Застинала във времето красота

Миналата седмица както си вървях по улицата се спрях от това цвете на един плакат.  Оказа се изложба на фотографа Мария Джелебова. Посетих галерията и видях и другите заснети от нея цветя.

За човек, който обича цветя и стари неща, представете си как се чувствах!

Фотографиите са много красиви.  Не бих искала да ги коментирам.  Отидете и вижте сами.

Снимката по-горе е на нашата китайска роза след като изсъхна.  Това е другата причина, поради която ме развълнува изложбата.  От миналата година снимам от време на време изсушени цветя и се сепнах като видях, че някой е направил същото и то по такъв красив начин.

Реших, че тази песен на Melody Gardot, която открих миналата седмица долу горе по същото време в блога на LaMartinia, ще отива на финеса на поизсъхналия цвят на надиплената ми китайската роза.

И както често се случва, краят на нещо е началото на нещо друго.  Животът на едно цвете като билка и подправка започва с изсушаването.  Много ми се щеше тук да ви предложа сок от китайска роза, но се оказа, че чаят каркаде се приготвя само от определен вид хибискус, но това не е вида на моята роза.

Моята се оказа от ядливия сорт Hibiscus rose-sinesis.  От нея направих настойка, която се получи с красив естествен рубинен цвят, с много лек, почти неусещащ се, тръпчив вкус, който бих пробвала за оцветяване на желе, за боядисване на великденски яйца или просто бих сложила малко цвят в някоя салата за разхош (за готвене с цветя виж тук).  Има много начини да се насладим на една роза.

Изложбата продължава до 6 юни.

Приятни почивни дни от мен :).

Публикувано на музика, храна и тагнато, . Запазване в отметки на връзката.

10 отговора към Застинала във времето красота

  1. Dani каза:

    Лулу, радвам се, че си видяла изложбата :)
    Четох за нея във вестника и видях някои снимки, които ме впечатлиха много!
    А скоро четох рецепта с хибискус и се учудих, че става за похапване!
    Усмихнати почивни дни!

    • littlethingslife каза:

      Дани, сигурно много съм задобряла в снимките, та ме наричаш Лулу :). Мерси за комплимента, но тук съм Мира :).

      Сигурно ми се връща за това, че онзи ден без да искам нарекох Иринка от Sunshine’s kitchen Иренка. Радвам се, че и на теб са харесали фотографиите на Мария Джелебова. Наистина са впечатляващи. Поздрави и приятни дни и на теб :)

  2. Ани каза:

    И тази статия много ми хареса – красота и мъдрост! Красиви и ведри почивни дни и от мен.

  3. Dani каза:

    Мира, съжалявам за объркването :)
    Добре, че знаеш, че си Мира :)))

  4. Eoc каза:

    Красиво…

  5. Lety каза:

    Мира, много са красиви тези цветя, но малко тъжни и невероятно крехки…. Сухите цветя винаги ми навяват мисли за преходноста на нещата.
    Благодаря ти за споделеното!
    Благодаря от все сърце и за наградата!
    Сърдечни поздрави и пожелания за прекрасен уикенд!

    • littlethingslife каза:

      Има нещо такова, Лети, но пусто, красиви са дори и сухи. Песента е малко тъжничка, но също толкова изящна. Стори ми се песен, която една красива китайска роза би харесала :)

      Приятни по-слънчеви и топли дни и на теб!

  6. Таня каза:

    Песента е много хубава, Мира! Не съм чувала за тази изпълнителка преди, но много ми хареса! Благодаря.

Вашият коментар

