365

За проекта 365 първо научих от Мария от LaMartinia, която започна годината с едни развети от вятъра червени коси, които бяха много загадъчни, но тогава не ми мина през ума, че и аз мога да да се захвана с нещо такова.  Преди няколко дена обаче, прочетох написаното от Тони от Творения и вдъхновения и червейчето на желанието започна да ме гризе.

Имах аргументи против, разбира се, от типа на: аз и без това си снимам през ден заради блога, фотоапаратът ми е сапунерка и не съм виждала Фотошоп.  Освен това, така и не прочетох единствената книга за фотография, която закупих миналата година, макар че е с картинки като за 5 годишни – големи и красиви – с малко текст около тях.

Освен това съм си обещала, че в този блог няма да има „трябва“ – правя само това, което ме кефи, когато ме кефи и доколкото ме кефи, а един такъв проект ще ме прикове към „трябва да снимам ежедневно.“

„Все пак“, казах си, (червейчето не ми дава мира и си има свой план за това кое как „трябва“ да се случи), „я да видя дали пък случайно нямам снимки от почти всеки ден от началото на годината.“  Поглеждам – нещата не са перфектни.  До 10 януари за половината дни нямам снимки, но си казвам, „ОК. Ще го започна, но ако някой ден не мога да снимам поради някаква причина (заета съм, няма никаква що-годе свястна светлина или просто не съм в настроение за снимки), няма да правя снимки него ден, а ще използвам някоя от друг ден.“

Така беше взето решението да започна този проект.  Ще помествам снимките всеки ден в страницата на малки неща във facebook.  Да видим какво ще излезе…  Току виж се позачета малко повече в литература за фотография, започна да използвам Фотошоп, а за по-добра техника…  може и да задобрея в снимането :).

Поздрави и хубави дни!

Публикувано на природа и тагнато. Запазване в отметки на връзката.

24 отговора към 365

  1. DSdiva каза:

    А аз ще си стоя тук кротичко и ще наблюдавам какви красоти ни показваш…е, не много кротичко, само колкото …издържа :Р

    Сърдечни поздрави и много, много красиви, запечатани моменти!

  2. Тони каза:

    Между другото, аз си мислих, че въпреки че се заех с проекта и правих снимки всеки ден, не съм напреднала кой знае колко като фотограф – и си го мислих, докато не погледнах снимките от началото на 2010г. Не само че напредък има, но е и видим – при това без да влагам някакви особени усилия. Така че давай смело – заслужава си :))

  3. Milena каза:

    Успешно начинание! Хубав начин да си заета с нещо, което ти доставя удоволствие :-) А това пък ще радва и нас :-)

    Поздрави :-)

  4. Maria каза:

    Успех, Мира! Тони е права, ежедневното снимане е мотивация за повече интерес, четене и експерименти. ще те следим :-)

  5. Успех, Мира! Сигурна съм, че ще се забавляваш докато снимаш и снимаш докато се забавляваш. :)

  6. kathryn каза:

    Абе, как го правите това, със сапунерка, без никакви познания, а какви снимки!?

  7. antinoia каза:

    Успех и от мен! много са красиви!

  8. Myriam каза:

    Успех на проекта и от мен! Подобен правим с дъщеря ми, едно дърво и неговите листа през различните сезони! Но ежедневен проект е много отговорно! Отново успех от мен!

    Сещам се и за филма „Джули и Джулия“, където главната героиня всеки ден пишеше по една рецепта и я приготвяше. Беше много вдъхновяващо!

    Подобни проекти ни учат да сме отговорни и постоянни!

  9. Dani каза:

    Мира, ще се наслаждавам с удоволствие на снимките :)
    Би ли казала заглавието на непрочетената от теб книга за фотографията?
    Прегръдки!

  10. kulinarnimisli каза:

    Успех и от мен! Проекта е страхотен важното е да се кефиш! С нетърпение ще чакам снимките! :)
    Поздрави

  11. Eoc каза:

    Мира, успех! Според една приятелка фотографка, фотографията се удава на хората естети :) Очаквам с нетърпение снимките ти!

    П.С. Аз от известно време мъча ей това нещо, но след работа не ми се удава много много :)
    http://www.propics.eu/lessons/Books/Light%20Science%20and%20Magic%20-%20An%20Introduction%20to%20Photographic%20Lighting%20-%202007.pdf

  12. Мира каза:

    Мира, страхотно начало на проекта! Много ми хареса втората снимка! Успешно продължение и ще чакам по-нататъшните :).
    Сърдечни поздрави!

