От вашите блогове тази пролет

Около 24 май бяхме за ден-два в Пловдив.  Нали знаете как е – слънчево, розите бяха цъфнали преди нашите да са помислили за това, тиквичките и ягодите на пазара бяха на 2-3 пъти по-добра цена от тези в София, а хората спокойни, спокойни…  видяхме само една невротизирана млада двойка, но сериозно ги подозирам, че са били от София :).

Извинявайте, ако сте от любимата ни столица (то и аз съм от там, от доста време вече), но това е реалността.  Както се казва, и София си има предимства, живеем и работим тук и няма да се оплакваме сега :), а и идва лятото – време да забегне човек я на море, я на планина или на някое друго приятно място.

Та от Пловдив си закупих тиквички и ягоди и готвих тиквички на фурна, тиквички на скара, дори пържих тиквички.  Накрая направих това ястие, което правя от миналата година и ни харесва – Тиквички с моцарела и песто на фурна.  По рецепта от сп. Меню е.  Само ще кажа, че пробвах да ги направя и с обезсолено краве сирене, но не ми харесаха така, както с овчето, например.

Друго нещо от изминалата седмица беше един семеен рожден ден, за който направих Tропическата торта с цветя от ананас на Ирина от Sunshine’s kitchen.

Блатовете наистина бяха благоуханни и се получиха лесно, крема много вкусен, макар, че от страх да не стане течен не разбих маслото достатъчно, поради което се наложи да го оставя да се разтопи отново, да го разбия отново и след 30-60 мин в хладилника придобие онзи кремообразен вид, който трябваше да има в началото.

С цветята имах друго приключение.  Не последвах съвета на Иринка да ги направя поне ден предварително, а ги правих по нощите, оставих ги на И. да ги изключи, че много ми се спеше и като се събудих сутринта, открих, че не са се изсушили съвсем, при което ги върнах във фурната отново, не отчитайки, че те все пак са съхнали и трябва да намаля фурната за второто сушене и да ги гледам нон-стоп.  Резутатът – от 9 цветя – 3 ставаха за украса, но всичко е добре когато завършва добре.  Тортата се получи много хубава и вкусна.

Последно, но не на последно място, както се казва е Ягодово-портокаловото тирамису на Диди от …готвенето е забавно!…  Още като видях снимките и съставките знаех, че този десерт ще ми хареса.

Стана бързо и лесно.  Резултатът сочен, плодов и лек – точно такъв какъвто обичам да е един десерт.  Въобще чудесен десерт за това време на годината.

Напоследък малко трудно стигам до блога.  По-лесно ми е да пусна или да „харесам“ нещо във facebook, но го отдавам на динамичното време на промени, в което съм.  Хубавото е, че животът за сега върви добре.  Юни е – един от любимите ми месеци в годината.  Надявам се и при вас това време на годината да е изпълнено с приятни емоции и преживявания.  Приятна неделя и седмица от мен и до скоро!

Публикувано на десерти, кремове, плодови, торти, храна и тагнато, , , . Запазване в отметки на връзката.

16 отговора към От вашите блогове тази пролет

  1. пепеляшка каза:

    Браво, Мира, мислех си, че само Ирина е способна на такива ананасово-цветни торто-чудесии, ето че и ти си се справила! Е, аз нямам кураж….
    Цветно и много вкусно и усмихнато настроение от мен!
    Мария

  2. Dani каза:

    Мира, откога чакам да ни разкажеш нещо :)
    И ето че освен прекрасния разказ си приготвила все изкусителни неща :)
    Благодаря за снимките на цветята, които винаги ми действат зареждащо!
    А на теб пожелавам едно усмихнато и спокойно лято!

    • littlethingslife каза:

      Благодаря, Дани! И на теб слънчеви дни! Като гледам морската прогноза и при вас дойде хубавото време. Ще вземем да го проверим в скоро време, надявам се :). Хубава седмица!

  3. Eoc каза:

    Мира, много хубави неща си приготвила. Поздравления.
    В последно време си мисля, че много ми се живее някъде на юг. Където земята е плодородна, има изобилие от плодове и зеленчуци, да има пазар, където местни производители предлагат продукцията си. Да съм по-близо до природата и по-далече от истеричните големи градове.
    Пожелавам ти само красиви емоции и положителна енергия да те обграждат :) Сега имаш повече нужда от всякога :)

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти за пожеланята, Зори! Това за живеенето на юг и пазарите с местни производители ни е мечта на много хора :). Поздрави и хубави дни от мен :)

  4. Надя каза:

    Няма да ти казвам как ми става благо на душата като прочета нещо такова за прекрасния ми роден град :). Тортата на Ирина и аз съм я планирала в to-do листата,а твоята изглежда чудесно.

    • littlethingslife каза:

      Хехе, Надя, не знаех, че си от Пловдив :). Много ви е хубав града. Ние всяка пролет гледаме да отскокнем за малко, че пролетта там идва доста време преди да ни навести в София. Тази година даже малко окъсняхме, но беше много приятно за кой ли път.

      На тортата не съм й снимала разрез, защото за малко да няма парче за нас :) (нещо се обърка с рязането на парчета в заведението… :), но ако искаш така да се вижда крема, не я сглобявай предишния ден, защото крема попива (вътре между парчетата; отгоре си седи добре). На мен и така ми харесва, но ми направи впечатление разликата в кремовете на Ирина и моя (то може разликата да идва и от неудачите с моя крем, така че, като идея споменавам). Друго, което бих пробвала следващия път е да изпека всички блатове наведнъж в една форма, тъй като нагласих ринговете да са точно едни и същи като диаметър, но единият от блатовете излезе малко по-малък от другия, което за домашна торта е ок, но ако ще я използваш за повод, може да е по-добре да са по-равнички. Поздрави и успех!

  5. Diana каза:

    Страхотно изпълнение-
    прекрасни снимки, прекрасен избор и пролетно настроение има при теб, Мира!
    Много се радвам да прочета за твоите приятни емоции и ти желая от сърце още много! Сърдечни поздрави, много усмивки и до скоро, Диана

    • littlethingslife каза:

      Дианка, благодаря ти за сърдечният коментар! Всичко при нас е добре за сега. Дано така продължава и за напред. И на теб желая хубави юнски дни! :)))

  6. Мира, прекрасни са и тиквичките, и тортата! Поздравления! :)

    • littlethingslife каза:

      Благодаря ти, Ева! Снощи наминах при теб за една рецепта за ягодов сладолед (който вече се замръзява в хладилника :) и какво да видя, ти също преди време си предложила ягодово тирамису с маскарпоне. Определено ще го имам предвид за следваща проба. Много ми хареса презентацията му. Поздрави и хубава седмица от мен! :)

  7. hotandtasty каза:

    Благодаря ти за рецептата за „Тиквички на фурна“.! Тиквичките са ми слабост и тази рецепта ми се получи доста добре.
    Хубав и усмихнат уикенд!

  8. Didi Bounova каза:

    Мира, има си неудобства София, но май така сме свикнали с нея, че като не я виждаме за по-дълго, започва и да ни липсва.
    Приготвила си много вкусни неща!
    Тортата с тези атрактивни ананасови цветя наистина е много подходяща за празник.

    • littlethingslife каза:

      Диди, твоето тирамису много ми хареса. Аз съм казала и по-горе. И другите неща беше забавление да се приготвят и да се хапват по-късно:). Поздрави и хубави почивни дни!

Вашият коментар

