Крем брюле с кафе и ванилия

Днес по-човешките температури в София ме свариха неподготвена.  Така бях свикнала да си вея с ветрилото нон-стоп, да пускам и да спирам климатика, мозъкът ми почти да се разтапя, а аз да пуфтя като Любен Каравелова лебеница, че когато температурите се нормализираха – не знаех как да го приема.  Бистротата на мисленето ми ме изненадва.

Но тъй като от няколко дена при мен има леки физически промени, които се изразяват в по-голямо и по-ниско коремче с всички екстри, които това носи :), реших да си остана в къщи и да не търча да свърша всичко, което ми се искаше да свърша при първа възможност като захладнее.

Затова и сега имам възможност да ви представя тази вкусна рецепта за крем-брюле с кафе, която изпробвах миналата седмица.  Много ни хареса и на двамата с И., така че предполагам, че и на вас ще се хареса.

Крем брюле с кафе и ванилия

рецепта на latimes.com

6-8 броя

2 и 1/4 ч.ч.* течна животинска сметана

1/2 ванилова шушулка, разполовена

1/2 ч.ч. + 1 с.л. захар

5 жълтъка

1/4 ч.ч. сироп от еспресо (редуциран от 2 ч.ч. еспресо, което е къкрило около 7-10 мин) или 1/6 ч.ч. вода с 2 ч.л. разтворено нес кафе

* 1 ч.ч. от 240 мл

В голям съд загрейте сметаната и разполовената шушулка, от която предварително сте отделили семената и сте ги добавили към сметаната.  Варете на средно силен котлон докато сместа почти кипне.

Междувременно, в голяма купа разбъркайте с тел жълтъците със захарта докато се смесят добре.

Включете фурната на 180 градуса.

При непрекъснато бъркане на яйцата с телта и на много тънка струйка, започнете да прибавяте сметановата смес към яйчната до пълното й усвояване и размесване.  След това сложете цедка върху съда, в който е била сметаната и прецедете през нея сметаново-яйчната смес.  Добавете кафения сироп и разбъркайте с чиста бъркалка.  Не докосвайте прецедената смес с телта, с която сте бъркали яйцата, за да не се пресече.

Наредете 6-8 купички в тава с борд по-висок от средата на купичките.  Напълнете купичките със сместа до 2/3 от обема им.  Залейте тавичката с гореща вода така че да стигне до средата на купичките (аз ги заливам след като ги сложа във фурната, за да не се полея с врялата вода).  Покрийте ги с алуминиево фолио  и ги печете приблизително 25 мин докато образуват коричка и при разклащане вътрешността им да мърда леко.  Ако сте ползвали сместа с нес кафе е възможно да ви трябва повече време за изпичането им.  Правете теста с разклащането след 20-тата минута.

Охладете.  Съхранявайте в хладилник до 2-3 дена.  Преди консумация поръсете всеки крем със захар и я разтопете с готварска горелка.  Тъй като ние нямаме такава горелка си ги хапнахме направо така и кремчетата бяха очарователни.

Дано лятото ни дари с още топли, но не изгарящи дни!  Приятно, където и да сте – на море, на планина или в града!

Публикувано на десерти, кремове, храна. Запазване в отметки на връзката.

16 отговора към Крем брюле с кафе и ванилия

  1. Dani каза:

    Ох, че е вкусно :)
    Наистина малко се разхлади, при вас може би повече,
    но това не значи, че задачите ти не търпят отлагане!
    Прекрасни цветни снимки!
    Сърдечни поздрави, Мира и малко по-прохладни дни!

  2. Таня каза:

    Много хубаво предложение, но не съм го приготвяла никога, може би е време.
    Лично на мен лятото не ми се ще да свършва, толкова го обичам, винаги го свързвам с ваканция, почивка. В първите по-студени дни изпадам в шок…
    Приятно и на меб, Мира!

  3. Dora каза:

    Прекрасно предложение! Дори синхронно ми звучи, покрай кафето;) Имаш при мен не едно, а четири възхищения!

  4. Eoc каза:

    Много хубав крем, Мира :) Честно да си призная не съм приготвяла брюле у дома, точно защото нямам горелка. С този аромат, определено е неустоим, когато ми попремине сладоледената вълна ще го направя :)
    Поздрави и хубав уикенд!