  13. littlethingslife каза:

    Ива, Тони, Милена, Мария, Ева, Myriam и Маги, благодаря ви за позитивния отклик! Наистина изглежда малко ангажиращо, но забелязвам, че наистина те кара да снимаш малко повече отколкото би снимал иначе (дори, ако имаш блог :))) и да се стремиш към по-добра снимка.

    Освен това, да ви се похваля, че вчера започнах да чета и книгата. Така че може би проектът става снимка и една глава от книгата на ден :)).

    Дани, книгата е Макрофотография на Майкъл Фрийман. Между другото, книгата е хем приятна, но и добра за начинаещ като мен, който не знае почти нищо за техническата част на фотографията. Може би има по-добри книги за фотография на пазара, но ме привлече като тематика, външен вид (добрите снимки и лекият стил при поднасянето на техническата информация, по която аз много не си падам;( и това, че цената й беше намалена на половина :).

    Kathryn, тук е май момента да спомена, че преди мноого години (няма да казвам колко, че наистина са много) изкарах един курс по фотография в университета, който обаче беше само практичен – композиция, цветове, проявяване на черно бели снимки (защото тогава нямаше дигитални фотоапарати). За съжаление, това, което не се практикува се забравя и от тогава са ми останали в главата именно това – цветове, малко композиция и въпроса – какво се случва тук? За това може би снимките ми ти изглеждат долу-горе ОК. Иначе, изучавалите фотография тук ще кажат, че не са, но това също е ОК. Тръгваме от там, където сме в момента. Поздрави! :)

    Антония, първата е вдъхновена от твои снимки, нали разпозна? Поздрави и хубави дни! :)

    Зори, книгата, която четеш изглежда много сериозна. Браво! Аз съм още на етап книжка с картинки :). Покрай картинките да върви и другото :). Поздрави и хубава почивка!

  14. fedora каза:

    Успех и от мен! Аз съм от хората (консервативните), които смятат, че истинският фотограф снима само с фотоапарат и не използва разни шопи, пък било то и фото :))
    Една снимка може да се нарече хубава и когато качеството не е кой знае какво, но пък човекът зад обектива е уловил някакви моменти, има усет за композиция, за светлина и какво ли още е. Но лошо няма и тук-там нещичко да се пипне с някоя програма, стига да е с мярка \какво ли разбирам аз от фотография, но това са моите виждания по въпроса\. Ти определено имаш фотографско око, така че ще следя с интерес творчеството ти, пък било то и със сапунерка (и аз имам такава :))

    Хубав и усмихнат ден :)

  15. Pingback: 365 дни « ТВОРЕНИЯ

  16. sabinaberova каза:

    Успех и от мен , Мира . Страхотен проект !
    Харесвам снимките ти и ще следя и следващите с голям интерес .:)
    Сърдечни поздрави !

  17. Diana каза:

    Успех и от мен, Мира!
    Харесвам снимките ти и съм убедена, че ще се радвам на много улучени моменти.
    Поздрав и приятни преживявания, Диана

  18. littlethingslife каза:

    Сабина, Мария и Диана, благодаря ви! Ще видим как ще се наредят нещата. За сега е интересно :). Поздрави и приятни почивни дни!

  19. gotvenetolesno каза:

    Разглеждам те вече във фейсбук, харесва ми началото на проекта, а и супичката по-горе също ;) Поздрави от мен :)

  20. Адриана каза:

    „Косите на зимата“ са моя фаворит!
    Благодаря за нещата малки и успех на проекта!!!

    Мислех, че това е работа само за професионалисти, но взех да се навивам …
    Аз също имам сапунерка :)

    • littlethingslife каза:

      „Косите на зимата“ видях покрай една пътека на Витоша. Водата се беше стекла по странен начин от корените на растенията отгоре (или поне така предполагам). Иначе, проектът е много приятен стига човек да има време да снима през деня заради светлината и моменти спокойствие, в които да се спре през деня. На мен лично краят на зимата със сивотата си ми видя малко сметката, но отново започнах да щракам тук-таме, така че продължавам за сега. Успех! Техническите средства имат много малко общо. Май по-важно е желанието и възможността да се осъществи всичко това. Поздрави и заповядай отново! :)

  21. Адриана каза:

    Благодаря за разказа и мотивацията :)
    И за гостоприемството!

    Непременно :)

Вашият коментар

