Житен режим на половина

Преди години моя приятелка ми даде инструкциите за провеждане на Житен режим.  Но тъй като все бях заета, бързах и напрежение не липсваше в ежедневието ми, идеята да пазя диета ми се струваше неподходяща.  И правилно съм мислела.

Не съм се ограничавала в храненето от 15 години, а спомените ми от преди това не са много положителни – 1 ден на минерална вода, а следващия ден изяждам цял шоколад на веднъж, а не съм човек, който яде и половин шоколад на веднъж.

Но ето, че тази година съм по-спокойна и здрава и въобще като че ли имах всички предпоставки да направя този Житен режим – бил хубав за очистване на тялото от токсини.  Много ми харесаха и продуктите, с които се прави – житото, което е в основата на хляба, орехи, чийто вкус преоткрих по време на режима, мед, който е наистина божествен подсладител за мен и ябълка – голям символ, а и прочистващ плод.  Тази храна е така семпла и така добре напомня за простотата, но и пълнотата на българската кухня. 

Започнах режима миналата сряда.  Не писах за това тук, тъй като не знаех до къде ще го докарам и въобще не исках да правя нещо защото трябва, а защото смятам, че е полезно и добро за мен.

Нещата не тръгнаха добре още от началото.  Част от ябълките замръзнаха или може би просто се поразвалиха, защото другия сорт остана в много добра форма, но не се знае защо (прекалено дългият срок на годност на някои плодове и зеленчуци ни кара да се замислим какво ядем всъщност).  Единствените орехи, които открих на пазар Красно село в един много студен ден, се оказаха много костеливи, а част от тях и прогнили.  Както и да е, намираха се по 3 за ядене.  Житото имах желание да бъде органично чисто, но в съответните магазини нямаха налично, така че започнах с обикновена грухана пшеница, но и тя беше ок.

Хубавото и изненадващо нещо на Житния режим е, че въобще не си гладен.  Разбира се, изкушават те разни миризми от тук и там, но бързо схващаш, че не стомахът ти е гладен, а мозъкът ти се е размечтал.  За това гледах да не посещавам заведения за масово хранене и от към тази страна нямах проблеми.

Лошото е, че още от първия ден охапах неколкократно бузата си и на мястото се появи афта, която лека по лека започна да се разраства.  Междувременно, се оказа, че макар да ям често салати и зеленчуците и плодовете да преобладават в менюто ми, не съм свикнала да дъвча толкова много твърда храна.  Предишната седмица си бях правила зъб, който се оказа чувствителен и това доведе до натоварване на зъбите на другата страна.  От същата страна беше и афтата.

Около 2-рия ден се появи слабост, виене на свят, зачервяване на гърлото, забравяне, некоординираност на действията, но в инструкциите беше казано, че е възможно да се появи нещо като лечебна криза, та го приех спокойно.  Лошото е, че това със слабостта не си отиваше, както и по-лека форма на другите оплаквания.  Общо взето може би трябваше просто само да лежа и нищо да не правя, тъй като и мозъкът ми започна да не се интересува от четене под никаква форма и въобще никаква физическа и интелектуална дейност. 

Афтата ставаше все по-голяма и по-голяма, което правеше яденено на жито болезнено (без да броим другите странични ефекти) и вчера, на 5-тия ден реших, че е добре да прекратя режима.  Така или иначе е казано човек да не се мъчи, а и аз си бях здрава преди този режим, а сега съм почти болна, така че започнах със захранването. 

Днес след като изядох супа от средно голям картоф сварен във вода с магданоз и малко лимон, така ми светна пред очите, че съм сигурна, че съм на прав път.

Разбирам, че опитът ми е по-скоро негативен и не знам дали това не се дължи на факта, че не съм правила режими до сега, че може би е по-добре да се започне с един ден и лека по лека да се увеличават или ние съвременните хора сме станали ужасно кекави и нещо изглеждащо толкова леко и благотворно може да ни съсипе.  Каквато и да е причината, този режим, а и всякакви ограничителни в храненето режими не са за мен.  Поне за сега. 

Сетих се за прабаба ми Данка, която разбрала, че другите жени от селото пиели вечер кисело мляко, за да са хубави и без бръчки.  Яла една вечер само кисело мляко и си легнала.  Въртяла се, въртяла в леглото.  Не може да заспи.  Коремът й курка.  От тук нататък историята се разказва в първо лице, „Па като станах, баба, па като си ‘апнах – лебец, сиренце, па и винце!  Леглана съм и не знам кога съм заспала.  Друг път диета не съм правИла.“ 

Та както казват, крушата не пада по-далеч от дървото :).

Публикувано на храна. Запазване в отметки на връзката.

