Дантелени бисквити и още есен

Тази рецепта е може би първата в този блог, към която имам малки резерви.  Не че не харесвам тези бисквити.  Просто са ми една идея по-сладки и мазнички отколкото е по вкуса ми.  Като ги хапвате трябва да имате наблизо салфетка.

За това пък, където и да ги занеса, хората примляскват, питат „Ама ти ли ги направи!“, искат рецептата и накрая реших, че не притварят очи от куртоазия, за което и споделям рецептата днес.

Това, което ме привлече към тези бисквити беше, разбира се, името им.  Освен това, тъй като стават по-големи, можете да изпечете половината от тестото веднъж, а другата половина да оставите във фризера и да ползвате до 1 месец.  Много добро решение за Коледните празници, когато можете да приготвите тестото по-отрано през месеца и да печете, точно когато ви потрябват (също като бисквитите със сушени череши и френските маслени бисквити).

Тъй като тези бисквити са нещо като правене на карамел с малко брашно и ядки, наглеждайте ги от 5-тата минута нататък.  Според големината им, вашите предпочитания и силата на печката ви, могат да се пекат от 8 до 20 мин.  Като покафенеят по краищата, но са все още бежови или леко златисти в средата, тогава е времето да се извадят от фурната.  Ще са меки и дори леко ще бълбукат все още, но ще се втвърдят с времето.

Друго хубаво нещо на тези бисквити е, че са без яйца.  Малък недостатък е, че „не са за хора без зъби“ както каза един възрастен господин, който след това невъзмутимо си изяде бисквитата.  Така че вие преценете за какъв случай да си ги приготвите.  Ще ми е любопитно да чуя и вашето мнение за тях.

Ето и рецептата:

Дантелени бисквити с ядки

по рецепта на Марта Стюарт

30-40 бр

250 г (един голям пакет) масло на стайна температура

2 1/4 ч.ч. * пудра захар

1/4 ч.ч. мед (или царевичен сироп, ако имате)

1 1/4 ч.ч. брашно тип 500

1 1/4 бланширани бадеми или лешници, нарязани на едро (аз ги врътвам няколко пъти в мелачката)

* чаена чаша от 240 мл

Разбийте маслото и пудрата захар с приставката за тесто на средна скорост до пухкавост.  Добавете меда (царевичния сироп).  Разбъркайте.  Добавете брашното и разбъркайте на бавна скорост.  Добавете ядките колкото да се смесят.

Разделете тестото на половина и изсипете всяка част върху 30 см хартия за печене.  Оформете пънче с диаметър около 4 см (като това тук).  Охладете пънчето поне 30 мин във хладилника.

Включете фурната на 180 градуса. Постелете хартия за печене върху една от тарелките на фурната.

Извадете тестото от хладилника и го нарежете на филийки с дебелина около 1.3 см.  Поставете филийките на разстояние 7 см една от друга. Останалото тесто можете да сложите в хладилника да изчака следващото печене или във фризера (трайността му е 1 месец).

Печете между 8 и 20 мин или докато покафенеят по краищата, а центърът е светло златист.  Като ги извадите ще са меки, но ще се втвърдят с времето.

Снимките са от една разходка миналата неделя в парка.  Приятни почивни дни и до скоро!

Публикувано на Коледа, бисквити, десерти, празници, храна и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

16 отговора към Дантелени бисквити и още есен

  1. Diana каза:

    Мира,
    очарователни, много ефектни бисквитки,
    чудесни са и за декорация на сладкиши.
    Прекрасни есенни снимки – вълшебни.
    Благодаря!
    Поздрав и хубава вечер, Диана

  2. Dani каза:

    Мира, прекрасна есен :)
    Както и бисквитките, които са много оригинални като визия :)
    Прегръдки и усмихнат уикенд!

  3. Eoc каза:

    Мира, страхотен ловец на мигове си :)
    Интересни бисквитки :)
    Хубав уикенд от мен!

  4. Марияна каза:

    Любимите ми…

  5. Марияна каза:

    Не че снимките са лоши, но къде са дантелените бисквитки… в процеса на правене? Хи хи…

  6. littlethingslife каза:

    Диана, права си. Не се бях сещала, че с тях могат да се декорират сладкиши. Ще пробвам някой път. Хубави почивни дни!
    Дани, вие по морето можете и на плаж да идете тези дни :). Прегръдки и усмивки и на теб!
    Зори, как ме зарадва с коментара си :). Не бях мислили за нещата по този начин, но ходим и ловим нещо, а какво ще излезе, иди че разбери! Хубави почивни дни и на теб!
    Мариянче, не съм ги нащракала достатъчно любимите ти бисквитки ли?:) Право да ти кажа, в процеса на правене нямаше нищо интересно за снимане – общо взето седиш до миксера и слагаш едно след друго и това е. А и есента ми е по-интересна :). Но ще видя дали ще мога да набутам още една снимка на любимите в постинга :). Поздрави и хубави есенни дни!

  7. gotvenetolesno каза:

    Изглеждат наистина есенни тези дантелени бисквитки и чудесно си пасват с пожълтелите листа в парка :) Хубави дни :)

  8. dsdiva каза:

    Изключително ефектни бисквити и снимки, Мира!
    Отдавна съм им хвърлила око, ако не се лъжа при Йоли ги видях първо, а после Ина беше направила в солен вариант…уникално добре изглеждат!
    Слънчево настроение и вдъхновение :)

  9. littlethingslife каза:

    gotvenetolesno, абсолютно съм съгласна с теб :). Хубава седмица!
    DSDiva, ей сега проверих какво имаш предвид за бисквитките при Йоли, и наистина много хубаво изглеждат и те. Аз като любител на сусама ще ги изпробвам с удоволствие. Видях, че и тя е надигнала бисквитата, за да се види „дантелата“, но то някак си естествено му идва на човек. При Ина не можах да открия тези бисквити. Ако ми кажеш как точно се казват, бих ги погледнала с удоволствие. Слънчево и на теб! :)

  10. fedora каза:

    Их, ама много неща съм изпуснала от блога ти…
    Чудесни са бисквитките, аз и без друго обичам по-мазничко, важното е да е вкусничко :)))
    Прекрасни снимки и рецепта.
    Аз не съм правила такива бисквитки, моите са солени, направени просто от някакъв вид твърдо сирене с подправки, обаче си ги „заплювам“ :))) и тези. Много ще се харесат у нас :)

    Хубава вечер!

    • littlethingslife каза:

      Ако си падаш по мазничко и вкусничко, това е твоята рецепта. Инка, аз втори път ходих и търсих из блога ти тези солени дантелки, но нещо не ги открих. Да нямаш предвид, че изпичаш твърдо сирене в тиган с подравки и после го оформяш някак си за украса? Това винаги много ми е харесвало (виждала съм да правят пармезанови кошнички), но все не съм стигала до там да ги правя. Поздрави и хубава седмица от мен!

  11. fedora каза:

    Нещо ми изчезна коментарът :)))
    Не точно, ето тук може да видиш соления вариант, но той е по-скоро нещо като чипс.

    Хубав ден!

    • littlethingslife каза:

      Ина, видях ги. Много хубави снимки! Тази, където са като подаръче е супер, както и тази, където показваш бисквитата, а отзад е питието! Ще взема да ги направя най-накрая :). Поздрави и хубава седмица!

  12. Миглена каза:

    Супер интересни и много вкусни, пробвах ги вече, но с орехи! Благодаря за рецептата! :)

Вашият коментар

