Благодаря

Преди време Диана от Опитайте… ме изненада с тази красива лъжица във формата на сърце.

Долу-горе по същото време получих тези цветя от Димитрана от Тайната на нашата вечеря

След време, Тони от с мен в кухнята много мило ми изпрати ето тази наградка

А днес получих този печат от Лети от Кулинарно приключение

Бих искала да им благодаря за вниманието и да предам наградите нататък по един различен начин, а именно като ви покажа какво готвих с удоволствие тази пролет от техните и вашите блогове.  Няма да мога да покажа всичко, което сготвих по ваши рецепти, но ще започна от някъде, а това явно ще е история с продължение.  Започвам без определен ред с…

Катмите на Мария от Цветно с … Пепеляшка.

Като бях малка, със сестра ми прекарвахме голяма част от летата ни на село при баба и дядо в планината Сакар.  Баба най-често ни приготвяше (а и нас научи да си приготвяме) попара, но в някои изключителни дни ни правеше катми.  За това като видях рецептата на Мария за катмите, реших веднага да ги пробвам.

Получиха се много добре.  Сега съм решила да говоря с баща ми и неговите сестри, за да видя дали се сещат за бабината рецепта.

Печени пресни картофи с чесън на нож и виличка.

Правя тези картофи от 1-2 години.  До тогава правех печени картофи на фурна по общоприетия начин и не вярвах, че като нарежа картофите по-фино, заменя олиото със зехтин и добавя розмарин и пресен вместо стар чесън, мога да получа толкова различен и по-добър вариант на това ястие (или гарнитура:).

Тези картофи станаха задължителна част от пролетния ми репертоар.

Мини волованите с авокадо, сьомга и пъдпъдъчени яйца на Йоли.  Всичко започна с едни пъдпъдъчени яйца, които закупих и после се почна едно чудене какво да ги направя.  Като прочетох рецептата на Йоли, веднага познах, че ще ни хареса, тъй като харесваме сьомга, а аз харесвам и авокадо.  Пропуснахме единствено хайвера, но и така бяха много фини и вкусни.

Това е ястие, което бих включила в менюто на някой мой следващ рожден ден (извинете за снимката, но докато ги направя и слънцето залезе ;).

Зелена лазаня и Печено пиле с пролетни зеленчуци на lois от salted lemons.

За съжаление, съм пропуснала да заснема тези две ястия.  Зелената лазаня стана много лека и вкусна.  Определно мисля, че ще я правя за в бъдеще, а около пилето има цяла история и тя е, че дълги години бях вегетарианка и готвех само вегетарианска храна, но лека по лека, реших да започна да готвя пилешко на любимите ми роднини, особено след като свекър ми чистосърдечно попита на един обяд след като дълго рови из доматената супа с (малко) пилешко, „Мира, къде е месото?“

От тогава, като знам, че ще идват роднини купувам пиле и го правя по различни начини.  Рецептата на lois, дава едно сочно пиле с хрупкава коричка, което се хареса у дома.  Това явно не е толкова неизвестна рецепта за готвещите месо отдавна, но аз нали отскоро съм в тези дебри, много й се изкефих и мисля да я ползвам и за в бъдеще.

Пилешко роле с рикота и спанак направих по рецепта на lulu от something …

За съжаление, за него имам снимки само от началото на готвенето.  След това нещата се развиха с бясна скорост и нямаше време за снимки.  Когато  се сетих да снимам ястието, вече бяхме изяли всичко.  Оказа се, че роднините свършиха по-бързо от очакваното работата, за която бяха дошли, седнаха на масата, а аз още не бях приготвила соса.  Крайният продукт много се хареса – искаха допълнително, кокореха и въртяха очи…  И това е стабилно част от пролетния репортоар за месоядящи гости.

И стигнахме до десертите.  Ще започна с фриандите на Диана от Опитайте …

Тези бадемови кексчета ни станаха мноооого любими.  Бях чувала хората да възхваляват кафявото масло и не знам заради него ли, заради комбинацията с бадемово брашно, а и черешите са невероятен финал на този десерт… с една дума, правихме го три пъти и е стабилно в тефтера с рецепти.  Пробвах и с бели череши, и с повече череши и само с една и с костилки и без – пак е супер.

След експериментите ми с плодови десерти, у дома деликатно заспоменаваха думите „шоколад, шоколадово“… и така направихме (отново 3 дози, защото имаше желание за по-големи количества) моальото на Диди от Готвенето е забавно!

На шокохолиците няма какво да обяснявам – много ще се хареса.  За мен беше особено интересно да улуча момента, в който да извадя формите така, че да се запази външната форма, но и да остане течна вътрешността.  Отдавна исках да направя този десерт и рецептата на Диди ми помогна да го осъществя.  Шокохолиците бяха щастливи за дълго време :).

Фондана на Дими от Тайната на нашата вечеря (вижте коментарите под поста й).

Вдъхновена от красивите торти, които голяма част от вас приготвят, реших и аз да се пробвам и да изненадам моя племенник с торта във формата на футболна топка.  Хем ще е за началото на лятото, хем ще е свързана със Световното, което тресе мъжете в къщата.  Проучих за фондана, но тъй като не бях сигурна, че ще мога да оползотворя кофа от 5 кг фондан (та аз исках само да се пробвам!), реших да пробвам домашно направения фондан на Дими.

