Какво готвих от вашите блогове това лято

С тези ниски температури не само няма съмнение, че есента е тук, ами даже ми понамирисва на зима.

Реших, че е време да ви покажа какво готвих от вашите блогове това лято.  Много от плодовете и зеленчуците от рецептите все още се намират по пазарите, така че ако си харесате рецепта, можете да я приготвите.

Зеленчуковите тарти на Бабини дантелени

Много обичам патладжан във всякакви съчетания и бях любопитна да видя какво ще се получи от тези тарти.  Много вкусно предястие или обяд (според предпочитанията).  Както винаги, пармезанът и зехтинът правят чудеса.

Чукуровкса пита на Тони от С мен в кухнята

Тази пита се получи много вкусна като сложих половината от тестото, разделих го на две и го разстлах в две 30 см тавички.  Стана тънко като пица.  Единственото, което ще променя за в бъдеще е да намаля съответно и продуктите за пълнежа, но то пусто, трудно му дава сърце на човек да намали сиренцето.

Преди да премина към десертите ще спомена едно интересно ястие, което приготвих това лято, но което се посрещна със смесени чувства, а именно

Чушки с плодове, шоколадов и сметанов сос по Мексикански

Това е ястие, което да приготвите заедно с авантюристичните си приятел(к)и.  Не е трудно за приготвяне.  Просто има доста различни продукти, които трябва да се обелят, нарежат, смелят, счукат и т.н.

Казвам авантюристични, защото се изисква широта в мисленето, за да се хареса крайният продукт, който е печена чушка пълнена с ябълки, круши, праскови, банан, различни подправки и пиле (може и без пиле за вегетарианците) и това всичкото се залива с шоколадово-наров и сметанов сос.

Като показах ястието на племенника ми, той само каза, „Ти сигурно се шегуваш“ (много филми гледа!), но общо взето детето беше право.  Комбинацията сладко, солено, горчиво и не знам какво си дойде в повече на мъжете и тъй като изядоха 1.5 чушки общо, на мен останаха останалите 10.  До 3-тата ми беше интересно, но от там нататък не беше така забавно.

Не знаех дали въобще да ви пиша за тази рецепта, но може би просто ни трябва време и нагаждане на вкусовете.  От друга страна, наистина е хубаво ястие за сплотяване на екипи :), а и след това, ако човек яде до 3 чушки остава с едно такова интересно чувство и желание за още.  Така че зависи.  Въпрос на вкус.

Двойният чийзкейк на Лети от Кулинарно приключение

Тук-таме съм споменавала, че с чийзкейковете съм малко на Вие, но племенникът ми заяви преди време, че много ги харесва.  За това реших за първия учебен ден тази година да му приготвя този чийзкейк, който бях видяла в блога на Лети.  Като видях продуктите, които се използват предположих, че ще ми хареса и наистина така се получи – една хубава чийзкейк торта, достатъчно празнична заради горските плодове, но и земна с леко соления си вкус.  Хареса се на малки и големи и беше унищожена за нула време.

Кекс и торта с круши по рецепта на Йоли и сп. Меню

Този сладкиш първо направих по рецепта на Йоли и много ми хареса, а след това реших да изпробвам и оригиналната рецепта за торта от сп. Меню за един рожден ден.  Получи се ефектна и сочна заради крушите, приятно сладка и интересна от наличието на кокос, с единствен недостатък, че и двата пъти блатът с крушите се начупваше.  Когато направих сладкишът по рецепта на Йоли за в къщи, това не беше проблем.  Нямаше проблем и когато направих тортата по рецептата от сп. Меню.  Всички така се бяха захласнали по крушите и вкуса на тортата, че никой не изкоментира леко начупения горен блат (нямам снимка на тортата; фотоапаратът тогава беше на поправка).  Ако някой открие как се пренася този горен блат без да се начупва, да ме светне.

Нещо по-практично за тази рецепта, за което ме подсети gotvenetolesno, а именно, че е добре да отцедите крушите на домашна хартия, преди да ги сложите в кекса.  А сокът, който ще ви остане след кисненето им в захарен сироп с канела, лимонова кора и пр., можете да използвате като концентрат, който да разреждате с вода и да си го пийвате като сок.  Смятам да правя този красив и вкусен сладкиш и за в бъдеще.

И както казват, последно, но не на последно място,

Тортата по случай раждането на първата племенница на И. – Петра

Блатът на тази торта направих по рецепта на Sweet kingdom, a кремa с маскарпоне и швейцарската белтъчно-маслена глазура по рецепта на Ladybug.  Фонданът отново беше домашно приготвен, но имах малко повече проблеми с него този път.  Малко на магия ми се получават тези фондани и съм се замислила, че или ще трябва да задобрея и да разбера за какво иде реч или просто да си купя готов (въпреки, че 5 кг кофичка с фондан къде точно да я сложиш в кухнята, да не говорим за Е-тата в нея, но още го мисля този въпрос :).

