Тук Бичи видя мечката или 1 година блогърстване

Преди време приятелка ми разказа за един човек на име Бичи, който живее в покрайнините на с. Кладница и който веднъж срещнал мечка.  Оказа се, че повечето сериозни планинари, които ходят в нея част на Витоша знаят за тази мечка.

На местата, където Бичи срещнал мечката, забил табели, на които пишело: „Тук Бичи чу мечката“, „Тук Бичи видя мечката“ и т.н.

Като чух историята я намерих за доста комична.  Дали заради името на човека, дали заради текста на табелите.  Посмях се подобаващо, но след това ми мина през ума, че Бичи всъщност е нещо като блогър (осведомява хора, които не познава за нещо, което е важно лично за него).  Всъщност дори не е блогър, а Twitter-ва.  Не съм ги виждала, но съобщенията му сигурно са под 140 символа.  Единствения недостатък е, че го прави с не така съвременна технология – кове табели по дърветата.

Така че първоначалното ми весело отношение към табелите на Бичи се поизпари.  И си дадох сметка, че аз си пиша блог (никой мой постинг не се побира в 140 символа:) без да съм професионален писател, със снимки (без да разбирам от фотография) и то за готвене (без да разбирам много и от готвене).

Като бях на онзи курс по пачуърк преди време, до мен беше седнала една госпожа, с която си помагахме, тъй като и двете бяхме начинаещи.  В един момент стигнахме до това кой какво хоби има и аз споменах за блога, а тя каза, „А, значи ти готвиш много добре и обясняваш на другите как да го правят.“  Казах й, че не знам дали готвя толкова добре, че много от приятелките ми имат по-голям стаж в кухнята от мен, но че блогът ми е за удоволствието от готвенето.

Жената си замълча, но ме погледна леко учудено.  Сигурно беше отгледала деца и внуци прекарвайки голяма част от времето си между печката и мивката и моят ентусиазъм й изглеждаше странен.  Освен това, кой ще чете някой, който не е така добър в нещо, а просто бил ентусиазиран за него.  Дето се казва, да ми се беше случило нещо забележително като на Бичи с мечката (макар въобще да не си го пожелавам ;), та да ви разказвам!

Но ето ти на, странни времена!  Аз си пиша за малките неща, които ме радват в живота, а вие ме четете.

Днес „малки неща“ става на 1 година :)!  Беше хубава година, в която този блог ме побутваше да изпробвам нови рецепти, да правя повече снимки и да пиша, за да ви разказвам за ястия или за всичко, което се случва около тях.

Тук е моментът да кажа, че това не е кулинарен блог.         Ха ха! :).  По-скоро не беше замислен като такъв, но с течение на времето стана това, което е днес – кулинарен, дишащ с ритмите на природата, вълнуващ се от време на време от някоя кауза или просто от някоя песен.  Като на рожден ден си пожелавам да е все такъв или по-готин!  Поживьом, увидем :)

И тъй като се чудех каква рецепта да представя като за рожден ден, реших днес да споделя за някои награди, които получих от вас наскоро (и не така скоро :) и да ги раздам на вас, моите читатели, заради, които до голяма степен този блог съществува.

И така, първите награди получих от Нанита още през лятото.  Като започвах блога си Нанита ме впечатли с големия брой рецепти предложени от нея – сладкиши, бисквити, любимото й пилешко (от което съм заплюла няколко рецепти).

Та, Нанита изсипа голям брой награди върху мен и още няколко блогъра, за което й благодаря.  Не знаех, че ме чете и жеста й ме зарадва.  Бих искала да ги предам на всички вас, които ме четете, но от опит знам, че това означава, наградите да спрат до тук.

За това, за да не разваля играта, ще спомена някои от вас тук-таме като моля да ме извините, ако случайно пропускам някой.  Някои от вас съм цитирала по един или друг повод по-честичко, а други си запазвам за по-нататъшно награждаване (не съм забравила за тиквения медал; работя по въпроса :), за това и списъкът няма да бъде пълен.

