Ванилов и шоколадов крем по френски тертип

От години обичаме да си купуваме едни кремчета от супермаркетите с вкус на ванилия, шоколад или карамел.  Този Великден открих рецепта за ванилов и шоколадов крем и много ни хареса.  От тогава съм го правила няколко пъти.  Става бързо и, разбира се, е по-вкусен от купения от магазина.

Освен това, нещо се бях впечатлила от разни много добре аранжирани блогове и за пръв път реших да аранжирам нещо около храната, а не просто да я снимам.  Открих една хубава покривка подарена от майка ми, но разбира се, беше седяла сгъната години наред и трябваше да я изгладя.  Пробвах да я изгладя, но гладенето вървеше бавно, за това си казах, „Ще ми трябва само единия край“ и изгладих само него.  На последната снимка (виж най-долу) обаче нещо реших да пробвам различна переспектива, и се вижда неизгладеният й край, а пък пусто, снимката ми хареса.

Но да се върна на аранжировката.  Занесох покривката на терасата и я опънах по масата.  Влязох да донеса кремчетата.  Връщам се и какво да видя, покривката я няма.  Точно него ден духаше силен вятър и покривката паднала на земята.  Държа кремчетата с една ръка и вдигам покривката с другата.  На смалко да обърна кремчетата (което леко вече ме подразни – ще отиде на кино продукцията заради някакво си тъкмене).  Сложих по едно кремче на всеки ъгъл и влязох вътре да потърся нещо дурго интересно, което да сложа около кремчетата, че само с тях двете, нещата бяха нещо вяли.

Видях едно пате, което някак кореспондираше на ваниловото кремче и покривката и едно клонче здравец, което се беше откършило при пресаждането на цветята по Цветница.  Сложих и тях на масата.  Тъкмо ги нагласих, а вятъра не спира да духа и вее здравеца.  Едва улучих момент, в който здравеца не се вее, но сега като гледам снимките, най-ми харесва тази с разветия здравец.

След този не така успешен първи опит, продължавам да си снимам ястията така както ги виждам.  Може би един ден ще проумея какво прави хубавата аранжировка и аз ще се включа в групата на хората аранжиращи ястията си красиво, но за сега снимките ще са такива каквито аз си ги снимам – ястието от близо или нещо интересно, което съм видяла докато съм го приготвяла.  Това с аранжировката ще оставя за по-нататък.Тази рецепта е доста семпла и някак си и двата пъти много бързо смесих продуктите и нямаше какво да снимам.  За това съм по-споко със снимките. Реших да допълня поста с тази японска вишна, която заснех миналата седмица пред катедралата „Александър Невски“ (до сега сигурно сте разбрали, че ще правя и ще струвам, но цвете в поста ще има и така ще е докато не стане зима:).

Ето и рецептата:

Ванилов и шоколадов крем по френски тертип

по рецепта на La Tartine Gourmande

за 6 малки крема

2 яйца+ 1 жълтък

1/3 чаша (60 г) светло кафява захар

2 ч.ч. (480 мл) пълномаслено мляко

1 шушулка ванилия, разполовена и семената изстъргани (тъй като нямах, сложих 1 прахче ванилия)

50 гр тъмен шоколад, 64% какао

1 ч.л. какао на прах

Сложете млякото, шушулката и семките от нея да заврат.  Като кипнат, ги дръпнете от огъня, покрийте ги и оставете млякото да се насити с аромата на ванилия за 30 мин.  Филтрирайте (аз просто кипнах млякото с ваниловото прахче и оставих да се охлади малко).

В друг съд разтопих на водна баня натрошения на ситно шоколад.  Разбърках добре докато стана еднородна смес и оставих сместа на страни.

Включих печката на 160 градуса.  Загрях на котлона малка тенджерка с около 1 литър вода.

В купа разбих яйцата, жълтъка и захарта, след което започнах да добавям топлото мляко на тънка струйка като не преставах да бъркам.

Разделих крема на две.  Към едната половина добавих разтопения шоколад, а другата оставих така както е.  Изсипах смесите в огнеупорни купички. Премахнах пяната от купичките с лъжичка и ги поставих в тава, напълнена до половина с топлата вода, която бях заграла (ако и вие като мен се чудите какво ще стане, ако не махнете пяната от крема, отговорът е – не така добра естетика; вижте крема в ляво по-долу; еднакво вкусни, разбира се:).

Шоколадовият крем се пече около 30 мин, докато ваниловия между 35 и 40 мин.  Средата на крема трябва да се движи малко когато е готов.  Извадете ги, охладете ги и нека престоят в хладилник поне 2 часа, след което са готови за консумация.

Ваниловите кремчета всъщност са с вкуса на крем карамел, но без карамела.  Аз харесах повече шоколадовите, но според И. трябва да се правят и двете за разнообразие.  За това ви пускам рецептата и за двете.

Приятна седмица от мен и до скоро :).

Публикувано на десерти, кремове, храна, шоколадови и тагнато, , , . Запазване в отметки на връзката.

13 отговора към Ванилов и шоколадов крем по френски тертип

  1. Yordanka Dobreva каза:

    Мира,
    толкова хубави снимки правиш сред природата,
    с които ми доставяш удоволствие :)))
    Прекрасна е аранжировката, а кремчетата са много хубави!!

    Снимката с жълтъка е страшно хубава!!!

    Имаш прекрасна тераса, покривка, идеи и всичко, което
    е необходимо / не се упреквай за нищо/

    С пожелание за много усмихната седмица,
    те прегръщам!

    • littlethingslife каза:

      Дани, много си мила. Благодаря ти за милите думи и се радвам, че моите неща ти харесват. Аз също им се радвам. Наистина съм малко самокритична, но се опитвам да гледам от веселата страна дори на самокритичността ми, надявайки се така да изчезне :). Поздрави и приятни пролетни дни и на теб!

  2. Eoc каза:

    Мммм… Мира, ще пробвам и твоите кремчета :)
    Харесва ми покривката ти :)… Относно аранжировките… твоята ми харесва, понякога просто нямам сили да се занимавам да аранжирам… както ти каза – снимам храната, както я виждам :) И така е хубаво… публикацията не е само в снимките.
    Хубав утрешен ден ти желая :)

  3. Диди Б каза:

    Мира,много е хубава покривката, а и така с неизгладения край си е съвсем добре!
    Относно снимките с аранжировки- май е въпрос на навик.
    По-важното е,че кремчетата изглеждат апетитно и вкусно.А Дани е права, и на мен също ми допадат снимките ти на цветя, тази със жълтъка също е много сполучлива.
    Поздрави и хубави почивни дни!:)

    • littlethingslife каза:

      Диди, радвам се, че ти харесват снимките. Право да си кажа, не исках да прозвучи като снимките без аранжировка срещу снимките със такава, защото аз явно харесвам и двата типа :).
      По-скоро ситуацията около моя първи опит беше комична и за това ми се щеше да разкажа.

      Хубави почивни дни и на теб :)

  4. Гената каза:

    Мире,

    След като се видях преди седмица с Иво тои спомена твоя блог днес случайно попаднах на него. Много интересни рецепти, хубави снимки!

    Гената

  5. MiNo каза:

    Искам, без излишно да се хваля, да споделя, че се възползвах от рецептата и съм меко казано възхитена. Следя с нетърпение следващи предложения…Успех и само така :)

  6. kulinarnimisli каза:

    Здравей Станимира, страхотни кремчета. Изглеждат адски апетитно. На мен също много ми хареса снимката с жълтъка. Весели празниц. :)

  7. Pingback: Пролетно в Мелник и Кърджалийско | малки неща

Вашият коментар

