Тиквички с яйца и сирене

Много обичам тичквички (това май се очаква след одата ми за тиквата от миналата есен :) и допреди години ги приготвях най-вече пържени с кисело мляко, както си ги обича целият български народ (да не споменавам и някои съседни нам народи, които ги пържат докато заприличат на чипс :).

Преди години обаче, колежка ми спомена за това как прави тиквичките си на фурна. Нямало да си играе да пържи тиквички с часове и да се омирисва на пържено, я! Така набързо-набързо, това ястие почти напълно замени пържените тиквички от трапезата ни.

Както и с есенната тиква, тиквичките не са любими на всичките ми роднини и близки – лекички са им, пита се „къде е месото“ и такива едни въпроси, поради което ще ви дам основната рецепта, но и някои вариации, за да са доволни всички у дома.

Ето и рецептата:

Тиквички с яйца и сирене

по рецепта на колежката ми Рени

за 4 порции

1 кг тиквички

2-3 яйца

100 г сирене

1 ч.ч. прясно мляко

олио, сол, черен пипер

копър за поръсване

Нарязвам тиквичките на колелца, овалвам ги в брашно, изтупвам ги и ги редя в намазнена тава.  Поливам ги с няколко с.л. олио, посолявам леко и пека 20-25 мин на 200 градуса във фурната.

Междувременно леко разбивам яйцата с прясното мляко и натрошеното сирене.  Леко посолявам (защото и сиренето ще придаде соленост), подправям с черния пипер и заливам тиквичките (като минат първите 20 мин от печенето). Намалявам печката на 180 градуса и пека още 20 минути. Когато извадя от фурната, поръсвам с копъра.

Много добре се съчетава със зелена салата със зехтиново-лимоново-горчичен сос, поръсена с пармезан.

Вариации: Като добавих малко от един салам към заливката, успях да накарам вуйчо ми да оцени тиквичките, които упорито отричаше да са храна за мъже.

Друг представител на силния пол, искаше повече яйца, така че рецептата става съвсем добре и със 7 яйца, а ако човек не обича много тиквички, преди да залеете, можете да избутате по-голямата част от тиквичките в едната половина на тавичката и да залеете. Така едната половина е повече като омлет с яйца и малко тиквички за вкус, а другата половина не е с толкова яйца и всички са доволни.

В тази рецепта всичко е ориентировъчно. Правила съм с повече и с по-малко тиквички, с 2 и със 7 яйца, не съм овалвала тиквичките в брашно, пекла съм през цялото време на умерена фурна, забравяла съм да сложа копъра и все се е получавала. Надявам се да се хареса и на вас. Бърза и вкусна е.

Поздрави и приятни пролетно/летни дни (абе то няма угода – студ, студ, „кога ще дойде лятото!“, а сега: „ох, тази жега“ :).

Поздрави и приятно, независимо от времето!

Save

Save

Публикувано на основни, предястия, храна и тагнато, , , . Запазване в отметки на връзката.

12 Responses to Тиквички с яйца и сирене

  1. Dani каза:

    Прекрасни снимки на цветя, Мира!
    А тиквичките са чудесни :)
    Поздрави и усмивки!

  2. Eoc каза:

    Ммммм… много вкусна рецепта. Ще опитам, тази комбинация е много сполучлива :)
    Приятна вечер от мен, Мира :)

  3. littlethingslife каза:

    Дани, Зори, радвам се, че ви харесва идеята за тиквичките. Иначе, да, не може без цветя :). Поздрави и приятна почивка и на вас!

  4. Dimitrana S. каза:

    Ех, че свежо :-))

    И вкусно!

    Поздрави сърдечни за теб, Мира!
    И пожелание за здрави и спорни дни!
    И :-)))

  5. luluto каза:

    Това им харесвам на блоговете, ако си достатъчно упорит в четенето, на практика мога с година да не потворя едно и също ядене или поне не е и по един и същи начин:) Често правя тиквички, включитлно и такива със сирене, но не точно в този вариант. Много ми допада рецептата и мисля да я включа в менюто за тази седмица:)

    • littlethingslife каза:

      lulu, и аз много си падам по експериментите, но забелязвам намеци от рода на „може ли да повтаряме рецепти, които са ни харесали“… :) и от известно време съм запланувала да си направя тефтер само с любими рецепти (макар този блог май да е същото, но виртуално:). Поздрави и приятна седмица от мен!

  6. Diana каза:

    Мира,
    това е чудесно предложение – много свежо и вкусно.
    /Правя нещо подобно, взаимствано от турската кухня Kabak Graten/ .
    Страхотни снимки,
    поздрав и хубава неделя, Диана

    • littlethingslife каза:

      Диана, тъй като не знаех за Кабак Гратена погледнах няколко рецепти и изглежда доста интересно. Рецептите бяха различни, но съдържаха тиквички и есенна тиква. Ще ми е любопитно да прочета за рецептата, която ти препоръчваш (или може би вече си писала, но не успях да открия в блога).

      Поздрави и лека седмица :)

  7. Pingback: Благодаря на 2010 – Добре дошла 2011 | малки неща

  8. Pingback: От вашите блогове тази пролет | малки неща

  9. Pingback: Сирене, тиквички и лятно настроение | Блаженство за сетивата

Вашият коментар