Наградата за чудесен блог бих искала да предам на:

Ина от Ossigeno, която винаги измисля интересни и хумористични истории към рецептите си от цял свят

Дани от Cooks and bakes – Дани прави чудесни торти и сладкиши.  От снимките й струи светлина, а аз харесвам това :)

Даниела от В кухнята на моето семейство – това е блогът, от който съм готвила най-много, може би, но съм й длъжница на Дани, защото все готвя нейните ястия вечер или бързам и няма време за снимки, та така не е попадала в сезонните ми представяния на това какво съм готвила от вашите блогове.  Много хубави, земни и винаги получаващи се рецепти.

Мария от My cooking book – Харесват ми подробно илюстрираните рецепти и непосредственият стил на Мария.  Имам и някои набелязани рецепти… :)

Тези награди вървяха една до друга.  Първата разбирам, че е за блог, който ме вдъхновява, но за втората Google не можа да ми даде идея, за това ги наредих една след друга, както дойдоха от Нанита.  Това е награда за вдъхновяващи блогове:

Лети от Кулинарно приключение, тъй като много често ме вдъхновява с песните, които пуска, с някое ястие или снимка от Италия ми припомня за минали пътешествия

Безкраен пикник – този блог е просто вдъхновяващ.  Харесвам снимките, свежото представяне на ястията и не на последно място самите рецепти, някои, от които съм готвила, а други съм набелязала за правене

Ева от Eva Toneva food styling and photography – харесвам слънчевите снимки на Ева (та се чудех дали да не я сложа за слънчевата награда по-долу:), но и рецептите й, които започнах да опитвам и се получават, а това за мен е най-добрия атестат за хубав кулинарен блог

Kali от ladybug – не знам дали трябва да обяснявам защо този блог е вдъхновяващ.  Всеки път като видя онази торта клетка на птичка и изпадам в мечти.

Милена от Sweet kingdom – още един вдъхновяващ творец-сладкар.  Пробвала съм няколко от тортите на Милена и съм много доволна от резултата; научавам и много полезни неща като съвсем начинаеща в глазирането на сладки и в правенето на торти.

Antinoia’s Blog – като видите снимките на цветя, калиграфираните гергини, паяжините зад гърба на мраморната статуя и в косите й, ще разберете защо този блог е вдъхновяващ

Умопомрачения – просто вижте и прочетете!

Третата награда е от Ина от Ossigeno.  Ина, с типичното си чувство за хумор, докато представяше наградата в нейния блог е дала мото на блога ми „единство, творчесто, красота.“  Ина, как ги измисли тези думи!  Макар да ми напомнят за мотото на асамблеята „Знаме на мира“ (аз да се сещам какво е звученето на блога ми :) хаха), ти благодаря за тази слънчева награда.

Малко по-късно получих същата награда от Нанита, за което й благодаря!  Предавам я нататък на:

Дани от Музика за свободното време, която е такова слънце – винаги свежа и бодра като утринно слънце

Зори от EOS – Зори е така фина, но в същото време и свързана със земята.  Винаги ми е интересно да я посещавам и да чуя мнението й не само за моите ястия, но и за тези на другите

Мира от Marmottes et Chocolat – слънчеви снимки, голямо майсторство, непринудена комуникация.  Винаги ми е приятно да я посещавам

Las recetas de Gaby – слънчеви снимки на ястия и природа; слънчев човек

Нанита от Nanita cooking recipes за слънчевия й блог и многото изпитани и споделени семейни рецепти

Ирина от Sunshine’s kitchen – разбира се, че на слънчевата кухня се полага слънчева награда!  Иринка е млад кулинар, който ме смайва с уменията и целеустремеността си на тази (ранна за мен ) възраст.  Много се радвам, че е открила призванието си и й пожелавам успех в преследването на нейната мечта!

Тази награда трябваше да бъде предадена на общо 12 блога, но се замислих, че този ферман никой няма да го прочете, така че си запазвам другите интересни блогове за следващата награда.

Гъбките от банан и праскова, които приятелката ми Мира приготви един ден това лято

Четете ли още? :)  Човек докато почерпи всички, после има сили само да седи на масата и да гледа щастливо как гостите хапват от храната, която е приготвил :).

Приятно четене на вас и за в бъдеще, а на мен приятно блогърстване!

Публикувано на лично, разни. Запазване в отметки на връзката.