Това, което ми хареса в тази торта е, че блатът наистина беше хем много стабилен, хем влажен и много шоколадов, а белтъчната глазура беше толкова вкусна, че ми се щеше да я хапна направо така.  Сложих плодове в крема между блатовете, защото не можах да се сдържа – лятна торта беше все пак :).

Благодаря на всички, от чиито блогове готвих за коректните рецепти.  Беше много хубаво и богато на вкусове лято.  Да видим какво ще ни донесе зимата :).

Топли есенни дни ви желая или спокойни мигове с любими хора на топло място!

Публикувано на десерти, плодови, сладкиши, кексове и кексчета, тестени и хляб, торти, храна, шоколадови и тагнато, , , , , . Запазване в отметки на връзката.

13 отговора към Какво готвих от вашите блогове това лято

  1. Diana каза:

    Мира,
    чудесни неща си приготвила!
    Презентацията ти е красива, елегантна и много изкушаваща.
    Поздрав за теб и авторите на хубавите рецепти.
    Вкусна и ароматна есен, Диана

  2. antinoia каза:

    Мира, страхотно, както винаги! Не само за небцето, но и за окото :) поздрав и хубави есенни дни и на теб

  3. Dani каза:

    Мира, прекрасни неща си сътворила и
    представила с чудесни снимки!
    Това мексиканското ме накара да се замисля / аз нали съм по солено – сладките неща/!
    Поздрави !

  4. fedora каза:

    Тук май не трябваше да влизам преди лягане :)))
    Чудесни реализации на страхотни рецепти и прекрасни снимки, Мира :)

    Хубава седмица :)

  5. Lety каза:

    Ехеееей, страхотни неща си приготвила!
    Много се впечатлих от рецептата с чушките, звучи ми много екзотично.
    Чийзкейка се е получил прекрасно! :)
    Сърдечен поздрав!

  6. gotvenetolesno каза:

    Много красиво си се справила… Интересни ми станаха кекса с круши и чушките, но си мисля, че в моята къща би вървял повече кекса… Хубави и не толкова дъждовни дни от мен :)))

  7. littlethingslife каза:

    Диана, благодаря ти. Наистина, рецептите бяха хубави и това подсигури резултата. Поздрави!

    antinoia, радвам се, че ти харесват снимките. Видях и при теб едни рози. Няма как, лятото си отиде. Догодина пак. Поздрави!

    Дани, аз именно като гледах едно от последните ти предложения (от гостуването при Самодива май) се замислих, че тези чушки могат да се харесат на някой. Макар у дома да ми казаха, че с тази рецепта ще загубя почитатели :), реших да ви я представя, а всеки да си прецени. Понякога нещата са наистина въпрос на вкус. И няма хубав и лош вкус. Просто вкусовете са ни различни и така. Хубави дни от мен!

    fedora, надявам се, да е бил спокоен сънят ти :). Поздрави и хубави дни от мен!

    Лети, радвам се, че одобряваш чийзкейка. Направих снимката на следващия ден и на малинките им личи малко, че бяха и замразени, но за това пък на вкус не отстъпваха. Благодаря ти за рецептата отново!

    gotvenetolesno, радвам се, че голяма част от вас оценяват чушките. А кекса, така както го е представила Йоли (с кокосово брашно), е много вкусен и лесен за правене. Сега се сещам да добавя по-горе някои неща за сиропа и за изцеждането на крушите. Благодаря ти за интереса. Това ме подсети. Ей сега ще допълня. Поздрави и по-слънчеви дни и на вас!

  8. Eoc каза:

    Мира, вкусно е било у вас, а сте имали и хубави поводи :) Поздравления :)
    Очаквам следващите ти публикации от тази серия :)
    Поздрави!

    • littlethingslife каза:

      Зори, радвам се, че ти харесват. И аз много им се кефя като събера на едно място рецепти от цял сезон. Между другото, бях хвърлила око на твоите боровинкови хрупкави квадрати, но боровинките отидоха тук и там и не остана. Останаха за догодина. Поздрави и хубави дни!

  9. Милена каза:

    Вкусно и красиво е у вас, Мира! Поздравления за чудесната реализация на рецептите и хубавите поводи! Радвам се, че си останала доволна от шоколадовият блат :-) Това е най- използваният блат от мен именно заради всички изброени от теб качества :-)

    Поздрави :-)

  10. Тони каза:

    Аз пак съм закъсняла, но важното е, че видях публикацията.
    Поздравления и от мен, Мира! Чудесно си се справила с всичко!
    Благодаря за доверието!

    Топли, цветни и усмихнати есенни дни и от мен :-)

  11. littlethingslife каза:

    Милена и Тони, много ви благодаря за хубавите рецепти. Блатът надмина очакванията ми, а Тони, вече разбрах, че и други планират да правят чукуровската пита, така че очаквайте още отзиви. Поздрави и хубави есенни дни и на двете ви!

  12. Pingback: Благодаря на 2010 – Добре дошла 2011 | малки неща

Вашият коментар

