За творчеството и любимите неща

Преди време, разглеждайки някакво списание видях реклама от есенна колекция на Александър Маккуин и много се заинтригувах – беше момиче в оранжева (ако се не лъжа) рокля, седяща в гнездо! с невероятно романтични коси и нещо като перо в тях.  Абсолютна мечта!

Така се случи, че тогава не открих за коя негова колекция става въпрос и остана само споменът.

Днес не знам как попаднах на линкове към шоутата на Маккуин и мисля, че открих това, към което е била онази снимка – Есен/Зима 2006.

Малко е носталгично и, може би, неподходящо за днешния слънчев ден, но е невероятно по толкова много начини – материите се леят като морска пяна, пълно е с исторически препратки, най-вероятно съм видяла само върха на айсберга от майсторство в ръчната изработка, а съчетанието между музика, мода и технологии дава невероятния образ-мечта на холограмната Кейт Мос в края на шоуто.

Отрих още едно негово шоу (с дърво опаковано от Кристо :).  Ако черното не е вашият цвят, превъртете след средата, за изобилието от цветове, материи и майсторство.

Този пост е малко по-различен от другите писани от мен, не само защото говоря за мода, а и защото темата ми се стори по някакъв начин свързана с една игра, която обещах на Иринка от Слънчевата кухня да продължа.

Играта е в това…

1. Да изброя 10 неща, които ме правят щастлива;
2. Да изброя 5 неща, които не знаете за мен;
3. Да наградя 5 блога;
4. Да публикувам линкове към тези блогове и този, от който съм получила наградата.

Ще започна от нещата, които не знаете за мен, за да се вържа малко към темата по-горе.  Та едно от нещата, които не знаете за мен е, че като малка много се интересувах от мода.  Безброй пъти разглеждахме със сестра ми модни списания и си мечтаехме да бъдем (тя) манекенка, а (аз) моден дизайнер.  А всъщност май просто мечтаехме, учехме се на женственост и естетика.

Друго, в същия ред на мисли, е че днес поглеждам модно списание само като ида на фризьор и онази снимка, за която говоря по-горе, най-вероятно съм я видяла във фризьорския салон докато съм чакала да ми дойде реда.

Друго нещо, което малко хора знаят е, че (2) като малка исках да стана библиотекарка и/или (3) монах (извинете, но в почти всички книги, които четях тогава, главният герой беше мъж и това очевидно е довело до малко объркване в публиката :).

А колко се ядосах на Умберто Еко за „Името на розата,“ не знам дали можете да си представите!  Беше разказал моята история или тази на монаха-библиотекар, който си мислех, че съм или исках да бъда.  Като че ли беше прочел мислите ми и ги беше описал  в книга.  Недопустимо!  Макар, като се замисля, този блог е същото :).

(4) Много обичах да пътувам и не се спирах в къщи, а напоследък смятам дома за най-хубавото място.  (5) нито майка, нито баба са ме учили да готвя.  По тяхно време да си готвач не беше престижна професия, а за майка ми, като че ли беше равно на женската робия, от която тя искаше да предпази дъщерите си.  Но ето каква е иронията на съдбата.  Сега готвя с удоволствие, а тези две жени са моето вдъхновение.

Нещата, които ме правят щастлива са (1) природата, (2) любимите хора, (3) красотата в каквато и да е форма, (4) музиката, (5) готвенето.  Не знам, да не пропусна нещо, но май това са нещата, които ме правят щастлива.  Другите неща, които ме правят щастлива са им производни.  На пример – музикални филми, красиви и вкусни ястия, природни красоти и т.н.

Любимите ми блогове са много, но се опитах да сместя някои от тези, които ме вдъхновяват напоследък:

1.  SouleMama

2.  Smitten Kitchen

3.  В кухнята на моето семейство

4.  Something…

5.  нож и виличка

И за да остана вярна на днешната тема за творчеството, 19 в и любимите неща, ще завърша с това какво е творческото вдъхновение и как се ражда една песен от филма „Мулен Руж“ на Баз Лурман.  Жалко, че не знам как точно да включа и Джули Андрюс, която е първата изпяла песента за „Хълмовете, които се оживяват от звука на музиката“, но май я включих вече.  Ех, любимите неща!  Колко са много :)…

Поздрави и приятен край на седмицата от мен.

PS.  Ако сте си паднали по първото видео, може да ви хареса и това, макар да е малко по-помпозно и възвеличаващо начин на живот, който не бих искала да промотирам, но индустрията явно привлича таланти и ето го резултата

 

Публикувано на лично, музика и тагнато. Запазване в отметки на връзката.

2 отговора към За творчеството и любимите неща

  1. Pingback: Мариновано кисело мляко « малки неща

  2. Pingback: Пролетни награди и блогове « малки неща

Вашият коментар