55 отговора към Тук Бичи видя мечката или 1 година блогърстване

  1. Dani каза:

    Мира, честито :))))
    Да си все така истинска, да ни разказваш интересни истории, да се наслаждаваме на красивите снимки, които ни предлагаш, да се наслаждаваме на вкусните ти рецепти!
    А може би и на нещо друго, което не си споделила с нас!
    И да си много щастлива с любимите хора около теб!
    Прегръдки от мен, Дани!

    • littlethingslife каза:

      Дани, благодаря ти за топлите думи! Не знам дали имаше това предвид с изложба за рождения ден на блога, но като се чудех какви снимки да сложа, се сетих за твоето предложение и сложих някои, които харесвам, но поради една или друга причина не бях показвала. Прегръдки и на теб!

  2. Ирина каза:

    Честит Рожден Ден на блога ти, Мира!
    С пожелания още дълги години да му се радваме :-)
    Благодаря ти за наградата!

    Иии гъбките са много интересни, чудесна и забавна идея!

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти Ирина! Всъщност гъбките се оказаха много здравословна следобедна закуска и моята приятелка, която работи в детска градина Монтесори, казва, че почти няма дете, което да не им се зарадва. А трябваше да ни видиш нас, не децата, какви очи отворихме като видяхме какво е приготвила :) Поздрави!

  3. Ясмина каза:

    честита първа блогърска годинка и от мен :)
    случайно открих твоя блог и веднага ме плениха няколко неща – снимките, в които винаги има дух и нестандартна идея, хубавите рецепти, съчетани с тях, музиката, която непрекъснато витае около теб, всичко това, събрано в едно всеки път по оригинален начин :) другото ценно, което открих за себе си при теб е абсолютно изчерпателния списък с интересни кулинарни блогове. така, когато ми се прииска да открия нова рецепта, просто отварям тук и усещането е като че влизам във вселенската кулинарна книга :)

    а за наградата благодаря с голяма усмивка :))) много мило, съвсем изненадващо беше за мен да се открия в списъка :)))

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти Ясмина! Много ми хареса това за кулинарната книга с музика :). Наградата е повече от заслужена :). Като посетя блога ти и изпадам във всякакви вълнения – било то заради стихотворение, филм, песен или снимка. Все така става, че на най-вълнуващите не мога да се изкажа, за това така с весела наградка :). Поздрави и леки последни седмици за теб! Стискам ти палци и ще очаквам, както и всички сигурно, хубавата новина!

  4. Sylvia каза:

    Тук Силв видя награда!
    Страшно весел пост – благодаря :) Благодаря за наградата, благодаря че пишеш.
    Последно – списък от прекрасни блогове, мноооого полезно.

  5. lilia каза:

    Благодаря за всичко.Цветята са великолепни и ме зареждат с много усмивки за деня.

  6. Мария каза:

    Честит рожден ден! ☼

  7. boulangerie каза:

    Честит рожден ден! Пожелавам си още дълго да блогваш, чудесно е да те чета. It’s a wonderful world както казва чичо Сачмо докато има хора като теб, които да усмихват.

  8. Таня каза:

    Честит рожден ден на блога ти и от мен! Всеки път с удоволствие влизам тук, продължавай да ни радваш все така!

  9. Тони каза:

    Честито, Мира!
    Съвсем наскоро открих блога ти, но в мое лице вече имаш верен читател. Ще си призная, че не готвя толкова често, но пък съм привлечена от стила ти на писане. Толкова увлекателно и сладкодумно разказваш… Желая ти много вдъхновение!

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти, Тони! Не знаех, че ме четеш. Картичките, които правиш са много стилни и изчистени. Ще те следя с най-голямо удоволствие!

  10. Milena каза:

    Честито, Мира! С пожелание още дълги години да се радваш на малките неща и да ги споделяш с нас!
    Много весел пост :-) Усмихна денят ми! :-)
    Благодаря за наградата и хубавите думи за моят блог! Много ме зарадва!

    Поздрави, Милена

    П.С. Много са весели тия гъбки :-)

    • littlethingslife каза:

      Милена, радвам се, че и теб е усмихнал този постинг. И аз много се веселих с горкия човечец, докато не осъзнах приликите :). По-горе в коментарите писах за гъбите. Казват, че почти нямало дете, което да не харесва тази комбинация. А и полезни :). Поздрави и приятни творения и на теб!

