Кошнички с гъби и пармезан

Oбичам гъби по всяко време на годината, но особено ги ценя през зимата, когато внасят силен вкус и аромат в зимната, леко монотонна, трапеза.  Това може да е интересно ястие и за Св. Валентин, ако отбелязвате този празник.

В тази рецепта ме привлече шармантният външен вид на ястието, което иначе наричаме просто баница с гъби и праз (което аз много обичам), като тук празът е заменен с малко чесън, а за интересния вкус допринасят виното, в което, гъбите са били задушавани и пармезана.

Ами, това е рецептата.  Добър апетит!

:))))  хаха!  абе то наистина това е рецептата, но по-долу ще ви я напиша все пак с точните мерки и т.н. :).  Няколко коментара преди това.  Изберете си по-пресни кори за баница, за да можете да оформите фльонгите без проблем.  Поради някаква причина не съм претеглила гъбите преди да ги наситня, но по груб спомен, бяха около половин кг. (използвах мерките в чаши).  Останаха ми няколко кори, които напълних със сирене.  Тази плънка винаги се харесва у дома.  Вие можете да ги напълните с каквото на вас ви харесва.Кошнички с гъби и пармезан

рецепта на The Pioneer Woman Cooks!

около 16 кошнички

1 пакет кори за баница

112 г масло

4 ч.ч.* гъби печурки накълцани на ситно

4 скилидки чесън, наситнен

1/2 ч.ч. сухо бяло вино

сол на вкус

1/3 ч.ч. пармезан, настърган

* 1 ч.ч. = 240 мл

Разтопете маслото в голям тиган на средно висока температура и отделете 1/2 от него за намазване на корите.

Към останалото в тигана масло добавете чесъна и гъбите и ги гответе 1 мин.  Залейте ги с вино, разбъркайте ги добре и ги гответе около 5 мин или докато цялата течност се изпари (много е важно да се изпари цялата течност, за да не протече между листата по-късно и да развали фасона на кошничките :).  Отдръпнете от огъня.

Разгънете корите за баница и ги разрежете на половина.  Докато работите с едната част от корите, покрийте останалите да не изсъхнат.  Отбройте 4-5 кори и намажете най-долната с масло, поставете върху нея втората кора и нея намажете и така и четирите кори.  Не мажете най-горната кора с масло.

Разрежете тези залепени кори на 4 равни правоъгълника (или квадрата – както там ви се получава :).  Сложете малко по-малко от 1 с.л. със сместа по средата на всеки правоъгълник.  Поръсете с малко пармезан върху сместа и съберете краищата на правоъгълника като леко притиснете тясната част на „кошничката“, за да стои затворена.

Наредете кошничките върху намазнена тавичка или постлана с хартия за печене, като леко ги натиснете, за да стоят стабилно, а да не се клатушкат.

Печете в предварително загрята на 190 градуса фурна около 10 мин или докато станат златисти.  Сервират се веднага.

Добър апетит и уютни почивни дни ви желая!

Публикувано на основни, предястия, храна и тагнато, , , . Запазване в отметки на връзката.

21 отговора към Кошнички с гъби и пармезан

  1. kulinarnimisli каза:

    Е пак се вдъхнових! Аз мисля да пълня лук с гъби ама да видим, в кухнята е около – 2 градуса, носа ми е замръзнал, абе на кратко мързи ме! :) Предпочитам да чета твойте вкусни предложения! Жалко, че не мога да грабна едно!
    Поздрави най – сърдечни! :)
    Маги

  2. sabinaberova каза:

    Чудесни са кошничките ! Много вкусно изглеждат , и аз обичам много гъбки . :)
    Снимките също много ми харесаха , Мира .
    Сърдечни поздрави !

