Никулденски шаран

Онзи ден се шегувахме с вуйчо ми по телефона, че не можеш да познаеш дали един шаран ще мирише на тиня като го купуваш.  Разбираш едва като го опиташ, а тогава е късно.

Вуйчо казва, че моята баба не пропускала да направи шаран за Никулден, кокошка за Петровден, сарми за Коледа и т.н.  Не помня майка ми да е правила шаран за Никулден когато бях малка, но откакто дойдохме в София, тя започна да прави един шаран пълнен с домати и орехи.

Дълги години все нещо бях заета и взимах шаран от заведения за Никулден, но тази година реших, че искам да го приготвя сама.  И така, с цялата ми решимост да се справя с шарана почти като Julie от Julie & Julia с омара, се озовах на пазара на Красно село в петък, заразглеждах рибите извадени пред рибарския магазин, но като видях как един шаран още диша, бързо, бързо си тръгнах.

Събота сутринта беше ден за втори опит.  Отивам във Фантастико и какво да видя!  Почистени шарани.  Разбира се, че си взех.  Докато чистех малкото останали люспи по рибата, видях, че е много красива.  Всички цветове на дъгата се отразяваха в перките и люспите й, но нямаше как, трябваше да я сготвя.

Следвах рецептата от сп. Меню и макар сосът да не стана така наситено червен като този на майка (заради 2-те лъжици кисело мляко), гостите ми много харесаха шарана.  И се оказахме късметлии – не миришеше на тиня :).

Честит празник на именниците и до скоро!

This entry was posted in Никулден, български, основни, празници, рецепти, речни и морски, храна and tagged , . Bookmark the permalink.

4 отговора към Никулденски шаран

  1. Ema каза:

    Я каква била работата :)
    Аз имам много малък опит с шарани, затова мислех,че за миризмата има някакво правило, което не знам, пък то било въпрос на късмет :).
    Твоят шаран изглежда супер, поздравления! :)

  2. Pingback: Никулденски шаран | Информ@ЛИЧНО

  3. За съжаление е вярно това за миризмата на тинята и късмета. Аз от няколко години купувам всичката риба, която приготвям от едно малко магазинче на бул. Гоце Делчев, между Дойран и бул. България и досега не съм имала неприятни изненади с шараните :) Препоръчвам го, съвсем близо е до Красно село.
    Между другото от няколко месеца следя блога, много ми харесва – много личен и симпатичен (ех, даже има рима :))

Вашият коментар