  11. DSdiva каза:

    Честита годинка на един от най-симпатичните блогове!
    Бичи-табели бяха новост за мен, много си паднах по котьо-срамежливо скрил поглед, а най-вероятно спящ и мъркащ:)))

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти, Дива! Ти винаги забелязваш котето или кучето в публикацията :). Това беше едно коте, което ни откри докато почивахме на едни пейки на Бай Кръстьо. Да му беше видяла прекрасната муцунка, но много мърдаше и снимките в амфаз са замазани, за това така, по теме и мустаки в тази снимка :). Поздрави!

  12. gotvenetolesno каза:

    Честит рожден ден и от мен, на един от любимите ми блогове :)
    Пожелавам ти вдъхновението ти да не замира, за да живее и блога чрез теб :)

  13. Augusta каза:

    Честито и благодаря за вдъхновението! Моят любим пост остава онзи с оперната музика, белите пердета и вуйчо ти (казвам го, за да си поръчам още такива необясними вдъхновения:) )
    И аз веднъж чух нещо на разходка в гората. Мъжът ми ме попита: отивам да видя, ако е глиган, ще можеш ли да се качиш на някое дърво?“ Отговорих: „Засега – не. Но ако Го видя, предполагам, че ще мога“.
    Оказа се катеричка. :)

    • littlethingslife каза:

      Augusta, и аз съм поръчала още такива разкази, но зависи от Музата :). Скоро ще започвам всеки постинг с „О, Музо, …“ та да не ме забравя :).
      А за шумовете в гората, много хубава история! Да не ти се налага да разбереш дали можеш. И ние имахме подобен момент тази година, но така и не разбрахме какво беше изръмжало. Може би някой клон е скърцал ?! да речем :). Поздрави!

  14. antinoia каза:

    Честит празник, Мира! Нека този блог бъде все така цветен и вдъхновяващ, изящен и вкусен едновременно! Много ентусиазъм и въображение желая на теб! Прегръщам те и благодаря от сърце за наградата :)

  15. fedora каза:

    Мира, честит рожден ден на блога ти!
    Благодаря за чудесната приказка в снимки!

    С пожелание за още много интересни разкази, рецепти и прекрасни снимки!

  16. Eoc каза:

    Честит Рожден Ден на „малки неща“!
    За мен винаги е удоволствие да те чета, Мира. Носиш ми добри чувства и впечатления, благодаря ти!
    Поздравления за наградите и благодаря за милите думи.

  17. littlethingslife каза:

    Хей, благодаря ви много за пожеланията и коментарите! Супер сте! Утре ще ви отговоря по-подробно. Поздрави и хубава вечер :)

  18. Lety каза:

    Мира, Честита първа годинка на блога!
    Обичам много твоя блог, защото обичам малките неща, които радват сърцето, които карат човек да се отпусне и да се усмихне, дори и в тъжен ден :)
    Ще ми се да видя през твоя поглед още неща – малки и не толкова, разказваш много живо и образно. Благодаря ти !
    Пожелавам ти много вдъхновение за блога и не само за него, много поводи за усмивки и много, много любов!
    Благодаря и от сърце за хубавите думи за моя блог и за наградата!
    Прегръдка!

  19. littlethingslife каза:

    Sylvia, lilia, Maria, Таня, аntinoia, Ина и Зори, извинете ме за общия коментар, но открих, че отговорът ми към вас щеше да бъде подобен и затова на едно място. Благодаря ви за милите думи! Радвам се, че ме посещавате и че ви харесва! Поздрави най-сърдечни на всички ви! :)

  20. Danyela каза:

    Мира, честита годинка! Все така хубав, топъл, слънчев и уютен да е блогът ти! Чета го с голямо удоволствие. Благодаря за наградата за моя блог и за добрите думи, които си написала за мен – трогна ме
    Сърдечни поздрави!

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти, Дани! Повече от заслужена е. Следващия път се надявам да успея да заснема някое от твоите ястия, които съм приготвила. Поздрави и лека седмица!

  21. Кумицата каза:

    Честито, Мира:))))
    Прекрасен ти е блогът! Пожелавам ти много творческа енергия и ентусиазъм, с които да ни радваш, изобилие от любов и щастие, които да те вдъхновяват и здраве и късмет за теб и близките ти хора, за да си все така „отворена“ към магията на малките неща! Прекрасна си!

