Благодаря на 2010 – Добре дошла 2011

Право да си кажа, радвам се, че минаха празниците и се върнахме в нормалния ни ритъм на живот (и хранене).  Разбира се, мен никой не ме кара да готвя като за последно, да украсявам не само нашата, но и къщите на хората с джинджифилови бисквити, да подарявам глазирани бисквити и щолени на хора, които не ядяли домашно приготвено от някой друг, но човек се учи докато е жив, а и шило в торба седи ли?  И после, „Ох, ама тежки бяха тези празници.“  Който каквито си ги направи, ама пусто, все се осъзнаваме като сме затънали с двата крака в действието.

Е, дето се казва, да не сме така строги към себе си, продукцията беше вкусна и ДОСТАТЪЧНА.  Представете си да беше недостатъчна…  Достъчна беше дори в годините, когато ходех на работа до последно и готвех до 9 часа на Коледа, а мъжете към края помагаха кой с какво може, защото беше в общ интерес готвачката да не изкукурига.

Тъй като поради една или друга причина не постим, тия дни се замислих, че аз обикновено започвам постите след празниците.  Организмът просто не иска да чуе за по-тежка храна или да приеме още една сладка (еле пък джинджифилова!).  Но като видях как хората са погледнали назад към миналата година и са си припомнили за хубави мигове приготвяйки това или онова, реших и аз да се пробвам.

Най-посещаваната рецепта

Ако щете вярвайте, най-посещаваната рецепта, не е за нещо сладичко, а за Тиквички с яйца и сирене. Следващият по интерес постинг е с два пъти по-малко хита.  Така, че тази рецепта е в своя собствена категория.

Толкова семпла и вкусна (признавам, на мен тиквички ми дай да хапвам), но  ето ти на…  Интересно е дали ви е харесала, ако сте я правили, защото няма много отзиви.

Преди години, когато изучавах хомеопатия, имаше някои преподаватели, които казваха, „И като му дадох това лекарство, той повече не се върна…  Сигурно се е излекувал.“  Винаги ме учудваше извода.  Имаше толкова много неща, които можеха да са се случили на човек и това да се излекува не беше с най-голяма вероятност, поне според мен, но да се надяваме, че рецептата се е харесала и просто хората не са от онези, които пишат по блоговете.  (или друга възможност:  „Рецептата така им хареса, че повече никога не посетиха този блог…“  хаха! :)

Греховните пирожки

Следващата по интерес рецепта отново е солена (е, по това си приличаме с вас, моите читатели – и при мен соленичкото има лек превес над сладкото).  Интересно ми беше какво ли се е харесало в тази рецепта.  Много хора ми споделят, че са я правили успешно и това ме радва, но се чудя дали хитовете не са дошли и от думата „греховен“.  Какво да се прави, както казват хората, чувствеността продава.  Ако са попаднали на рецептата по тази причина, може да е имало разочаровани, но се надявам някои от вас да са я пробвали и да ви е харесала.

Изобилие и кекс с вино

Ето нещо сладичко най-накрая!  Този кекс беше сочен и вкусен.  Доста време прекарах чудейки се да помествам ли разказа след него, тъй като не бях помествала истории до него момент, но се радвам, че се хареса, което май само доказва правилото, че ако нещо ти е на сърце, действай и ще се изненадаш от резултата.

Най-често приготвяно ястие

Ето това е интересен въпрос, тъй като рядко повтарям някое ястие, защото обичам да експериментирам в кухнята (за това е възможен и този блог ;), но може би морковената супа с джинджифил, пирожките и хлябът, който се прави сам.

Това, което не правих достатъчно тази година, а ми се ще да правя повече през следващата са соленки, гризини и всякакви хрупкави джвъчки, които човек може да си хапва от време на време през деня като прегладнее.  Аз самата ги харесвам, но тъй като у дома се харесва повече сладкото, рядко ги правя.  Но кой знае, може би в блога ще има повече соленки тази година.  Поживьом, увидим!

Нови умения

Кулинарни

Направих първите си торти!  И не само торти, ами покрити и с фондан!  Кой би повярвал!  Скромно постижение, много от вас биха казали и с право, но голяма стъпка за мен.  Право да си кажа, не съм много по тортите, но животът понякога ме побутва да правя някои несвойствени за мен неща и ме радва, когато резултатът се харесва не само на мен, но и на хората, за които е предназначен.