  5. Lety каза:

    Чудесно изглежда и звучи това брюле, Мира :)
    Никога не съм опитвала вариант с кафе, предполагам ще е доста ароматно.
    Времето наистина позахладня, което е истинска благодат :)
    Поздрав и чудесен прохладен уикенд!

  6. traiana каза:

    Чудесен крем, навярно и разхлаждащ:)

  7. Ясмина каза:

    пускам отговора за фотоапарата и тук, защото сигурно си изгубила търпение да проверяваш при мен, поздрави! :))))

    значи според мен най-важен е обектива. снимките, които споменаваш, са правени с новия ми Canon 85 mm f/1.8 – велик портретен обектив се оказа, много съм доволна от покупката. иначе тялото в случая е Canon EOS 60D, но качеството не би било много по-различно, ако използваш и което и да е друго, по-евтино тяло на Canon.

    моята препоръка е да си купиш задължително фотоапарат със сменяеми обективи, и да си събереш с годините пълен комплект от тези, които биха ти потрябвали – може би един широк за пейзажи и един с по-голям диапазон и евентуално един с макро :)

    ето и линк към сайта, от който пазарувам – цените са около на половина на българските, стига да има кой да ти го донесе от САЩ:

    http://www.bhphotovideo.com/c/product/12182-USA/Canon_2519A003_85mm_f_1_8_USM_Autofocus.html

    това засега от мен. ако се чудиш още нещо – питай :)

  8. Pingback: Крем брюле с кафе и ванилия | Информ@ЛИЧНО

  9. Milena каза:

    Ооо, как съм го пропуснала това вълшебство?! Много обичаме крем брюле, а с вкусн на кафе би ни допаднало още повече! Превъзходно изглежда, Мира!

    Сърдечни поздрави! :-)

  10. Ирина каза:

    Много, много вкусно изглежда това кремче, Мира!
    Почивай си, недей да излизаш по жегите.. добре че сега малко захладня, че иначе не се живееше…

  11. littlethingslife каза:

    Дани, Таня, Dora, Зори, Лети, Траяна, Милена и Ирина, благодаря ви за коментарите. Гледам да го давам по-споко напоследък, а и то естествено някак си идва при така създалата се ситуация :). Поздрави и хубави летни дни на всички ви! :)

  12. boryanailieva каза:

    Да ти кажа, Мира и на мен ми беше станало нещо последните месеци от бременността и не се спирах. Извървявах километри на ден и то по жегите :) Естествено не е много препоръчително, но пък ми осигури едно много бързо и лесно раждане :) Все пак е по-добре човек да си почива у дома в жегата, особено с коремче. Чудя се само на усърдието ти около печката. Не ти ли пречи :) Аз не можех да стигна котлона след осмия месец :) А пък за миене на чинии и дума не можеше да става. Може би е било виновно разположението на мебелите в кухнята :) Но пък всичко друго правех :) Поздравления за чудния крем, който си спретнала и за хубавите снимки :) Прохлада от мен ! :)

  13. Diana каза:

    Великолепна комбинация, Мира – сметана, кафе и ванилия!
    Поздравления за чудесната рецепта, тонуса и чудесните снимки!
    Сега спокойно, хубаво и усмихнато очакващо августовско лято, Диана

  14. Много ароматен разказ, Мира! Много ми хареса! И прекрасни снимки, мечтая само за подобни и аз, но със сигурност до това качество си стигнала с много труд! Желая ти по-леко преминаване през следващите летни дни, оставащи до края на лятото!
    Поздрави от мен!

  15. littlethingslife каза:

    Борянка, все още стигам печката и чиниите, макар че наистина има разстояние между нас и това се отразява на кръста, та по-нарядко готвя и само най-необходимото. Жегите не ми се отразяват добре, но и аз гледам да се движа колкото мога. Супер ме кефи захлаждането в момента. Поздрави и хубави августовски дни!

    Благодаря ти, Диана! Радвам се, че ти е допаднала идеята за този десерт :)

    Мариана, благодаря ти за хубавите думи! Все по-рядко снимам с напредване на бременността, но дето се казва – имам си извинение :). После, живот и здраве, какво снимане ще падне… :). Поздрави и хубаво лято и на вас!

Вашият коментар

