Вързопчета с тиквички, патладжан и моцарела

Много обичам патладжан.  Преди години го приготвях най-вече по традиционните начини – имам баялдъ, кьопоолу, по-рядко пържен с доматен сос, но от миналата година започнах да го запичам на фурна с други зеленчуци, да правя рататуй, както и да правя рецептата, за която исках да разкажа днес, а именно – вързопчета от патлаждан, тиквички и моцарела на скара.

Трябва да си призная, че едва сега като започнах да преписвам рецептата видях, че в оригинал тя се прави с прясно сирене, а моцарелата е в скоби.  Тъй като обичам моцарела съм пренебрегнала прясното сирене, но можете да опитате и с него.

Не мога да кажа, коя е любимата ми рецепта с патладжан – харесвам ги всичките по различни причини и за всяка си има подходящо време, в което да се приготви.  Тази изисква кратко седене около грил тигана и след това завиване на рулцата, поливане със соса и готово.

Рецептата е от юбилейния брой на Бон Апети (юли-август 2009) и е на Виктор Ангелов, главен готвач и един от основателите на Chef’s.  Оказа се, че е поместена в сайта на предаването, така че това ще е кратък постинг :).

Аз правя заливката с количествата, които са посочени в рецептата.  Единствената разлика е, че ползвам 1 среден патладжан, 2 тиквички (на не твърде тънки ленти, за да не се късат, но и все пак да могат да се огъват) и 120 г моцарела.  След изпичане, оставям зеленчуците да се охладят преди да ги завия с моцарелата.  Така ще избегнете разтапянето на сиренето.

Излизат 8 вързопчета.  По 2 на порция, ако ще ги ползвате за предястие и по 4, ако ще е за основно.

Не знам какво повече да кажа за тези рулца, освен че са много вкусни.  Трябва просто да ги опитате.

Поздрави и хубава седмица ви желая!

Публикувано на основни, предястия, храна и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

13 отговора към Вързопчета с тиквички, патладжан и моцарела

  1. Eoc каза:

    Мира, не се съмнямвам че са много вкусни. Тази комбинация от вкусове е просто неустоима. Обожавам патладжан :)
    Усмихната и слънчева нова седмица ти пожелавам :)

  2. Dani каза:

    Мира, ама как си ги завъртяла :)))))
    Прекрасно предложение!
    Много слънце!

  3. SharenaSol каза:

    ох как обичам патладжан (а приятеля ми никак не обича)… заобичах го от една книга май беше „100 години самота“ на Борхес… все за eggplant се пишеше в един момент:)) супер аранжировка

  4. fedora каза:

    И аз се нареждам на опашката, дано нещо да остане :))
    Харесват ми и то много.
    Оригинално и ужасно вкусно предложение!

  5. littlethingslife каза:

    Зори, така е. Това лято изпробвах същите съставки с малки изменения на фурна и пак беше супер.
    Дани, благодаря ти. И аз много харесвам такива завъртяни :)
    SharenaSol, и аз много харесвах на времето 100 години самота. Не помня патладжана от там, но в книгите като вземат да описват някоя храна, цял живот я помни човек. Аз още помня едни кифлички от една руска книга…
    Ина, наистина проблемът е, че много бързо се консумират и трудно се спира човек, но сега патладжани бол, ще си направи човек отново :).

    Поздрави на всички ви и хубави последни летни дни!

  6. Diana каза:

    Мира,
    чудесна комбинация от вкусове, а идеята за моцарела ми допада повече.
    Красиво, вкусно и много апетитно предложение,
    поздрав и хубава есен, Диана

    • littlethingslife каза:

      Диана, радвам се, че ти допада рецептата. Аз току що открих референцията на David Lebovitz към рецептата ти за шоколадовия кейк във facebook и още съм в приповдигнато настроение. Поздравявам те и тук и ти желая много, и не само виртуални, срещи с майстори в кулинарията!

  7. Ани каза:

    Мира, снимките са страшно изкусителни, а комбинацията от продукти много обещаваща. Не се съмнявам във вкуса :))
    Поздрави и успешна седмица

  8. Яна каза:

    Скъпа Станимира, вчера по повод на един празник в къщи направих тези вързопчета. Всички много ги харесаха. Бях направила обаче малко количество, защото малко бях предубедна, че няма да се възприемат, но следващия път повече.
    Благодаря! Хубава и спокойна седмица!Яна

  9. littlethingslife каза:

    Яна, радвам се, че са се харесали!

    Ани, наистина продуктите говорят сами за себе си :).

    Поздрави и хубави есенни дни!

  10. Desi Karavelikova каза:

    Звучи вскусно, ще я пробвам тази рецепта скоро и между другото – мисля, че в случая моцарелата върви много повече от обикновено сирене, понеже патладжанът е достатъчно „тежък“.

  11. Ясмина каза:

    ех, жалко, рецептата я няма вече в линка, а на мен ми потекоха лигите – кажи съставките на заливката :)

  12. littlethingslife каза:

    Ясмина, благодаря ти, че забеляза. Бон Апети са променяли нещо по сайта си и линка беше отишъл на кино. Оправих го. Кажи, ако нещо не се вижда. Сега бързам и за това така с линк, но по-късно ще сложа рецептата за да няма грешки за в бъдеще.

    Деси, аз също съм я правила само с моцарела, но може и с прясно сирене (от онова мекичкото българско сирене, което като консистенция е като моцарела) да се хареса на някой. Поздрави и дано ви е харесало ястието. На мен тези дни ми предстои да го направя също.

Вашият коментар