Започнах да правя доста питки и хлябове с мая от вашите блогове, за което ви благодаря.  Тази година се надявам да ви се похваля с нещо с домашна квас.  Може би.  Ще видим.

Направих и първите си еклери и ги повторих и попеторих.  За тях не съм писала тук, тъй като бях помолена да не споделям рецептата, но ако открия такава, която ми харесва и мога да споделя, ще има нещо по въпроса и тук.

Макар и не на 100 % овладяни, но някъде по пътя към овладяването – френските макарони.

Некулинарни

Тази година направих първите си стъпки в пачуърка и завърших първия си куилт.  Скоро ще ви разкажа за него.  Сега съм в процес на правене на втория.  Аз съм ултра начинаеща – просто ентусиазъм има ;).

Up-grade-нах и в плетенето на две куки от шалове и одеалца на първата ми шапка (или шапчица).  Юхууу!  Тя е един от ръчно правените подаръци тази Коледа, за който също ще разкажа в някой от следващите ми постинги.

Ами това е май за миналата година.  Беше хубава, спокойна и прекрасна за мен – с мили моменти с любими хора, с доста време прекарано сред природата, но и с немалко време прекарано в мир и приемане на самата себе си, което може би беше най-хубавото.  Ако можеше да взема едно нещо от миналата година за в бъдеще, бих взела моментите на мир и опознаване на самата мен.

Пожелавам на себе си и на вас мирна и спокойна година!

Публикувано на handmade, тестени и хляб, храна и тагнато, , , . Запазване в отметки на връзката.

39 отговора към Благодаря на 2010 – Добре дошла 2011

  1. Milena каза:

    Честита Нова Година, Мира!
    Нека е здрава и да ти донесе много щастие. Неповторими моменти, много любов и красота.

    Много ще се радвам да споделяш и некулинарните творби :). Първите ти стъпки в пачуърка са доста сполучливи.

    Последната снимка е прекрасна!

    • littlethingslife каза:

      Честита Нова година и на теб Милена! Здрава, щастлива и с много направени красоти от теб да бъде!

      Съвсем скоро ще пиша за пачуърка и ще покажа повече. Поздрави и хубава почивка!

  2. Тони каза:

    Честита нова година и от мен! Нека е вдъхновена и изпълнена с щастие!
    С интерес прочетох тази ти публикация и за сетен път се убедих, че творческите личности винаги ще намерят интересни неща за правене и никога няма да им е скучно. А междувременно ще преоткриват себе си. Още много такива открития ти желая :)

  3. Dani каза:

    Мира, насладих се на написаното:)
    Радвам се, че откриваш себе си
    /някой може да мисли, че се познава, ама не е така/
    А снимките, ти знаеш, че ги харесвам много!
    Пожелавам ти една прекрасна година, в която ти да си основно действащо лице- да правиш това което ти доставя удоволствие!
    Иначе и аз опитах тиквичките, не веднъж!
    Поздрави и прегръдки!!!

    • littlethingslife каза:

      Дани, много си права! Ти не само я направи, ами я и линкна онази рецепта, което много ме зарадва, но ето така човек забравя някои неща и после се чуди :). Поздрави и прекрасна година и на теб! :)

  4. Myriam каза:

    Много хубав ретроспективен разказ!

    Честита нова година и от мен и много нови пътища пред теб ти пожелавам!

  5. Eoc каза:

    Мира, благодаря! Винаги идвам при теб с очакване и любопитство какво си ни приготвила, и винаги си тръгвам с хубав послевкус.
    Хареса ми написаното. Радвам се, че се запознахме и на живо :)

    • littlethingslife каза:

      Хехе, заслугата в този случай е изцяло твоя. Аз ги поръсвам с малко сусам, защото го обичам, но ти ги разпозна, нали? :) И на мен ми беше много приятно тази година да се запознаем не само виртуално, но и реално. Поздрави и до нови срещи! :)

  6. Таня каза:

    Мира, много хубав разказ! Права си , че човек трябва да приеме себе си и да живее в мир със себе си и околните. Но това е и най-трудната част. Всички си мислим, че се познаваме, ама дали е така? Много успехи занапред ти пожелавам!
    Харесват ми не кулинарните творби, браво, справила си се много добре. И аз плета на две и една куки (по рядко) и ще ми е интересно да видя твоите произведения.
    Иначе – много често приготвям рецептите ти и винаги съм доволна от резултата! Ще очаквам с интерес следващите ти предложения!

