Коледа с тиква

Честито Рождество!  Много обич и топлина в домовете и сърцата ни!

по снимка на Боби, моят племенник

Тази година Коледата ме изненада.  Да речеш да не идва всяка година по едно и също време, календар да нямам или да съм претрупана от работа – съвсем не, но ето ти на, изненада!

Така две седмици преди Коледа се събудих с голямо безпокойство, че празникът идва, а аз въобще не съм подготвена.  Безпокойството не беше съвсем безпочвено.

Обикновено купувам подаръци за Коледа, а тази година бях решила да ги правя.  И започнах от рано наистина, но с течение на времето ежедневни задачи ме отвличаха и така две седмици преди Коледа бях всичко на всичко с един завършен подарък, един до половината, много незакупени (и без идея какви да бъдат) и много рецепти, които трябваше да се изпълняват в последния момент, за да са пресни ястията.

Както често се случва, безпокойстовото доведе до пълна невъзможност да се прави каквото и да е и така един ден беше пропуснат в някакъв физически дискомфорт, след което положението се успокои и се захванах за работа, което ще рече – общо един работен ден пазаруване, един ден довършване на другата половина от недовършения подарък, друг ден готвене на ястие за Бъдни вечер, приготвяне на сладки по нощите и много дни приготвяне на заготовки, опаковки за сладки, коледни играчки пр. джвъчки душевадки.

В крайна сметка всичко се нареди добре, но и някои неща станаха пределно ясни – първо, амбициите на готвачката и това че, приготвянето на ръчни подаръци/сложни ястия изисква много повече време и това предполага добро планиране от рано.

Ето на, оплаках се.  А сега за коледното ястие – Пълнена тиква със задушени зеленчуци.  Бях хвърлила око на тази рецепта от доста време и тъй като видях, че отнема доста време за приготвяне, реших, че Коледа може да е добър повод да се направи.

Бях разделила работата на две части, както съветват и бележките към рецептата.  В деня преди Бъдни вечер – приготвяне на соса.  В деня на Бъдни вечер – тиквата и цялото ястие.

Разбира се, човек предполага, Господ разполага.  Излезе ми ангажимент, който не позволи да приготвя соса предварително и така изкарах деня на Бъдни вечер около печката.

Както каза Иво, да се прави тази рецепта наведнъж е работа за неомъжена жена или за жена, омъжена за моряк.  Може да си я прави докато мъжът й е на плаване.

Разбира се, на самата Коледа, пълнената тиква беше част от много ястия и, за съжаление, беше поднесена последна, та това не позволи целият й потенциал да се разгърне.  Да не говорим, че по неин адрес имаше въпроси от рода на, „Това индийско ли е?“, коментари като „не е лошо, но имаш ли против аз да си хапна месце“ (а не са постили, да речеш) и така бяха очертани някои от недостатъците на рецептата.  Първо – рецепта е с тиква, която не е любима на някои хора, второ – тиквата не е сладка, а е солена, трето – не е с месо, четвърто – по-особена е на вкус за по-консервативна публика.

Аз, разбира се, си я харесах.  Бях вложила 7 часа и половина от живота си в нея, ядохме я три дена и хей, супер си беше на вкус, но ще си имам обица на ухото за следващата Коледа.  Догодина – боб!

Ако все пак някой реши да се впусне в това приключение въпреки антирекламата ми по-горе бих казала – ястието е богато на вкусове, леко напомня на Гъбите бургиньон, които правих преди време (може би заради виното, гъбите и лукчетата).  Рецептата е коректна.  Едиствено не оставяйте зеленчуците за соса, които по рецепта се препичат на фурна за 1 час и 15 мин.  Наблюдавайте ги и ги извадете след като покафенеят, но не и да загарят.

Друго, което не изпълних според рецептата беше, че замених сейтана със соеви кубчета, които натопих в част от соса и се получи добре.

Ястието беше леко, макар и пълно на вкусове.  Ако хората около вас обичат да експериментират с вкусове – може би това е вашата рецепта.

Добър апетит и спокойна почивка между празниците!

Публикувано на Коледа, основни, празници, храна и тагнато, , , , , . Запазване в отметки на връзката.

2 отговора към Коледа с тиква

  1. fedora каза:

    Хм, не знам какво не са харесали на тиквичока, но изглежда адски изкусителен на последната снимка :)

    • littlethingslife каза:

      Да ти кажа, Ина, и на мен много ми хареса. Между другото, рецептата с тези вина, гъби и всякакви зеленчуци ми изглежда като да си плаче за месо и ако имаше месо, може би нещата щяха да са различни, но от друга страна и месото не спасява положението, както показа опита ми с мексиканските чушки с плодове и пилешко :). Така че, всеки трябва да си прецени според публиката, за която приготвя ястието :). Поздрави и хубави дни на теб!

Вашият коментар

