Пролетна салата с аспержи

панцанела с аспержи и грах - малки нещаТази събота и неделя останах сама у дома.  „САМА!  ЮПИЙЙЙ!“ както би казал синът ни.  Свекър ми и свекърва ми взеха детето на село, а мъжът ми отиде да заздравява отношенията с колеги в Априлци.

Който има постоянни ангажименти към някое друго човешко същество, ще ме разбере.  Не бях оставала сама със себе си за повече от няколко часа от миналата година по това време.  В петък следобяда, толкова очаквах уикенда, че смъмрих мъжа ми, че се размотава из къщи.

Понякога забравяме от какво имаме нужда (или поне аз съм от тези дето забравят) и като го получим, направо се чудим как сме оцелявали без него.  Противно на клишето, че майката с дете имала нужда от социални контакти, аз имам нужда да съм сама – малко със себе си, ей така, в тишина.

Ами, какво да ви кажа – починах си чудесно.  Четох книги, наваксах с четенето (и писането ;) в интернет, две сутрини подред спокойно си направих гимнастика, лягах си и ставах когато поискам.  Общо взето почувствах, че духът и тялото ми са долу-горе едно, а не, както казва сър Кен Робинсън, тялото ми само да носи главата от среща на среща (или от задача на задача, в моя случай).

Готвих каквото и когато поисках.  Реших да си направя салата с едни аспержи, които И. и детето така или иначе не ядат.  Добавих малко от пресния грах, който купих от фермерския пазар миналата седмица.  Избрах тази салата, а не друга, защото обичам дресинг с горчица.  И тъй като рецептата е на Хайди от 101 cookbooks, кротоните са добре препечени в масълце и е обилно поръсена с препечен сусам (което не си личи от снимката, защото бях много гладна като снимах, а после като се усетих, не ми се презаснемаше всичко отначало, така че ще ме извините).  Хранителна е, но аз лично имах нужда и от любимите ми пресни картофи с чесън, за да се получи засищащо, макар и леко, ястие.

аспержи - малки нещаПанцанела с аспержи (и грах)

рецепта 101 cookbooks

5-6 с.л. зехтин

1 с.л. дижонска горчица

1 с.л. бял винен оцет (или лимонен сок)

2-3 малки глави от пресен лук

фина морска сол

1 връзка аспержи (тъй като имах една малка връзка аспержи (220 г), добавих и 1 ч.ч. пресен грах)

2 с.л. масло

1 голяма шепа хляб на 1 ден, нарязан на кубчета или накъсан на хапки

2-3 с.л. препечен сусам

божури - малки нещаВ голям тиган първо препечете сусама до леко златисто.  Изсипете го в паничка и оставете настрана.

Почистете тигана от останали сусамови семена със салфетка и разтопете маслото.  Метнете хляба в тигана и добре го объркайте в маслото.  Продължавайте да разбърквате от време на време докато хапките станат златисти.  Прехвърлете ги в малка купа.

Смесете зехтина, горчицата, оцета, солта и половината от накълцания лук докато се получи еднородна смес.  Преди години, една французойка ми показа как си правят дресинга с горчица на село, някъде в Нормандия – сипва всичко в стъклено бурканче (използвах детско от пюре), завърта капачето плътно и започва да разклаща.  Така и лесно се съхранява в хладилника.

В тенджерка кипнете вода и бланширайте първо граха (ако ще използвате грах) почти до готовност.  След това посолете щедро и добавете в същата тендерка аспержите.  Бланширайте и тях за 20 секунди (или повече, ако аспержите са по-дебели).  Отцедете от водата и потопете в купа със студена вода, ако ги предпочитате студени, или направо ги сложете в купата за салата.  Добавете към тях останалия лук.  Размесете с почти целия дресинг, поръсете със сусама и кротоните и сервирайте.

за 2-4 порции

Публикувано на предястия, салати, храна и тагнато, . Запазване в отметки на връзката.

4 отговора към Пролетна салата с аспержи

  1. Ани каза:

    Страхотна салата, Мире! :) И се радвам, че си си и починала добре :) До скоро и хубави летни дни!!! ;)

  2. Elena Savage каза:

    И аз като теб, Мира, тези дни предпочитам да имам няколко часа тишина и спокойствие отколкото да се социализирам. Част е от процеса на завръщане към себе си. Поне за мен.

Вашият коментар