    • littlethingslife каза:

      Таня, много ме радва, че рецептите са ти по вкуса. За плетките скоро ще пиша. Само шапчицата да стигне до получателя си. Иначе за трудността на опознаването си напълно права. Това с мира и спокойствието настъпва след като сме се поизтормозили, но пътя явно е неравен. Важното е да е в правилната посока… долу-горе… или според това, което си мислим в момента, че е правия път :). Поздрави и прятна почивка!

  7. За много години, Мира! Пожелавам ти новата да е още по-добра, успешна и благодатна от предишната!

    • littlethingslife каза:

      За много години, Ева! Не бях снимала твоите пухкави млечни питки, но следващия път ще го направя и се надявам да ги видиш как седят и при мен – малко по-различни на външен вид, но много се харесаха у дома. Поздрави и щастлива година и на теб!

  8. Ясмина каза:

    скоро открих един много дивен магазин тук до нас, огромен и пълен с всякакви шарени парцалчета и платове. има даже цели връзки различни десени квадратчета, които ми взеха очите, но дълго време се чудих как се използват. накрая ми светна, че е за пачуърк. оттогава често ходя там, просто да си напълня очите с цветове и дизайни на платове, хартии и прежди. замислям преди да си тръгна към БГ да накупувам ей така напосоки и после вкъщи да хвана машината, пък да видим какво ще излезе :)))) много сполучлив твоят първи опит, това е един цял нов интересен свят! :))) още много подобно вдъхновение ти пожелавам и през новата година, прегръдки от мен! :))))

    • littlethingslife каза:

      Така е Ясмина, цял нов свят. Чета и чувам, че има такива специални платове, но тъй като в България не съм виждала, първият куилт стана с обикновени памучни. Има фирми, които вадят различни серии пачуърк платове, които са много впечатляващи. Такива десени тук рядко се срещат, но аз по принцип съм по по-пастелните тонове, а и ултра начинаеща, така че за сега наличните български памучни платове вършат работа. Ще ми е интересно да видя сътвореното от теб един ден като направиш твоя куилт. Поздрави и хубави и леки януарски дни! :)

  9. Ясмина каза:

    не се сдържах да не добавя и този линк – не е пачуърк, но вярвам, че ще ти хареса много:
    http://thefabricofmeditation.blogspot.com/2010/12/botanica-is-borne-botanica-ist-geboren.html

    :)

    • littlethingslife каза:

      Охо, съчетание на различни техники! Me se like it! Ако беше и в пастелни тонове, съвсем щях да се зарибя. Още не съм се пробвала с вълната и иглата за правене на филц, макар че се оборудвах преди година-две. Невероятни красоти създават хората! Благодаря ти за този линк!

  10. gotvenetolesno каза:

    Много си ми интересна, Мира :) макар и да не се познаваме лично все си мисля, че ще те позная, ако те срещна на улицата :) Никола ми се смя като му го казах, ама си е факт :) Първо – и аз обожавам тиквички и макар да не съм пробвала точно тази рецепта съм сигурна, че е много вкусна, а и мисля, че хората обичат най-вече простичките неща (факт-при мен най-посещаваната публикация е за печена тиква :)
    Второ – хайде побързай с показването на пачуърка, че ми стана интересно :)
    И трето – аз също се научих да плета тази година и можем да организираме една изложба тия дни на изплетеното от нас, а и всички други, които са правили такива неща през годината :)
    Поздрави и много хубави дни :)

    • littlethingslife каза:

      Хаха, Боряна! :) Това е чудесно! Аз вече познах две блогърки, така че е съвсем възможно и да се познаем. Ако имаш предвид, че откриваш някои прилики в интересите ни, това също много ме радва.

      За простите ястия си съвсем права – и на мен печената тиква и тиквичките на фурна са ми любимите. Абе тикви ми дай на мене! :)

      Пачуърка иде!

      За плетките, мила, съм много начинаеща. Ще покажа и ще видиш. До сега съм изплела няколко шала и одеалца и сега по тези празници шапката. Не съм плела никога блузи и подобни работи, а има много опитни плетачки в нашата страна и бих се срамувала от изложба. Ще покажа скромните постижения, колкото, ако на някой друг му се прави, да се окуражи, че има и други начинаещи като него/нея или просто да обменим опит. Ще се радвам да обменим опит и с теб :).

