийки от 1.5 см

олио за поръсване

сол, прясно смлян черен пипер

2 с.л. масло (или пречистено масло – гхи)

1/2 ч.ч. лук, наситнен

1/8 ч.л. куркума

1 -2 ч.л. гарам масала (или на вкус)

Загрейте фурната на 230 градуса.

Покрийте тарелка на фурната с хартия за печене. Леко поръсете с олио и наредете карфиола, посолете и поръсете с черния пипер от двете страни. Печете в долната една трета на фурната 25-30 мин. Обърнете го на 15-тата минута. Печете докато карфиолът стане златист и крехък. Моята тарелка събра половината карфиол първоначално. Затова го пекох на два пъти.

На средно силен огън загрейте маслото и задушете в него лука до прозрачност около 4 мин, но преди да се оцвети в златисто. Сложете 1 – 2 ч.л. гарам масала или повече по ваш вкус и куркумата.  Разбърквайте добре в продължение на 1 мин и отстранете от огъня. Изсипете подправената лучена смес върху карфиола и го сервирайте топъл.Нямаше как и този път да мина без есенни снимки. На който му е писнало от есента, моля да ме посети след първия сняг (или втория, ако смятаме онова преваляване преди няколко седмици за първи :).

Снимките са от тези дни в парка или по улиците на София. Все си мисля какво чудо е природата в града и как успява да разкраси и най-грозните гледки, които сме оставили след себе си.

а това беше небето над София вчера

Пожелавам ви хубава седмица и до скоро!

Save

Публикувано на основни, предястия, салати, храна и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

17 Responses to Карфиол на фурна (с гарам масала)

  1. Dani каза:

    Мира, снимките са красиви, както винаги :)
    Нещи карфиола ми се „губи“ като продукт, но е крайно време да започна да го използвам :)
    Имам чувството, че има специфична миризма, когато се приготвя.
    Поздрави и хубава вечер!

    • littlethingslife каза:

      Дани, знам за какво говориш. Има я тази миризма, както при готвенето на всяко зеле. Ако пробваш с гарам масалата може да ти хареса, защото е по-силно като аромат. На мен ми харесва и паниран. Появиха се много интересни рецепти с екзотични подправки и там някъде може да е и твоята :). Поздрави и хубав край на седмицата!

  2. Таня каза:

    Мира, повтарям се, но много красиви снимки! И аз много обичам карфиол и ще се възползвам от рецептата!

  3. Eoc каза:

    Аз го харесвам и суров :) Ще опитам и така, Мира!
    Отново прекрасни снимки!
    Хубав утрешен ден!

  4. dsdiva каза:

    Аз го харесвам всякак, печен, суров, в марината :)
    Паднах си по снимката с небето, вълшебна е!

    Поздрави, Мира!

  5. Мира каза:

    Мира, не бях пробвала карфиол с гарам масала, но изглежда много сполучлива комбинация! Чудесни есенни снимки!
    Поздрави и лека вечер :)

  6. Diana каза:

    Мира, чудесна презентация –
    много красиви снимки и хубава рецепта.
    Поздрав и усмихнат ден, Диана

  7. Тони каза:

    И аз обичам карфиол, но си го хапвам най-често суров. Ще опитам да го изпека по този начин и ще видя как е :)
    За съжаление грозните гледки стават все повече, а масово хората са незаинтересовани и не им пука.
    Снимките ти са чудесни!
    Нека такива са и дните ти, Мира!

  8. gotvenetolesno каза:

    Преди няколко дни за първи път Даниела ми подсказа за печен карфиол, сега и ти… Направо утре ще взема да направя, защото иначе ще започна да го сънувам :) Радвай се на есента, докато можеш :) Малко й остана :)

  9. littlethingslife каза:

    Таня, Зори, Мира, Тони, ще ми е интересно да кажете как ви се струва така.
    Дива и Тони, все забравям, че карфиолът, като другото зеле, може да се консумира пресен :).
    Диана, радвам се, че рецептата ти харесва.
    gotvenetolesno, и аз днес забелязах, че и Дани от В кухнята на моето семейство, и Heidi от 100 cookbooks са предложили карфиол с екзотични подправки и все на фурна. Настъпил е часът на карфиола наистина :). Записала съм си и двете рецепти и ще ги пробвам и аз някой от тези дни.
    Поздрави на всички ви и приятен край на седмицата!

  10. Кети каза:

    И аз обичам карфиол… а така докато ти четох рецептичката все едно хапнах един:) Поздрав и на теб със снимката на небето… невероятна е!

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти, Кети! И тук да ти честитя за Пачуърк БГ! Чудесно е, че работите за това повече хора да научават за пачуърка в България! Надявам се скоро и аз да покажа нещо :). Поздрави и хубави топли дни със семейството!

  11. fedora каза:

    Ох, кулинарията е необятна… наука :))) Пак нещо ново научих, благодаря :)
    Снимката с трошката и последната с обувките са „моите“ снимки – много добри попадения.

    • littlethingslife каза:

      Да, ако броим оцапаната ми с бои ръка по Великден, това е втората снимка в блога показваща част от мен :). Странно – публично непублична съм :). Съгласна съм за необятността на кулинарията. Поздрави!

  12. Таня каза:

    Приготвих твоята рецепта с не всички посочени подправки и се получи много вкусно! Опитах и печен карфиол само с олио и черен пипер и също много ми допадна! Явно има много варианти за приговянето му. До сега не съм предполагала, че може да се пече карфиолът, но явно може. И аз открих топлата вода, така да се каже.

    • littlethingslife каза:

      Таня, радвам се, че и на теб се е харесал. Аз от тогава изядох и втора глава с карфиол. Уж щях да я панирам, но все бързах и пак на фурна отиде. Поздрави и успешна седмица!

  13. Pingback: Ципура на фурна с гарнитура от печени моркови, картофи и карфиол « …like Alice in wonderland…

Вашият коментар