На гости на LaMartinia на розов облак

В момента нямам достъп до компютър, за това съвсем накратко ви пиша за първото ми гостуване извън малки неща, а именно, в блога на Мария, LaMartinia.

Бях много приятно изненадана от поканата на Мария, чийто блог се отличава с финес и внимание към теми, които обичам – антики, хубава музика, стилна храна и пътешествия (много от тях във Франция:).  Тази студена супа от диня и пъпеш с домашно приготвен сладолед от розмарин аз наричам „розовия ми облак това лято“.  Надявам се рецептата да ви хареса. Ще пиша малко повече при първа възможност.

До скоро!

PS.  Хм, какво да допълня към вече казаното за този десерт, освен че нямах уред за сладолед и за изрязване на топчета от плодове.

Поради малкото пространство у дома, посудата в шкафовете ми е наредена като домино.  А, нещо падне, повлича всичко останало.  За това и гледам да не закупувам ненужни уреди, а и чух че майстор-сладкари не си ползват уреда за плодове у дома.  Така че, като направих супата се заоглеждах какво мога да използвам, за да представя ястието в що годе хубав вид.  И погледът ми попадна върху част от тапа за вино (тази фунийка по-горе).  Много успешно можете да я ползвате за изрязване на плодове (е, малко елипсовидни стават, но по-добре елипсовидни, отколкото квадратни :).

Пробвах с нея да оформя и топката за сладолед, но стана много малка и потъна.  При което грабнах една лъжичка и така се получи топката за сладолед.  Поне за сега мисля така да я карам.  По-късно, като видя че правя по-често сладоледи, може и да се купи уред за сладолед.

Но и с уред и без уред, това е фин и вкусен десерт, който се чудех дали мога да ви препоръчам просто с ванилов или сметанов сладолед.  Може, но много силно ви препоръчвам този с розмарин.  Вкусът е наистина запомнящ се и той придава до голяма степен характера на ястието-питие.

Иначе хубавото в цялата работа е, че почти не се седи около печката за приготвянето му (освен за сладоледа, но него можете да приготвите някоя прохладна утрин), че с тези жеги само мисля какво да хапваме, но ако може без да се включва печка.

Пожелавам ви свежи и разхладителни остатъци лято!

PS.  Като виждате колко издълбавах от сладоледа, стигна ми за още 3 дози от „супата“.

Публикувано на десерти, напитки, храна и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

7 отговора към На гости на LaMartinia на розов облак

  1. Dani каза:

    Мира,
    прекрасно гостуване :)
    Очарована съм!

  2. antinoia каза:

    наистина прекрасно!

  3. Eoc каза:

    Страхотна рецепта, Мира! Поздравления и за гостуването!

  4. Таня каза:

    Много интересна комбинация на вкусове! Харесва ми рецептата ти. Поздрави за гостуването:)

  5. littlethingslife каза:

    Дани, Зори, antinoia и Таня, благодаря ви за положителните отзиви. Поздрави и приятна седмица от мен :)

  6. Danyela каза:

    Много интересна рецепта! Силно ме впечатли розмариновия сладолед, в комбинация с плодовете вероятно е неустоимо!
    Поздрави!

  7. Pingback: На гости на LaMartinia на розов облак | Информ@ЛИЧНО

Вашият коментар