      Поздрави Боряна и ти благодаря за сърдечния коментар! :)

      • gotvenetolesno каза:

        Хих…аз също не съм голяма плетачка, но ентусиазъм не ми липсва :) Разбрахме се… Аз ще публикувам и обясня кое как съм си оплела (те са много, много лесни неща:) Поздрави! :)

        • littlethingslife каза:

          Супер! С интерес чакам публикацията ти. И при мен ще има нещо по въпроса и ето ти изложба, публично излагане или както там се казва :) хаха! Поздрави и хубава неделя!

  11. Diana каза:

    Мира,
    здрава, мирна и спокойна да е 2011!
    Чудесен избор, изпълнение и снимки –
    благодаря за удоволствието, Диана

    • littlethingslife каза:

      Мирна и щастлива и за теб да е, Диана! Радвам се, че написаното ти харесва. Съжалявам, че не можах да спомена за чудния ти фугас и фриандиде, които открих при теб миналата година и ми станаха много любими, но мястото не позволи. Благодаря за твоите хубави рецепти и ще се „виждаме“ и тази година :).

  12. antinoia каза:

    Прекрасна си, Мира. Във всичко, което правиш. Радвам се, че се открихме :) Поздравления за всички нови умения, желая ти любов, творчество и изобилие, нека новите неща да идват винаги в живота ти, който да е цветен и щастлив, за да радваш и всички около теб! Прегръдки, Антония

    • littlethingslife каза:

      Хей, antionoia, и аз се радвам, че се открихме! Благодаря ти за пожеланията и същото пожелавам и на теб – много обич, вдъхновения и новооткрити красоти през Новата година! :)

  13. DSdiva каза:

    Аз се радвам, че открих твоя блог, Кате, и с удоволствое ще следя постовете и през 2011г.
    Сърдечни поздрави и много вдъхновение за всички неща/малки или големи/, с които се захванеш!

    • littlethingslife каза:

      Диве, сега се светвам, че едно нещо, което не споменах по-горе е, че тази година открих всичките ваши блогове, защото първоначално просто си пишех блога и чаках някой да ме забележи, докато разбера, че съм в едно голямо кулинарно (и не само:) общество, което си говори, вдъхновява се една от друга и процъфтява седмица след седмица, месец след месец, така че и аз се радвам, че те открих, Диве! Вдъхновена и творческа година и на теб!

  14. Lety каза:

    Мира,
    Много интересно ми беше да чета и този път при теб! Винаги оставам с приятно чувство, когато се отбивам тук.
    Дано новата година е за теб дори по-хубава от старата!
    А за рецептата за тиквичките, две мнения вкъщи няма – много вкусна! :)
    Поздрав и благодаря!

    • littlethingslife каза:

      Хей, Лети, значи и вие сте я направили! Сега леко ми е неудобно, защото с горното ми писание си изпросих хората да ми хвалят рецептата, но нали знаеш… седи човек и се чуди, хареса ли им, не им ли хареса…

      Здрава, щастлива и късметлийска година за теб и цялото ти семейство, Лети! Ще се „виждаме“ и тази година :)

      • Lety каза:

        Мира,
        Благодаря за прекрасните пожелания!
        А за изпросване не може да става и дума, рецептата си е прекрасна – вкусна, лесна, бърза, а и здравословна! Мислех, че съм ти споменала, колко допада на семейството ни и после открих, че съм сложила (незнайно защо) коментара за тиквичките при рецептата ти за ягодово клафути :)
        А наистина обратната връзка е много ценна и аз съм се чудила дали дадена рецепта се харесва :)
        Пожелавам ти още много вкусни публикации в блога, много вдъхновение, много приятни емоции през новата година! Дано е дори по-добра от старата в това, което ще ти поднесе! :)

  15. DSdiva каза:

    Ахахаха, Кате ли те нарекох пхахахахаххаха, рокличка или панталонче

  16. Danyela каза:

    Честита Нова Година, Мира! Да носи на теб и семейството ти само положителни емоции, много здраве и късмет! Много ми харес класацията ти, обожавам да чета блога ти, винаги е топло и уютно тук
    Поздрави!

    • littlethingslife каза:

      За много години, Дани! Здраве, щастие и късмет и на твоето семейство! Благодаря и на теб за хубавите рецепти, от които се получиха не едно и две вкусни ястия у тази година! Поздрави и хубава седмица! :)

  17. fedora каза:

    Мира, добре да е дошла!
    Чудесна публикация и отново много хубави снимки и ястия!
    От всичко искам да си взема :))

    Хубава нова седмица :)

Вашият коментар