  3. Milena каза:

    Изглеждат много представително и за специален повод са идеалното предястие! Любими продукти, само трябва да се приготвят :-)

    Весел уикенд :-)

  4. Прекрасни са, Мира и подходящи по всяко време на годината. :)
    Сърдечни поздрави и хубав уикенд

  5. Dani каза:

    Мира, страхотна глезотийка :)
    Много артистични фльонги!
    Хубав уикенд и много усмивки,
    Дани

  6. amazonka каза:

    Чудесна идея!
    Скоро ще се пробва ;)
    Топла и вкусна вечер! :):)

  7. Design Elements каза:

    napravo vdahnovenie! 4udesna idea!

  8. Lety каза:

    Чудесна рецепта и идея!
    Ще опитам, защото и аз обичам много гъбките :)
    Благодаря!
    Уютна и спокойна неделя!

  9. gotvenetolesno каза:

    Гъбите и на мен са ми много любими, а щом са и в съчетание с пармезан – направо неустоими ! Ще ги пробвам сигурно скоро :) Поздрави :)
    Боряна

  10. Eoc каза:

    Вкусно. Не ми е хрумвало да приготвя баницата с гъби и праз така :) В последно време се опитвам да точа, ще опитам с домашни кори :)
    Поздрави, Мира и хубава нова седмица от мен!

  11. Tony каза:

    Много ми харесва предложението ти, Мира :)
    Ще се възползвам от него в скоро време.
    Поздрави с пожелание за спорна и усмихната седмица :)

  12. littlethingslife каза:

    Маги, Сабина, Милена, Ева, Дани, Amazonka, Design Elements, Лети, Боряна, Зори и Тони, радвам се, че ви се е харесала рецептата.

    Маги, и аз преди години се подвизавах в една кухня-зимник, така че може и да не е от мързел, а от чувство за самосъхранение :).

    Зори, ще ми е интересно да кажеш как се е получило. Ти домашните кори, ги оставяш да засъхнат малко или мислиш да ги навиеш като банички? Виждам страшни снимки в интернет от Сурва. Трябва, трябва да посетя и аз някоя година.

    Поздрави и хубава седмица на всички ви! :)))

  13. Alina каза:

    Благодаря за коментара в bookstefl. Най-накрая успях да добавя постинг, ако ти се чете за местното осново училище – заповядай! Вкъщи имаме гъби, трябва непременно да опитам тази вкусна зимна рецепта. Аз съм по-свободна този месец, ако се пооправи времето можем да излезем на чай например. Очаквам с нетърпение нови рецепти!

  14. Pingback: Банички с гъби « Кулинарни експерименти

  15. Ema каза:

    Мира, чудесна рецепта, която ме вдъхнови да сготвя едни гъбки :)
    Вярно, за нещо малко по-мързеливо, но идеята е супер :)
    Поздрави!

  16. Много интересно предложение – особено като си споменала за св. Валентин, аз планирам тази година така да го отбележим – у дома, със специално меню от интересни рецепти, дано ми се получи, така че мисля и тази рецепта да включа.
    Съпругът ми постяно ме кара да опитам да сготвя нещо с гъбата Пачи крак – колежките му му казали, че била много ароматна и вкусна, но мен ме е страх да експериментирам много с гъби, различни от култивираните печурки.
    Мира, ти приготвяла ли си нещо с тази гъба?

    • littlethingslife каза:

      Мариана, радвам се, че тази рецепта ти е харесала за празника. Иначе готвих Пачи крак миналото лято. Набрахме малко с приятелка, която познава тази гъба, но бяха толкова малко, че ги нарязах на филийки и ги задуших в малко масълце и така ги хапнахме. Горските гъби са много ароматни сами по себе си и аз обичам да усещам вкуса им приготвени по най-простия начин. Разбира се, биха се получили много добре и в тази рецепта, но това ще засили вкуса на крайния резултат, което пък се харесва на някои хора. Успех с рецептата и приятно посрещане на празника!

  17. Мира каза:

    Мира, много хубави кошнички и оригинално представяне :). Идеята за плънка с гъби е чудесна!
    Сърдечни поздрави :)

Вашият коментар