14 отговора към Житен режим на половина

  1. Dani каза:

    Радвам се, че го сподели – не мога да спазвам диети, но и не съм се опитвала :) Така, че хапвай си в умерени количечества и толкова / а и зимно време не е много подходящо за диети/ А за афтата туширай / с клечка за уши/ с ELUDRIL- розов.Поздрави :))

    • littlethingslife каза:

      благодаря ти за инфото за афтата, Дани. вече съм по-добре наистина и тук жабуркам с каквото намеря, а и захранването си казва думата. лека по лека и аз възнамерявам да се върна към умереното си ядене и по живо по здраво :) поздрави и лека седмица на теб

    • vehadi каза:

      Има много хора ,които правят Житния режим без никакви проблеми.Ако не е правена подготовка поне 10 дни,ако е нямало нармален алкално-киселинен баланс,ако житото не е било приготвено за “проблемни“зъби,то има проблеми…Като прибавим и здравословния проблем от първия ден на режима…
      Житният режим не е виновен,а ние самите…
      Повече за него в сайта http://www.bratstvoto.net /хранене/ и форум,

      • littlethingslife каза:

        Vehadi, благодаря Ви за коментара! Съгласна съм с Вас, че ние трябва да сме готови. Виновни няма. Хубаво нещо е този режим. Просто трябва да се прави с разбиране и внимателно, включително и към себе си. Поздрави и хубави дни!

  2. maria каза:

    Mira, i az ne moga da spazvam hranitelni rezhimi i dieti. Uspokoih se kato razbrah, che ima dosta drugi kato men. Dano ne ni se nalagat rezhimi po zdravoslovni prichini i da sme vinagi v dobro zdrave, za da si pozvolqvame, makar i umereno, vkusno hapvane.

    • littlethingslife каза:

      Здрасти Марийче, и аз си помислих, че по здравословни причини, ако се налага, разбира се, че човек ще прави, но сам да се поболява, не е разумно. но и няма как да разберем дали нещо е за нас или не е, ако не минем през него, по някога :). как си ти? какво хапвате тези дни? чудех се, български ястия ли, турски ли или холандски? поздрави

      • maria каза:

        Nakratko – ot vsqka kuhnq pohapvame ponqkoga, che i kombinirame. E, tq holandskata ne e osobeno bogata, ne e pikantna i slozhna – kartofi osnovno, vsichko s kartofi:) A, i vkusni qbylkovi pye-ove, heringa (s kromid luk) – aromat:) I sirence, of course, zakyde bez nego, osobeno pyk v Gouda, syrceto na sireneto? Kato sym si v BG mozhem po-obshirno da pogovorim
        za holandskata kuhnq, ako ni se otdade sluchai;)
        Pozdravi

        • littlethingslife каза:

          да. аз доста харесвам турската кухня, а сега споменаваш и за разни холандски неща. ооо, картофи! още не съм писала ода за тях, но Иво ми беше казал преди време, че можело да ме направят почетен член на музея на картофа в Перу (защото много ги консумирах по едно време, а и все още много ги уважавам:). поздрави и приятни зимни дни :)

  3. Таня каза:

    Мира, мисля да опитам и аз тази година, но знам ли…Не мога да пазя диети (а и нямам нужда) и не знам дали бих издържала. Чудя се дали ще чуствам слабост постоянно и дали ще ме съблазняват разни неща. А и съм с ниско кръвно, знае ли човек какво ще му се случи.
    А и един такъв режим е преди всичко духовен. Не знам дали съм готова за нещо такова. Не съм дорасла сигурно. Може би е точно както казваш ти, че сме прекалено кекави да се справим. Храната ли прави борбата? Не мисля!
    Но и без нея не може. Няма как да разбера ако не опитам.

    • littlethingslife каза:

      Таня, чудесно е, че си решила да опиташ! Въпреки не така позитивния ми опит от миналата година и аз тази година се замислих дали да не опитам отново. Мисля си, че всяко преживяване е характерно за човека и времето, в което се случва, така че започни си го спокойно, до където стигнеш и докато ти е добре. Тази година малко, догодина повече. Успех и ще ми е интересно да чуя как ти се е отразило на теб. Храните по време на режима са много хубави и ми се струва, че ако и ние сме в хармония в този период, може да се получи много хубав режим, но човек наистина трябва да опита, за да разбере :). Поздрави!

  4. Мариана Г. каза:

    ЗДРАВЕЙТЕ!
    ВАЖНА Е КРЪВНАТА ГРУПА ЗА ТАКИВА ДИЕТИ ОТ ЕДИН ТИП ХРАНА!!!
    ПРОЧЕТЕТЕ И ЩЕ ВИ СЕ ИЗЯСНИ.
    ЗА КРЪВНА ГРУПА В НЕ Е МНОГО ПОДХОДЯЩА НАПРИМЕР.
    УСПЕХ НА ВСИЧКИ!!!

  5. Кети каза:

    Хей,
    колко се радвам, че го сподели… аз също смятам да го опитам – правила съм разни други пречиствания – преди да забременея вторият път бях доста навътре в нещата, но сега се чудя от къде да започна… че вече си е време да спре да ме поболква това-онова:)

  6. Blaki каза:

    Виждам, че е доста стара публикацията, но само да споделя, че си спряла точно на финалната права! Може би 5-ят ден е най-критичен, аз в момента го правя и съм на 9-ти ден и си спомням много добре какво ми беше на 5-ят ден(хем аз правя класическата схема, САМО жито, без орехи и ябълки). Не е трябвало да спираш, след това нещата стават много лесни и приятни. Успех следващият път!

  7. solejko каза:

    Ако някой прави Житен режим в момента и има въпроси,някои от отговорите може да намери тук:
    http://www.jitenrejim.bratstvoto.net
    http://www.facebook.com/home.php?sk=group_139708342760018
    Успех!

Вашият коментар

