Дюли с локум и орехи

Когато миналата неделя, свекърва ми ни донесе 4 дюли и ме посъветва да ги изядем по-скоро, че нещо били наранени, знаех веднага какво ще направя с тях. Няколко дена по-рано попаднах на рецептата за Печени дюли с локум и орехи на нож и виличка, където думите „плодов десерт с приятен, старомоден вкус“ абсолютно ме спечелиха за каузата.

Дюлите получихме в неделя, а когато в понеделник влязох в кухнята, в нея се носеше странен, плътен, сладък и леко тръпчив аромат, който първо не можех да определя от къде идва, но след това бързо стана ясно, че е от дюлите.

Това ми напомни за една от екстрите на това да държиш дюля в къщи – освен тази да доузрее и да й дойде времето за консумация – тя е ароматизатора от времето на баба ми. Едната ми баба държеше дюлите си върху гардероба в спалнята, а другата, върху секцията пак в спалнята.

Ето какво се получи:

Дюлите станаха по-вкусни на следващия ден след приготвянето им и бих препоръчала да се издълбае не само сърцевината им, както направих, а и малко повече. Така ще има повече място за орехите и локума и ще са по-сладки и съответно по-малко тръпчиви.

А вие как хапвате дюлите?

Публикувано на десерти, плодови, храна и тагнато, , , , , . Запазване в отметки на връзката.

1 отговор към Дюли с локум и орехи

  1. Ani каза:

    Мире,
    здрасти,
    тази рецепта с дюлите ми се струва страхотна – хем вкусна, хем лесна. Мисля да я изпробвам съвсем скоро и ще ти споделя резултата.
    Хубав и ведър ден!
    Поздрави,Ани

Вашият коментар