    • littlethingslife каза:

      Ей, Ели, благодаря ти! Радвам се, че четеш. Някой ден може да поместя нещо и за малката красавица. Между другото горните гъбки се оказа, че се посрещат много добре от деца и визуално и вкусово (а и полезни :). Поздрави на цялото ви семейство и до следващото събиране, може би!

  22. Maria каза:

    Честито, Мира! Още много вдъхновение и идеи ти пожелавам!:-)

  23. Diana каза:

    Честита годишнина, Мира!
    Поздравления за чудесния блог с идеи и снимки, много уют и настроение.
    Желая ти вдъхновение, радост и много щастие, Диана

  24. sabinaberova каза:

    Честит Рожден Ден на блога ти Мира !
    С пожелание още дълги , далги години да се радваш на малките неща ! :)
    Чета те с удоволствие .
    Сърдечен поздрав от мен . :)

  25. Мира, честит празник!
    Уютно е при теб, вкусна почерпка си приготвила и както винаги увлекателен разказ, с чудесни снимки! Пожелавам ти безброй читатели, нестихващо вдъхновение и още много споделени истории тук! :)
    Трогната съм от наградата, която си ми отредила! За мен е чест и с удоволствие я приемам!
    Прегръдки :)

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти, Ева (особено за снимките :)! Аз ти писах, че днес преполовихме твоята пълнена тиква. Хареса се, дори на нелюбителите на тиква, което е за отбелязване. Благодаря за рецептата и поздрави!

  26. Тони каза:

    Честита годинка, Мира!
    С пожелание за още много поводи за усмивки, споделяне и почерпки!
    С голямо удоволствие се отбивам тук, макар и не толкова често, колкото ми се иска.
    Развесели ме с историята за госпожата от курса по пачуърк. Такива дами, като нея, трудно биха ни разбрали. За някои готвенето е задължение, а за други – удоволствие :) Пожелавам ти винаги всичко да правиш с желание и удоволствие, Мира!

    Сърдечни поздрави с пожелание за усмихната и зареждаща неделя :-)

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти, Тони! И аз напоследък нямам време да посещавам често всички блогове, които ми се ще да следя. Хубаво е, че се посещаваме когато можем :).
      Между другото, за дамата, за която писах, не съм я описала съвсем коректно. Нарекох я госпожа от уважение. Иначе беше отрудена българска жена. Просто жизненият ни опит и интересите ни бяха различни.
      Благодаря ти за пожеланията! Хубава седмица от мен!

  27. Ginger Cookies каза:

    Честит рожден ден и от мен, пожелавам ти още дълго време да създаваш толкова красота около себе си!
    Бъди здрава и истински щастлива!
    Поздрави!:)))

  28. Мира каза:

    Мира, честита ти годинка (на блога)! С теб май сме хем почти адашки, хем почти връстнички в блогърстването! :)
    Пожелавам ти още много слънчеви публикации! :)
    Благодаря за наградата и за милите думи!
    Поздрави и хубава седмица!

  29. iva каза:

    neveroqtna stanimira!ima6 zverski talant da pi6e6!razkazva6 so4no,6areno i leko!otdavna ne sam sre6tala takova ne6to/a 4eta dosta/.badi 6tastliva i blagodarq za udovolstvieto!

  30. kulinarnimisli каза:

    Мира хайде и от мен честита годинка на блога. Пожелавам ти още дълго да ни радваш с чудни малки неща!
    Поздрави :)
    Маги

  31. Албена каза:

    Не четем, а вкусваме :) Честито и от мен, с малко закъснение. Много сили в моментите, когато имаш вдъхновение и много спокойствие за моментите, в които някъде се е запиляло.
    Прегръдки!

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти, Албена! Права си, търпението и спокойствието са много важни, но май се сещаме за тях като ги позагубим :). Поздрави и прегръдки и на теб!

  32. Диди Б каза:

    Честита първа годинка на блога, Мира!
    Както винаги – много интересен пост и какво забавно и остроумно заглавие!
    Продължавай в същия дух,удоволствие е човек да се отбива тук!

Вашият коментар

