Тиквички с песто от рукола

И тази година съм засадила босилек на терасата, но ще трябва доста да почакам докато стане време за песто.  За това като видях три любими думи – песто, рукола и тиквички – реших да пробвам и сега седя и се чудя как съм могла да пренебрегна тази рецепта повече от година.

Различното за мен в този случай беше нарязването на тиквичките на много тънки ленти с белачка за картофи.  Ако вашата е от онези с по-дългия резец, малките тиквички ще станат много красиви с по-тъмната лента на кората от страни.  Моята белачка не е от този тип, но както се досещате, това не повлия на вкуса на ястието:).

Друго нещо е грил тиганът.  ОК, тиквичките имат вкус по-хубав от това да се пържени и са по-полезни приготвени така, но нямам добра новина за това колко време ще ви отнеме да ги приготвите.  Точно толкова, колкото и ако ги пържехте :).  Поне можете да се успокоявате, че са полезни и вкусни.  А вкусни наистина са.

Първоначалната рецепта беше за салата, но тъй като направих малко повече тиквички, тупнах салатата върху едни спагети и с малко пармезан и една идея повечко зехтин, предястието се превърна в леко и елегантно ястие.

На мен ми хареса.  За противниците на тиквички и рукола направих друга любима заливка за спагетите.  Ако вие сте от вторите, ще трябва да дочакате следващия ми пост и да се надявате да е за нещо различно от тиквички, но дали ще е така не знам :).

Ето и рецептата:

Тиквички с песто от рукола

по рецепта на Малката голяма вегетарианска книга

за 4-6 порции

750 г малки тиквички

4 с.л. зехтин

2 с.л. ябълков оцет

1 с.л. балсамов оцет

1 скил. чесън на тънки филийки, след което на пръчки

сол и прясно смлян черен пипер на вкус

125 г. рукола

6 с.л. борови ядки (тъй като нямах, използвах орехови)

4 с.л. стафиди

Нарязах тиквичките по дължина с картофобелачка, внимателно ги наредих в по-голяма тавичка една до друга.

Смесих 2 с.л. от зехтина с ябълковия и балсамовия оцет, подправих с черния пипер и солта и залях тиквичките със сместа.  Внимателно се опитах да я разпределя по всички тиквички.  Оставих ги 1 час да престоят в маринатата.

Пасирах 90 г от руколата заедно с 4 с.л. от ореховите ядки и останалия зехтин като добавих 1 с.л. вода, за да не е твърде сухо пестото.

Изцедих тиквичките от марината (тук вече ама наистина внимателно, че се късат, но дори и да се понакъсат, просто вместо дълги елегантни ленти тиквички ще имате по-къси, които бързо ще махате от грил тигана, за да не загорят).  Запазих маринатата за заливка.

Загрях грил тиган на средно силен огън и започнах да пека тиквичките от двете страни докато леко покафенеят.

Подредих останалата рукола в чинии за сервиране, отгоре сложих от грилованите тиквички, тук-таме поръсих с пестото, останалите борови ядки и стафидите, залях с маринатата.

Ако решите да ползвате тази смес за спагети, добавете 1-2 с.л. зехтин към маринатата, поръсете с пармезан и добър апетит!

Приятни дни от мен!

Публикувано на основни, предястия, салати, храна и тагнато, , , , , . Запазване в отметки на връзката.

11 отговора към Тиквички с песто от рукола

  1. Таня каза:

    Хей Мира, страхотна рецепта! Непременно ще я приготвя! Преди време и аз правех подобни спагети с тиквички, но без рукола, много са вкусни, лесни за приготвяне и точно за лятото. Поздрави!

  2. Eoc каза:

    Нищо че съм вечеряла и се прготвям да си лягам… чудна вкусотия… бих хапнала, ако имаше някъде наоколо ;)
    Поздрави, Мира и хубав утрешен ден от мен :)

  3. luluto каза:

    Много приятно лятно предложение!

  4. Dani каза:

    Мира, разкошно предложение с тиквички :)
    С руколата не съм малко на „ти“,
    но с босилеково песто – с удоволствие
    ще похапна, а и със спагетки!
    Поздрави и хубава вечер!

  5. Diana каза:

    Мира,
    и за мен любими думи – песто, рукола, тиквички…
    А при теб съчетани с чудесна рецепта и красиви снимки.
    Поздрав и усмихната вечер, Диана

  6. littlethingslife каза:

    Таня, Зори, lulu, Дани и Диана, радвам се, че ви харесва идеята за това ястие.

    Дани, и аз чакам босилека. Скоро ще стане време и за него.

    Приятен край на седмицата на всички ви!

  7. Диди Б каза:

    О,да – и аз намирам нещо любимо в тази публикация:). Гриловани тиквички с чесън,зехтин и пармезан в комбинация с каквато и да е паста правя в промишлени количества общо за цялото лято.
    Твоя вариант звучи много изкусително с допълнителните вкусове и ще се пробва!

    Поздрави!:)

  8. fedora каза:

    Ох, звучи много добре, а и ми напомня за салатния бар в Maredo. Там за първи път опитах рукола в комбинация с мариновани тиквички, ананас и орехи. Звучи странно, но е вкусно. Сигурна съм, че и твоето предложение е не по-малко приятно.

    Слънчев неделен ден :)

  9. littlethingslife каза:

    Диди, именно благодарение на твоята рецепта за спагети с тиквички, която правих преди време, ми дойде идеята, че и тези тиквички мога да пробвам със спагети. Получи се вкусно. Поздрави и приятни дни от мен :)

    fedora, интересно е това за ананаса. Бих пробвала. Маринатата също ще е интересна в случая. Слънчев неделен ден и на теб:). Поздрави!

  10. Pingback: От вашите блогове тази пролет | малки неща

  11. Pingback: Клафути с кайсии | малки неща

Вашият коментар