От друго място знаех, че е по-добре да си купи човек фондан, тъй като трудно се приготвя у дома, но дали беше късмета на начинаещия, не знам, много бях доволна от резултата.  Племенникът беше много щастлив, че има ИСТИНСКА! :) торта приготвена специално за него, а и се издигнах в очите на роднини и приятели като някой, който не само бърка нещо в кухнята, ами прави и такива сложни неща.  Не знам дали ще продължа с тортоправенето.  Може би малко по малко и при случаи, но всяка стъпка от процеса беше приятна и интересна.

Със сигурност пропускам някой, но следващия път се надявам да разкажа и за ваше ястие.  Благодаря на всички вас за коректно представените рецепти, благодарение на които похапвахме вкусно през първата половина на годината.  Моля, предайте тези наградки нататък така както намерите за добре.

На всички ви пожелавам топли летни дни, изпълнени с хубави емоции и приключения (не само в кухнята:)!

Публикувано на десерти, основни, плодови, предястия, сладкиши, кексове и кексчета, стари рецепти, торти, храна, шоколадови и тагнато, , , , , . Запазване в отметки на връзката.

18 отговора към Благодаря

  1. Dani каза:

    Мира, прекрасни неща си сготвила :)
    Усмихнато лято!

  2. Diana каза:

    Мира,
    честити награди, заслужено ще красят блога ти!
    Благодаря на свой ред за приятната изненада, но двойно съм по-щастлива, че избраният десерт ти е харесал. Прекрасна снимка,
    леко подаващата се дръжчица, червеният контур – неустоимо!!!
    Чудесни неща си приготвила, аз също подготвям публикация с вкусни неща по рецепти на блоговите приятели.
    Поздрав, слънчеви и много щастливи летни дни, Диана

    • littlethingslife каза:

      Диана, много ни хареса и мерси пак за рецептата. Това бадемово брашно с масло и с яйца или само с белтъци явно е голям хит в нашия дом. А и малко плодове, правят нещата много вкусни наистина. Радвам се, че снимката ти е харесала. И на мен се хареса. Поздрави и ще се радвам да видя и твоя пост!

  3. Eoc каза:

    Мира, честити награди :) Страхотен пост… Поздравления за всичко приготвено!
    Хубава вечер ти пожелавам :)

  4. Пепеляшка каза:

    Леле, невероятни неща си спретнала, а катмите ти са прекрасни, както и всичко останало…! Благодаря ти за доверието, Мира! Да ви е сладко и усмихнато лятото!
    Прегръдки
    Пепеляшка

  5. littlethingslife каза:

    Дани и Зори, радвам се, че ви е харесал постът. Толкова хубави рецепти има из блоговете, а някои много ни харесват, и така. Ще се радвам следващия път да спомена и за ваши рецепти, които съм правила. Приятни летни дни и на вас!

  6. Честити награди, Мира! Сигурна съм, че още много ти предстоят, както и безброй последователи и читатели! :)
    Все така вкусно да е на трапезата ви!
    Сърдечни поздрави и пожелания за незабравимо лято! :)

  7. Диди Б каза:

    Мира, честити награди!Напълно заслужени са, имаш хубав блог с интересни постове и снимки!
    Радвам се,че ви е допаднало моальото, на мен също ми е много любимо :)
    Всички ястия, които си приготвила изглеждат толкова апетитно, а синия борд,плетен на една кука е вълшебен.
    За името – ще черпиш някой път:), не съм Диана, а Димитрина, за кратко всички около мен ми казват Диди или Дидка :)

    Поздрави!

    • littlethingslife каза:

      O, Диди, сори! Аз не исках да фамилиарнича и за това предположих, че Диди седи за Диана, но ще имам предвид за в бъдеще. За черпене само казваш :).

      Благодаря ти за милите думи. То човек си пише и си снима, но е интересно като разбере и другите какво мислят.

      Синият борд е плетен от моята баба. И на мен ми е много скъп.

      Поздрави и приятни летни дни от мен :)

  8. Dimitrana S. каза:

    Мира, очарована съм! Мила, интересна, красива и вкусна е публикацията ти!

    Сърдечни поздрави от мен и пожелания за здраве, късмет и много поводи за радост в летните дни :-)))

  9. littlethingslife каза:

    Ева и Дими, много се радвам, че постът ви е харесал. Вие, както и много от изказалите се по-горе, готвите такива сложни за мен ястия и ги снимате така хубаво, че се радвам, че намирате нещо интересно и в моя блог. Благодаря ви за милите думи и рецепти :). Поздрави и хубаво лято!

  10. Lety каза:

    Мира, много вкусни неща си приготвила, на някои рецепти съм хвърлила око, така примамливо си ги представила.
    Отбивам се, за да ти кажа, че при мен нимаш награда.
    Хубави летни дни, изпълнени с приятни емоции!

  11. dsdiva каза:

    Идеята за тортата може да я приложа, много ми допадна, а и скоро ще имам повод, скоро, скоро, в началото на септември.
    Синята дантела ми легна на сърце :)

    • littlethingslife каза:

      Тортата много зарадва племенника. Тъй като приготвих покритието в последния момент (което беше една от поуките, които си взех от случая, както да не се опитвам да докарвам кафяво или черно смесвайки всички цветове, с които разполагам :), не ме оставиха да направя зелена тревица около топката. През цялото време мърмореха, че искат торта и че външния вид не ги интересувал :).
      Радвам се, че ти харесва дантелата плетена от баба. Поздрави и приятни дни!

  12. Pingback: Благодаря на 2010 – Добре дошла 2011 | малки неща

  13. Pingback: Кекс с вишни | малки неща

Вашият коментар

