Мариновано кисело мляко

Откакто във Венеция ни поднесоха техен местен специалитет – бяла риба в черен сос – внимавам със странни ястия в тъмни цветове.  За това в първия момент погледнах недоверчиво идеята за мариновано кисело мляко на сп. Меню – първо да направим от течното твърдо, а след това да го оваляме в тъмни подправки.

Като се загледах обаче, видях, че вкусовете са много български (чубрица, джоджен и магданоз).  Освен това присъстваха люта чушка и любимият ни зехтин.  А че сме любители на млечните продукти у дома, любители сме.

За това се осмелих да направя тази рецепта и с много добър ефект.  Крайният вкус е нещо като обезсолено меко сирене оваляно в тези подправки и зехтин.  Чудна работа!  Напомня за средиземноморие, почивка и топлина.

Все пак имайте предвид, че ястието може да не е по вкуса на някои по-консервативни единици, макар при нас на повечето да се хареса.  Мисля да го приготвям отново и отново.

В рецептата съм променила количеството на подправките, тъй като се наложи на два пъти да добавям.  За това и крайните мерки за джоджена, магданоза и чубрицата са 3 пъти повече отколкото в оригиналната рецепта.

Ето и рецептата:

Мариновано кисело мляко

по рецепта на сп. Меню

600 гр. кисело мляко с масленост 4.5%

1 ч.л. морска сол

1 к.л. черен пипер

6 ч.л. сушена чубрица

3 ч.л. сушен джоджен

3 ч.л. сушен магданоз

100-250 мл. зехтин

1 дафинов лист

1 сушена люта чушка

Смесете морската сол и черния пипер с киселото мляко.  Не казвам „смесих“, защото от момента, в който видях рецептата до момента на приготовлението й мина време и така се бях зачудила дали ще успея да намеря съд, в който да провеся цеденото кисело мляко, че първо сложих млякото да се цеди и едва след това видях, че е трябвало към него да прибавя сол и черен пипер.  За това всеки път като си слагах по някоя топчица на филията, поръсвах със сол и черен пипер.  Пак беше вкусно, но следващия път мисля да съм по-прецизна в следването на рецептата :).

Сложих киселото мляко в тензухена кърпа, чиито краища завързах около дръжките на висока тенджера, така че да не опира дъното и сложих в хладилника.  Първия ден отцеждах водата 2-3 пъти.  След 48 часа отцедих за последно течността и разтворих вързопчето.

В по-широка чиния подготвих сухите джоджен, чубрица и магданоз.  Стрих ги между ръцете си където е нужно, тъй като моите подправки са домашни и са по-едри.

В чаша за чай сложих обикновено олио, потапях пръсти там и равномерно намазвах дланите си, вземах по малко колкото топка за пинг-понг от киселото мляко и го оформях като топчица.  След това овалвах топчицата добре в подравките.  Слагах готовите в дълбока чиния.  На края ги залях със зехтин колкото да ги покрие.  Боднах от страни дафиновия лист и сухата чушка, покрих купата с фолио и я сложих в хладилника.

На другия ден по същото време можете да започнете унищожаването им върху парченце селски или домашно приготвен хляб като този.Макар и с малко закъснение, бих искала да благодаря на Миленка от PaperMill, която прави много красиви картички, и на Тони от С мен в кухнята, от която видях идеята за великденското ми рибо-пиле, за тази наградка, която ми изпратиха миналата седмица.

Не споменах в поста с предишната награда, че ми беше доста трудно да определя, кои са 5-те блога, които най-много ми харесват, тъй като блоговете, които ме вдъхновяват са определено повече.  Така че тези 10 блога ми дойдоха много добре.  Сега ще мога да се разпростра.

И тъй като никъде не видях за какво точно е наградата, реших че мога да й дам нещо от себе си, т.е. това са 10-те блога, които намирам за вдъхновяващи, прелестни или много практични, но най-вече тя е за тези блогове, които се списват от едни свежи, подкрепящи и позитивни хора, благодарение на които и списването на моя блог става приятно.

