Цвят лилав

Тези дни всичко е в лилаво.  Дори тези теменужки, които виждам всяка сутрин в една градинка.  Най-интересното е, че дори ухаят по-късно като ги напече слънцето.

Миналата година за рождения ден лилавото беше доминиращият цвят сред подаръците, които получих – голям лилав шал и дори лилава жилетка (благодаря ви Ани и Алинче!).  Това малко ме учуди, но приятелките ми явно бяха забелязали леката ми забежка към лилавия цвят.

Та няма как по люляково време, когато всичко навън ухае, да не пусна няколко снимки на люляци.
Люляците и въобще лилавият цвят ми напомнят за моята баба, която като малка ме водеше на баня заедно с нея (тъй като тогава още нямаха баня в къщата си).  Та баба винаги вадеше един шампоан „Люляк“ в продълговата елипсовидна бутилчица.  У дома, на пример, почти не помня да сме купували шампоан Люляк (виж Зелена ябълка беше хита), но баба ми си беше такъв човек – малко странен и своенравен – ще ползва шампоан Люляк и ще носи лилава жилетка и пет пари не даваше, че лилавото тогава не беше на мода.  На нея си й харесваха и тя си ги ползваше като стой та гледай.

За това и като стане люляково време се сещам за нея и за оня шампоан.

Години по-късно се появи и песента на Тоника „Люлякови нощи“.

Моите са по-скоро люлякови дни, но като гледам времето се затопля и вечерите вече са много приятни за разходка.

Виждам, че има коментари за рецепти, но и до там ще стигна.  Сега така всичко е цъфнало, че само ми се седи на вън и ми се гледа зелено.  Появяват се разни зеленини и в чиниите ни, които скоро може би ще се озоват и тук ;).

Поздрави и приятна седмица от мен :).

Публикувано на природа и тагнато. Запазване в отметки на връзката.

10 отговора към Цвят лилав

  1. Таня каза:

    Рецепти винаги можем да напишем и направим, но е важно е също да виждаме красотота около себе се. Хубави снимки си направива и предните също бяха интересни! И аз харесвам виолетовият цвят, любим ми е. Хубави дни ти желая!

  2. Eoc каза:

    „И люляка ми замириса… “ :) Обожавам пролетното време…
    Ехеее, помня ги тези шампоани :) у дома „Алантоин“ беше хита :)
    Поздрави, Мира :) Пожелавам ти слънчеви, цветни, уханни и усмихнати пролетни дни :)

  3. Milena каза:

    Прекрасно!Лилавото ми е от любимите цветове за премяна.Снимките са страхотни,направо „лъха“ аромат от тях.Наистина е прекрасно по това време на годината да се разхождаш сред толкова зеленина и цвят,да се препичаш на слънце и да вдишваш наситен с аромати топъл въздух:)
    Емоционална и въздействащата публикация!

    Топли и щастливи пролетни дни!

  4. UZUMAKI каза:

    На мен пък лилавият цвят ми напомня за Донатело.

    PR Тортю нинжа, тортю нинжа!

  5. Aquawoman каза:

    Лилавото е цвета на щастието; поне така твърдят тези, които виждат човешката аура.
    Обожавам и лилавото, и люляците. Прекрасни снимки!

  6. Yordanka Dobreva каза:

    Мира, обичам лилаво и то най-мастиления му вариант /но и на „люляково“ няма да откажа/

    Прекрасни снимки, а рецептите ще ги напишеш…

    От онези времена не обичам „Зелена Ябълка“ – дезодорант!

    Пролетно ухание и настроение, !
    Целувки!

  7. littlethingslife каза:

    Таня, Зори, Дани, Миленка и Acquawoman, радвам се, че са ви харесали снимките.

    Зори, този Алантоин не сме го ползвали, но явно всеки си има спомен от соц шампоан :).

    Миленка, наистина ароматът на люляка е в основата на нещата.

    Дани, точно такива наситено лилави жилетка и шал ми подариха приятелките. Ще им дойде времето и на рецептите наистина. А за дезодоранта Зелена ябълка съм абсолютна съгласна и ние прекалихме с шампоана на времето и аз избягвам аромата на зелена ябълка :).

    Acquawoman, не знаех, че този цвят се асоциира с щастието. Радвам се, че са ти харесали снимките. Твоят блог също ми хареса. Ще го следя.

    Uzumaki, май нямаш предвид Донатело – ренесансовия скулптор, не знам за нинджите, но се радвам, че този пост ти е напомнил за нещо, което явно харесваш.

  8. Dimitrana S. каза:

    Хей.. и на мен люлякът ми замириса :-)) Oбожавам!

    Много свежест, красота и оптимизъм лъха от снимките!

    Нека са наистина такива майските дни :-)

  9. Diana каза:

    Мира,
    Прекрасно –
    лилава красота, настроение и цвят.
    Благодаря за тази ароматна разходка и имаш награди при мен, Диана

  10. Pingback: Лято в парка « малки неща

Вашият коментар

