Какво готвих от вашите блогове тази зима

Видеото по-горе не е мое.  Взето е от youtube с цел звуково да илюстрира написаното по-долу.

Днес, след като се събудих малко преди 8 часа, дойдох да отворя вратата към терасата на хола да се проветри и така както си бях по пижама, заразглеждах какво се случва във facebook, а навън е пълна тишина (снощи хората явно са купонясвали до късно и не се чува пърпоренето на коли, ремонта на съседите от 1-вия етаж или хора да си подвикват на улицата) и чувам кълвач ясно и отчетливо да инспектира някое дърво в квартала, врабчета чикчирикат, гугутки гукат, куче лае в далечината, а косове къдрят пролетните си песни.  Невероятно е, защото сме почти в центъра на София, а ако затворя очи все едно съм в Мелник по Великден…  Ееех, какъв ли щеше да бъде животът ни, ако я карахме по-споко, и всеки ден чувахме природата наоколо, но това e може би за друго време (бих казала и друго място, но чутото тази сутрин ме опровергава – природата е около нас дори в София, само че ние я заглушаваме с нашето препускане, пърпорене с автомобили и пр. дейности).

Та, много добре започна този ден.  И си казах, че пролетта вече е факт и е крайно време да ви покажа какво готвих от вашите блогове тази зима.  За съжаление, по-голяма част от сготвеното по ваши рецепти не съм снимала, но съм гледала винаги да коментирам под публикациите ви, така че вие и читателите ви вече знаят когато съм сготвила някое ваше ястие.  Но да ви покажа, това което съм успяла да заснема.

Започвам с нещо, което много добре би вървяло за закуска – Солен кекс с пармезан на Сабина от Кулинарна магия…! Това, което ме привлече в рецептата беше, че много приличаше на нашето бъркано (мързеливата баница:) с няколко заменени или добавени съставки и ми беше любопитно как това се отразява на вкуса.  На мен ми хареса как се отразява :), някои казаха, че си искали бърканото, така че въпрос на вкус.  Ако искате да разнообразите мързеливата баница с нещо или желаете да почистите хладилника от някои съставки, това е много хубава рецепта.

Разбира се, не можах да устоя да не изпробвам Тайната съставка в доматената супа на Силвия от Бекраен пикник.По принцип не съм голям фен на доматени супи, но тази наистина е много вкусна.  Личното ми предпочитание е да е без яйце, но това е просто защото не обичам яйцата да се виждат или усещат цели в ястието, така че ако не сте като мен, пробвайте с яйце и може би така ще ви хареса също.  Също така, въобще не знам как Силвия си е запекла супата така чистичко.  Явно зависи от това как ливвате супата в купата, та виждате резултата при мен, но пък беше автентично, да речем ;).  С една дума, много вкусна супа и готина предистория в нейния блог.

Към супата би вървяла малка питка.  Така идва ред на Млечните питки на Ева Тонева от Eva Toneva Food Styling & Photography.

Правих ги няколко пъти и много се харесаха на всички, но най-вече бяха оценени от любителите на бял и пухкав хляб с мляко.  Много хубава рецепта.

И сега преминаваме към десертите с Шоколадовия кекс с портокал на Sunshine’s Kitchen.

Сладкишът беше много вкусен.  Препоръчах го на сестра ми и тя го е направила успешно, така че можете да изпробвате докато има още портокали.  Ако нямате био портокал, обелете кората на портокала само.

И последно, но не на последно място, тортата за рождения ден на И. – Brooklyn Blackout Cake на Милена от Sweet Kingdom.

Чудесна торта за върлите любители  на шоколада.  Шоколад, шоколад и пак шоколад, но в крайна сметка се оказа изненадващо лека, което беше приятна изненада за мен.  Използвах същия крем и като украса на един постен шоколадов кейк и се получи постна шоколадова торта, така че може доста да се играе със съставките на тази торта и то с много вкусен резултат.

И на края, исках да благодаря на всички вас, чийто рецепти ползвах тази зима (и на тези, които не съм успяла да спомена със снимка тук :).  Помогнахте ни да разнообразим трапезата ни!

А на всички нас, независимо дали живеем в града или до гората, хубави пролетни дни и да чуваме по-често птичите песни!

This entry was posted in закуски, природа, рецепти, сладкиши, кексове и кексчета, супи, тестени и хляб, торти, храна, шоколадови and tagged . Bookmark the permalink.

11 отговора към Какво готвих от вашите блогове тази зима

  1. Dani каза:

    Мира, много хубави рецепти си избрала, а и поясненията към тях са много полезни:)
    Докато градът е притихнал, сигурно може и да се чуват птичките:)
    Иначе при нас гларусите ни събуждат и моето коте им хвърля такъв унищожителен поглед…
    Поздрави и усмихната пролет!

    • littlethingslife каза:

      О, Дани, гласът на гларусите за мен означава отпуск, но това, което си написала за котето много ни развесели у дома :). Твоето коте е смело явно след като гледа на гларусите като плячка, въпреки големите им размери. Поздрави и хубав остатък на деня и за теб!

  2. Eoc каза:

    Прекрасно настроение създава публикацията ти, Мира :) И много хубави неща си приготвила :)
    Едно от любимите ми неща е пролетно време, сутрин преди работа да си пия чая на прозореца на кухнята, в задния двор на кооперацията ни има доста дървета и птици, а навън е толкова освежаващо хладно :)
    Поздрави и хубава нова седмица от мен!

    • littlethingslife каза:

      Зори, явно наличието на дървета в местата, където живеем привлича птиците, а те наистина пеят много хубаво на пролет. В София това е трудно да се чуе през седмицата, но явно номерът е сутрин рано да се ослушаме, когато птиците са се събудили, а хората още не :). Хубава седмица и на теб!

  3. Поласкана съм от избора ти на питки, Мира и се радвам, че са се харесали! Ще чакам да се спреш и на някоя от погачите. :)
    Харесах си и аз някои от предложенията, благодаря за споделената красота, вкус, аромат и пролетно настроение! :)

  4. Milena каза:

    Страхотни предложения, Мира! Радвам се, че тортата ви е допаднала! Винаги е радост да прочета положителни реакции! Благодаря!

    Спорна и усмихната седмица! :-)

    • littlethingslife каза:

      Миленка, ето го резултата фотографиран. Малко по-голяма ми беше формата. За това стана така по-тъничка, но това въобще не повлия на вкуса, разбира се. Поздрави и хубава седмица и на теб!

  5. DSdiva каза:

    Ееее, браво за труда и великолепните снимки!
    Сърдечни поздрави :)

  6. Diana каза:

    Мира,
    хубави рецепти и чудесна твоя реализация,
    много ми допада и пролетното настроение при теб.
    Прекрасни снимки,
    поздрав и слънчеви усмивки, Диана

  7. littlethingslife каза:

    Диве, Дианка, благодаря ви! Тези дни малко застудя, но пролетното настроение е налице, наистина. Хубава седмица и на вас!

Вашият коментар

