Ягодово-бананов мус

От няколко седмици ягодите са по всички блогове.  Ама то ягоди в тартове, пастички с ягодов крем, цветове на ягоди, зелени ягоди, ягоди напомнящи за книгата Зайчето Питър…  Какво да ви кажа – то сладост, то романтика, то спомени от детството.

С една дума, нищо, че не съм най-големия фен на ягодите (малко са ми киселички, но изключение правят горските, за които е още рано), започнах и аз да правя планове за нещо ягодово.

Та откакто се загледах по тези блогове, в главата ми взе да се върти идеята за ягодово парфе, такова каквото предлагаха в сладкарница Кристал през ученическите ми години, но все нещо се случваше и вместо класическо парфе, направих едно, което ми се стори по-полезно – с изцедено кисело мляко, заквасена сметана и съвсем малко течна сметана.  Вкусно беше, изядохме го за ден, но не беше парфето от онова време.

И тъкмо отново закупих ягоди, за да изпробвам друга рецепта само с бита сметана и на пътя ми се изпречи рецепта за ягодово-бананов мус с маскарпоне.  Това доведе до объркване в редиците, разбира се, но думите „маскарпоне“, „лесно“ и „бързо“ взеха превес над спомените от детството (поне за сега :) и снощи спретнах муса.

Направих го по рецепта на Ани от Вкуснотека.

Следвах нейната рецепта с единствената разлика, че употребих половината от дозата за подложката.  Като последователност, първо смелих продуктите за подложката, след което първо банановата смес и на края ягодовата (за да не се налага да мия робота между двата муса :).

Разлях го в 10 малки и една голяма чаша, охладих през нощта в хладилника и днес до обяд го преполовихме :)

PS. Муса много ми хареса, но единствено бих добавила пресни разполовени и оваляни в малко пудра захар и лимонов сок ягоди непосредствено преди консумация или бих желирала ягоди още при приготвянето му, тъй като ми липсваше малко свежестта на плодовете.  Иначе супер :).

Слънчеви празнични дни от мен!

Публикувано на десерти, кремове, храна и тагнато, , , , , . Запазване в отметки на връзката.

8 отговора към Ягодово-бананов мус

  1. Таня каза:

    Мислех да правя нещо подобно тези дни. Ягоди и банани е чудесна комбинация. Вкусно!

  2. Eoc каза:

    Обичам ягоди :) но при мен рядко стигат до някакъв сладкиш… хапвам си ги в натурален вид. Предложението ти много ми допада като вкусова комбинация, Мира :) Може би ще го опитам :)
    Поздрави и хубав ден от мен :)

  3. Dani каза:

    Mира, и аз не обичам много обработвани ягоди,
    а това със ‘смут в редиците“ ми е много познато!
    Това за мен е един чийзкейк в чашки,
    като гледам подложката и се е получило нещо много
    приятно!
    Слънчев и усмихнат празник от мен!

  4. kulinarnimisli каза:

    Мира, страхотни снимики. Явно много вкусен е този мус, задължително ще пробвам. Много ми прилича на чийзкейкчета в чашка. Поздрави и слънчеви дни и на теб! :)

  5. littlethingslife каза:

    Таня, Зори, Дани и Маги, радвам се, че идеята за мусчето ви харесва.

    Аз по принцип не си падах по чийзкейкове може би защото не бях попадала на хубави, но лека по лека откривам рецепти, които ми харесват. Иначе, маскарпонето наистина е сирене, така че и за чийзкейк може да мине :).

    Поздрави и приятен край на почивката от мен :)

  6. Diana каза:

    Мира,
    мусът сигурно е много фин и нежен,
    а твоите снимки са изключително свежи, истински и слънчеви.
    Сърдечен поздрав и хубава вечер, Диана

  7. Ани каза:

    Мира, правиш ме много щастлива! :) Много се радвам, че мусът се е харесал на семейството ти и, че си му отделила такова внимание.
    Аз също приготвих мусовете и подложката в същата хронология, за да не мия робота два пъти ;) Ще го включа в блога като пояснение, за да не се подведе някой.
    Лека и спокойна вечер :)

  8. littlethingslife каза:

    Диана, мусът наистина стана фин и нежен и по-вкусен с напредване на времето. Радва ме, че снимките ти харесват. Приятни дни и от мен :)

    Ани, както виждаш, мусът изпревари парфето :). Това за хронологията е по-скоро мой стил на представяне на рецептите. Хората, които готвят знаят как да си подредят нещата сами, но аз защото съм се учила от книги и предавания, добрата последователност е била важна за мен и за това представям рецептите по този начин. Благодаря ти пак за рецептата и се радвам, че те е изкефило представянето й тук. Поздрави :)

Вашият коментар

