Коледни джинджифилови бисквити

Тази събота и неделя настана часът на курабийките.  Една приятелка организираше правене на курабийки у тях, друга ме питаше за рецепта, а аз месих теста, пекох и украсявах бисквити от петък, та до вчера по обяд.

Една от асоциациите ми за Коледа е джинджифилови курабийки украсени с бяла захаросана глазура.  Оказа се, че в скандинавските страни украсяват дома си по Коледа с тях и с извинението, „ако не сега, кога“ се заех да организирам приготвянето им.

Помолих Иво да отпечата формите, изрязах ги, очертах ги върху дъното на едни пластмасови чинийки (които се оказаха на вълнички, но с това разполагах у дома; вълничките почти не си личаха като се изпекоха), които се мотаеха из къщи и изрязох фигурките от чинийките.

След това се оказа, че всички рецепти, които имах са с меласа, каквато не открих в нито един магазин.  За това реших, че е съвсем в духа на скандинавските традиции да направя курабийките по тази рецепта за Шведски коледни джинджифилови бисквити.  След като омесих тестото, го разделих на 2 и слава богу, че ми отне доста време да очертавам с охладено в студена вода ножче рогцата и крачетата на еленчетата.  Другата половина запазих във фризера за следващо печене.

За тестото единствено бих добавила, че го разточих върху хартия за печене, за да не се занимавам с брашна, които бях чула, че правели курабийките по-сухи.  Друго предимство на точенето направо върху хартията за печене е, че така оставих очертаните форми върху нея и така се избягват накъсани крачета и рогца при пренасянето.

Получиха се много вкусни бисквити (дори за тези, които по принцип не си падат много по кардамон и джинджифил).  От цялата доза излязоха 150-200 бисквити, ако ги правите с обикновени форми за бисквити или 40 елхи и еленчета и 10 къщи, ако използвате формите по-горе.

Тогава настана часът на бялата глазура.  Използвах тази рецепта на Марта Стюърт:

[PS декември 2010: Тази година използвах по-добра глазура от посочената долу.  Можете да намерите рецептата й тук]

Снежна глазура

за 1/2 ч.ч. глазура

3/4 ч.ч. (130 г.) пудра захар

1 1/4 с.л. пудра от стрити целувки

3 с.л. (15 мл.) вода

Разбърквате добре трите съставки.  Ако глазурата е гъста, добавяте вода по 1ч.л.  Ако е по-течна, добавете пудра захар или бъркайте.  Използвайте веднага.  Може да се съхранява за другия ден на стайна температура в добре затворен съд.  Тъй като ми беше за пръв път да работя с глазура, предпочетох да я направя два пъти на малки порции.  За това и рецептата е за 1/2 ч.ч. – достатъчна за да покрие едната страна на курабийките, които направих.

След като очертах сладките, ги оставих да изсъхнат за през нощта.  На следващия ден си приготвих още глазура и след като очертах, отново оставих поне 8 ч. да изсъхне.  В рецептата пише минимум 2, но не е достатъчно стабилна.

Очертаването с глазура би следвало да се прави с пош, който аз специално закупих за целта, но може би confectioner’s sugar от рецептата не е точно нашата пудра захар или може би нещо друго не съм направила правилно.  Както и да е, глазурата задръстваше поша.  Независимо дали беше по-течна (тогава излизаше водата от нея, а захарта се напластяваше и след малко и вода не излизаше) или по-твърда, по-лесно ми беше да работя с малка четка, която топях в сместа и после рисувах върху бисквитите или дори с клечка за зъби.  Разбира се, това се отрази на времето, което прекарах в глазиране – 2 часа за всяка страна, а и на крайния резултат – бисквитите на снимката към рецептата са с по-пластична украса, но в моя случай, това беше пластичността, която глазурата и художническите ми „умения“ позволиха.

Друго важно за глазурата е, че е добре целувките да са стрити на прах, а не само смелени на машина.  Ако са само смлени на машинка седят като по-големи снежинки върху глазурата.  Както често се случва със занаятчийските ми приключения, дефекта ми се стори много подходящ ефект, но пробвах за всеки случай втория път със стрити на прах целувки и така стана хомогенно и хубаво също.

Тези мои перипетии с глазурата да не ви стряскат.  Беше ми за пръв път и неминуемо човек се учи.  Резултатът е много добър и определено освежава бисквитите, а и можете да ги ползвате като коледна украса или подарък.

Приятни предколедни дни!

Публикувано на Коледа, бисквити, десерти, празници, храна и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

5 отговора към Коледни джинджифилови бисквити

  1. Pingback: Коледни сладки с подправки | малки неща

  2. boryanailieva каза:

    Чудесно се справяш с коледните приготовления, Мира :) И тези и предишните бисквити изглеждат много добре. И аз съм на коледна вълна, но не мога да се добера до компютъра от Запетая :) Еххх, кога беше съвсем мъничка и спеше по цял ден ;))) усмихнати почивни дни ти желая :)

    • littlethingslife каза:

      Борянка, за съжаление Мишето не спи по цял ден и аз крадя от съня си за да правя корабийки, но правенето им ме прави много щастлива, така че намазват не само другите, но и аз :). мислех си дали детето като поотрасне няма да имам повече време за готвене, но май трябва да се запася за догодина с корабийки отсега :) поздрави и приятно и на вас!

  3. Виктория каза:

    КУрабийки! С УУУУУ!

    • littlethingslife каза:

      Съглаше. Преди време това ми се струваше правилното изписване на думата (корена да е от „корав“, а не от друга дума….), но нямам много време за поправки тези дни. Един ден ще поправя. До тогава ще боде очите на хората. Сори. Междувременно, можете да обърнете внимание на рецептите, снимките или някоя история ;). В правото сте, разбира се, да подминете гората заради едно дърво. Весели празници!

Вашият коментар