Та, ето какви са условията:

– да благодаря на предоставящия ми наградата, с линк към неговия блог – това вече то направих;
-да покажа наградката – и това направих;
-да наградя 10 блога;
-да се погрижа създателите им да разберат.

Ето ги 10-те блога:

1. Музика за свободното време

2. ЕОС

3. Sunshine’s kitchen

4. Тайната на нашата вечеря

5. Бабини дантелени

6. Творения

7. Готвенето е забавно

8. Salted Lemons

9. Рецепти прелитащи през океана

10. Ossigeno

Дами, блоговете ви са чудни.  Пожелавам ви успех с тях и кулинарните начинания.

Приятна седмица от мен.

Публикувано на предястия, храна и тагнато, , . Запазване в отметки на връзката.

17 отговора към Мариновано кисело мляко

  1. Dani каза:

    Мира,
    прекрасна рецепта предлагаш :)
    На всяка цена ще опитам!
    Радвам се, че така възприемаш мен и „писанията “ ми:))

    Слънчева седмица!

  2. Таня каза:

    Станимира, много благодаря за това, което си написала, много ме зарадва! Хубаво е да знаеш, че някой те подкрепя в това, което правиш!

  3. Eoc каза:

    :) Мира, благодаря ти :) Макар да се знаем от скоро, чувствам, че сме сродни души…
    Поздравления за наградите! И интересна рецепта… ще я пробвам :)
    Прекрасна нова седмица от мен!

  4. littlethingslife каза:

    Дани, Таня, Зори, радвам се, че ви е харесала рецептата и ви е зарадвала наградата.

    Чудех се кой ли ги е пускал първоначално тези наградки и каква му е била целта. Пусто нали съм расла в социализъм и леко се активизира конспиративното ми мислене :).

    Но пък бяха изпратени с добри чувства и с такива ги препращам на вас. Поздрави и приятна седмица от мен :)

  5. Ирина каза:

    Благодаря за наградата! :-)

    Предложението и рецептата ти са чудесни, ще се опитат :-)

  6. Talita каза:

    Mmmmm… What a delicious balls! I’d love to try one of these.

  7. Bia каза:

    Изглеждат превъзходно!!!

  8. Dimitrana S. каза:

    Станимира,

    понякога реагирам с леко закъснение, но се надявам да ми простиш..

    Благодаря ти от сърце за вниманието, симпатията и милия жест!

    Маринованото кисело мляко – звучи много интересно, ще се пробва :-)

    Харесва ми блога ти и направо се упреквам в момента, че съм пропуснала да го добавя в блог-рол-а на моя.. Определено си заслужава!

    Здрава, спорна, вкусна и пълна с усмивки седмица ти желая :-))

  9. littlethingslife каза:

    Ирина, Bia, Димитрана, радвам се, че ви харесва идеята за това ястие. Отдавна искам да го споделя, но все нещо друго излиза и така, ето че му дойде времето.

    Ирина и Димитрана, за мен е чест да ви прехвърля щафетата с тази наградка. Имате прекрасни блогове и не съм забравила за това, че съм ви обещала да направя макарони и щрудел, съответно, по ваши рецепти. Живот и здраве, ще ви споделя за резултати.

    Димитрана, няма проблем за закъснението, както и за блог рола. Аз самата от вчера имам превод на уебсайта, а до блогрола още не съм стигнала, но и това ще се случи. Лека по лека започвам да използвам нови функционалности и блогът става по-пъстър :).

    Поздрави на всички ви и приятна седмица :)

  10. UZUMAKI каза:

    Изглеждат… подозрително.

  11. fedora каза:

    Благодаря за наградата :)
    Много интересна рецепта, харесва ми. :)

    Слънчева и усмихната седмица!

  12. Диди Б каза:

    Станимира,благодаря за хубавите думи и оказаното внимание!
    Рецептата е много интересна,а млякото как е дегизирано само….звучи много вкусно!
    Поздрави!:)

  13. Pingback: Пролетни награди и блогове | малки неща

  14. нася каза:

    Звучи ми като мексиканския пържен сладолед. :)
    Но мога да я пробвам някой ден.

Вашият коментар

