Портокалови сабле бисквити

Днес излязох на терасата, за да си взема плодове за закуска и разбрах, че ще трябва да закусвам нещо друго, защото мандарините се бяха превърнали в оранжеви топчета лед.

Ако случайно някъде ви е останал един невледенен портокал или захаросани портокалови корички от околоколедните приготовления, това е една рецепта, в която можете да ги използвате.

Преди малко повече от година бях за няколко седмици във Франция и между другото посетихме Мон Сен Мишел.  За съжаление не видяхме прилива или отлива, който казват идвал със скоростта на галопиращ кон, но освен, че разгледахме абатството, си тръгнах от там с характерни за острова маслени басквити, които наричат sable (пясък фр.), тъй като тестото (смес от захар, масло, брашно и яйце) се рони като пясък докато се приготвя.  Много ни харесаха у дома.

За това като видях рецептата на Марта Стюърт за портокалови сабле бисквити, реших да ги направя.  Тази рецепта е малко обогатен вариант на трандиционните сабле бисквити, но съвсем пасва на зимата и студените дни, когато маслени бисквити с ядки и дъх на портокали вървят чудесно с чаша чай.

Ето и рецептата:

Портокалови сабле бисквити

около 32 бисквити

1 1/3 ч.ч. (150 гр.) бланширани бадеми

4/5 ч.ч. (малко под 1 ч.ч. или 130 гр) пудра захар

170 гр. меко масло

3 с.л. настъргана кора от био портокал (или наситнени захаросани портокалови корички)

1 голямо яйце

1 с.л. портокалов сок

1 1/2 ч.ч. (145 гр) брашно

захар за овалване

Меля бадемите, които съм бланширала предишния ден, заедно с пудрата захар в домакински робот с метална приставка.

Ако ползвам захаросани портокалови кори, ги нарязвам на ситно, ако не, измивам щателно портокал и настъргвам кората му без бялата част.  Смесвам с маслото докато сместа стане пухкава (поне 2-3 мин разбърквам).  Прибавям бадемовата смес и разбърквам докато се смесят (по-малко от минута на бавни обороти).  Прибавям яйцето и портокаловия сок и ги омесвам.  Накрая прибавям пресятото брашно и разбърквам всичко.

Изрязах от хартията за печене два листа с размери 30 на 40 см и върху тях сложих по половинка от тестената смес.  Прегънах хартията, така че да „разточа“ тестото и да го оформя като пънче с диаметър около 4 см.  Огънах го като бомбон в хартията с две завъртулки в двата края и сложих и двете парчета във фризера за 4 часа.

Загрях фурната на 180 градуса и извадих едното пънче върху дървена дъска да се поотвърне.  В по-широка чиния изсипах захар и овалях в нея изваденото от хартията за печене „пънче“ от всички страни, след което го нарязах на филии с дебелина около 0.5 см.  В по-голяма тавичка сложих хартия за печене и наредих филийките на разстояние 2.5 см.

Пече се докато краищата на бисквитите станат златисти, приблизително 15 мин.  Завъртях тавата на половината от времето.

Останалата половина от тестото оставих във фризера за някой дръг път когато ни се приядат бисквити, а нямам време за готвене.  Може да се съхранява във фризер до 6 седмици.  Бисквитите могат да се съхраняват в кутия за бисквити до 2 седмици.

Пожелавам ви повече топлина тази седмица.  Под каквито и да е форми :).

Публикувано на бисквити, десерти, храна и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

10 отговора към Портокалови сабле бисквити

  1. Dani каза:

    Благодаря за прекрасната рецепта и подробното обяснение, както и за топлината във всичките и форми. От нея имаме нужда винаги :)

  2. Ирина каза:

    Много обичам комбинацията от бадеми и портокал. Тези бисквити със сигурност ще ми харесат!
    Благодаря за споделената рецепта :-)

    Спорна и усмихната седмица!

  3. littlethingslife каза:

    радвам се, че ви харесват. поздрави и приятна почивка :)

  4. Pingback: Теменужени бисквити « малки неща

  5. Pingback: Дантелени бисквити и още есен | малки неща

  6. Pingback: Коледни сладки с подправки | малки неща

  7. DSdiva каза:

    Ааааааа, как съм го пропуснала тази публикация, непростимо!
    Била съм няколко пъти на това уникално място, ще си спретна тези бисквитки, хрупайки с кеф тях и спомените си :)))

  8. boryanailieva каза:

    Мира, много вкусни бисквитки, несъмнено. И снимките ти също. Аз бях по същия начин като теб миналата година – всичко се правеше нощем :)) Всъщност то и сега нещата се случват само, докато малката спи.
    Зачудих се само на това, че ядеш мандарини, понеже на мен ми казаха да не ям никакви цитруси през първите 6 месеца, докато кърмех, защото са силен алерген и да не се отрази на бебчо. И аз не ядох много дълго време, когато тя стана на 5 месеца, малко преди Коледа не издържах и хапнах две мандарини и един банан, пък и си казах, че е вече голяма. На другия ден беше се обринала цялата по гръбчето и личицето и ходихме при алерголог, където ми казаха, че е от бананите или мандарините и да съм изчакала още малко. Аз не хапнах повече банан или цитрус до рожденния й ден, както и тя. Това естествено не значи, че и на вас ще се случи, а и самият лекар не можеше да е на 100 % сигурен , че това е причината, но все пак внимавах с тези плодове.
    Както и да е, не ме слушай, аз просто си сподлям :)
    Хубав ден от мен :)

  9. boryanailieva каза:

    Упс…чак сега видях датата на публикацията… :)))) Както и да е :)))

  10. littlethingslife каза:

    Борянка, благодаря ти за споделеното! За съжаление и аз избягвам цитрусите тази година поради гореописаните причини. Бананите понасят на детето ОК, но ние пък страдаме от колики и аз в експериментите си с храните освен бобови, зелеви и някои млечни храни, съм спряла и цитрусите. Май просто чакаме да отмине този период и така. Поздрави и приятни приготовления! Аз тази година си приготвям любимите рецепти и може да изглежда подвеждащо във фейсбук кое кога съм направила и написала, така че не се притеснявай. Винаги си добре дошла. Хубави дни! :)

Вашият коментар

